Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
0
>😁 mě to sice moc neříká, ale ty máš jistě radost... :yes:
Lexus je paráda. Lexus dokázalo jako jedna z mála automobilek strčit evropskej smysl pro historii, pro příběh, pro tradici za klobouk! Ve své kategorii nemá žádná evropská automobilka dnes lepší image. Mercedes je určitě super, ale nese si s sebou dva flipcharty. Na jednom, starém, je nápis: "auto pro shnilé německé lékaře", na druhém, o poznání novějším pak: "o co mi vlastně jde?". BMW je na tom podobně. Někteří mají sice na trenkách (v lepším případě) hnědý pruh, pokaždé když vozidlo této značky projede kolem, jiní by jej nechtěli, ani kdyby na něj měli. Ano ve vývoji Bayerische Motorwerke se klade především důraz na podvozek a je více než jisté, že na silnici se bejk-sporťák s modrobílou vrtulí povozí asi s největší chutí. Druhou stranou mince je ovšem image. BMW má zkrátka pověst mafiánského vozu. Pamatuji, že těsně po revoluci se všichni zloději a podvodníci rozdělili na dvě kategorie. Příslušníci té první, ty nejmenší směšné rádoby kapacity, jezdily v Mazdě 626. Ta druhá, mafiáni, v BMW E34 (520i, 525i, bílá barva). Jaguar zas může být pro někoho zbytečně okázalý, jinému chybí nějaký viditelný posun vpřed (vizuální, ten technologický tam je bez debat). Audi do této kategorie nepatří, tak zbývá jen Lexus. Lexus je auto, které dokáže splnit úplně vše. Je technologicky na špici, je maximálně pohodlné, má skvělé jízdní vlastnosti, neuvěřitelný design. Jediné co mu chybí je tradice. Ovšem nedivím se, že tuto minelu hází čím dál více evropanů za záda. No a já si jdu zacvičit na lavici.
Dnes BMW když už, tak nemají mafiáni, ale "leváci".. rozumíme si doufám... 😄
Exsituje. Cadillac. Ano jeden model ma napis "Pre senilnych americkych dochodcov" ale inak ponuka ovela viac zazitku jazneckeho ducha a charakteru, ktory tito maly zlty nikdy mat nebudu. Lexus je typicky japonsky voz. Vsetko do perfekcia, ale bez vasne, sarmu a napadu. Preto je SC-ko taka truba. Pozri na XLR, ten rozdiel je neskutocny. A este k tomu ani nehovorim o novych super sedanoch ako CTS a STS. K tomu prichadzajuci BLS a DTS... a mimochodom BLS s dielom so 180konmi. Ano existuje aleternativa. Toto je pre mna ta lepsia alternativa.
Jo jasně, na Cadillac jsem zapoměl. Trochu slepě jsem hledal pro Lexus pouze evropskou konkurenci, abych dokázal, že se této odnoži Toyoty podařilo rozsekat tak tady uznávaný pojem, jakým je tradice. Ačkoliv, i přesto si myslím, že Cadillac na Lexus ztrácí.
Cadillac BLS bude (pokud se nemýlím) technicky vycházet z Opelu Vectra a ten diesel bude od Fiatu.. No, co se prestiže týče, tenhle "Oplofiat" bude o ničem. Když člověk pojede na obchodní jednání, kvůli dojmu bude lepší to zaparkovat za rohem 😉
Bojim se, ze s BLS mas pravdu😒 Ale STS a XLR jsu urcite auta o kterych by clovek mel vedet a premyslet.
Tome, máš tu jasný punc neustálého nesmyslného pomlouvání Cadillaců. Věty typu "na to nemá", "je moc takovej a málo makovej". >😁 BLS bude využívat pouze součásti koncernové stavebnice Epsilon. A to její mnohem lepší variantu od Saabu 9-3, nikoliv od Vectry (bezesporu lepší v mnoha ohledech z nichž nejmarkantnější je bezpečnost; na druhou stranu asi s menším vnitřním prostorem). A dieselová motorizace (kterou sám zatracuju) bude od Fiatu a to je rozhodně mnohem lepší volba, než nakupovat TraktorDrnčíInside od VW. Stejně tak můžu napsat, že Audi TT je jenom převlečená Octavia a Maybach jenom převlečená S-klasse. A příkladů bych mohl uvést ještě desítky. A říct, že majitelé Maybachu se za něj stydí a nechávají ho parkovat za rohem, když jdou na obchodní jednání. A pokud někdo nevyužívá platforem, není to žádná zásluha. Není to totiž proto, že by dbal na výjimečnost. Je to jen proto, že nedokázal dosud vybudovat vlastní koncern. To znamená koupit dost dalších značek.
Ano, spravne si poznamenal. Platformy su z dovodu jednoducheho- su lacnejsie. A ak su vydarene je to este lepsie, aspon sa zaobides bez "detskych bolesti. Co sa tyka BLS to mozno technicky je "len" Saab a Opel Vectra. Motor nahodou je vyvinuty v spolupraci s Fiatom a nie len Fiatom! K tomu uz sa par piatkov poziva vo verzii so 150konmi. Ani mna ta predsatava nevzrusuje mat diesel v Lexuse alebo Cadillac-u, ale ked 1,9-tka ma 180koni to uz je o niecom inom... a ako si poznamenal platformy nie su zle. Nema ich BMW lebo nema lacnejsich surodencov a nema ich ani Lexus, ale je tam pekne mnoztvo spolocnych prvkov s lacnejsimy Toyotami(volant Camry a LS, paky na stierace a prevodovky,...)Takze ani Lexus nie je taky perfetkne unikatny...
Co se týče využíván společných technologií - pokud využívá Škodovka povozkové platformy a motory od VW, tak to Škodovce může jen prospět (odprostíme se od hodnocení kvality TDi atd, mluvím v obecné rovině) a VW to neublíží. Důležité je ovšem sledovat "směr" sdílení. Představ si následující situaci: na trh byla uvedena nová A4, která využívá nový podvozek vyvinutý Seatem a nový dieselový motor vyvinutý Škodou auto. Pokud by nastala tato situace, budeš stále A4 vnímat jako rovnocenou konkurenci 3er? Bude mít v tých očích A4 podobnou prestiž jako 3er? Budeš ochotný dát za novou A4 tolik peněz jako za BMW 3er? Nedopadne to tak, že za novou A4 budeš ochotný zaplatit pouze o malinko víc než za novou Octavii, ale ne tolik jako za 3er? Zkus být upřímný a odpověz (hlavně sám sobě). Podobná situace je u GM. BLS bude technicky podobný Opelu Vectra (Saabu 9-3 atd), motor dostane od Fiatu.. Opravdu si myslíš, že v očích zákazníků to bude konkurence pro 3er a spol.? Opravdu si myslíš, že budou zákazníci (mám na mysli "průměrného" zákazníka nakupujícího v tomto segmentu, netýká se to opravdový věrných "fanoušků" značky) ochotni za BLS zaplatit tolik jako za 3er a spol.? Nebudou zákazníci BLS spíše vnímat pouze jako "překapotovanou" Vectru? Opravdu si myslíš, že když vezmou diesel z Cromy (např. ten s 200 koníky) a dají ho do STS, že to bude moci konkurovat BMW, MB či Audi? Opravdu si myslíš, že bude zákazník ochoten dát např. 1.5 až 2 mil Kč za auto, které vychází z Oplu, Saaba a Fiata? Problém je podle mě v tom, že Cadillac přebírá "díly" od automobilek nevalné kvality a špatné pověsti (Opel a hlavně Fiat). Kdyby to bylo naopak, tak to by byla jiná situace. Když dostane nový Opel Omega motor od Cadillacu CTS tak mu to určitě prospěje. Když ale Cadillac dostane motor z Opelu, tak to dost ztrácí na prestiži (i když to třeba jinak bude super motor). Problémem GM je taky fakt, že v současné době nemá v Evropě žádnou značku, které by se opravdu dařilo a měla dobré renomé. Chevrolet Matiz to opravdu nezachrání 😉
A právě že takhle to vůbec není! Nevím, zda tě oklamalo to, že někde se nějaký komponent objevil dříve než jinde nebo to děláš naschvál. Podvozková platforma Epsilon je produktem celokoncernového vývoje! Není to podovzek Opel a není to podvozek Saab! Stejně jako podvozek v Octavii, Golfu a A3 a TT není podvozkem vyvinutým Škodou ani podvozkem vyvinutým VW ani Audi. Je to koncernová záležitost. To jak si všechno to sdílení popisoval ty, bylo dost tendeční a skoro bych řekl demagogické. To samé bych mohl napsat o Audi. Že mu moc škodí, že sdílí díly se Škodovkou a proto není konkurentem pro BMW!
S tou platformou sem to nevěděl, myslel sem, že se jedná o tu, co je již nyní ve výrobě.. Pokud se jedná o nově vyvíjenou koncernovou platformu, tak to mění situaci (to pak odpovídá situaci v koncernu VW), beru zpět. A co dieselové motory? Nebude je GM nakupovat od Fiatu?
Není to nově vyvinutá. Je to dosavadní, ale i tak je to produkt celokoncernového úsilí. Epsilon II se ale už chystá. Na ní postavené BLS druhé generace se bude prodávat už i v USA a další podstatná změna bude, že už bude podporovat i náhon 4x4. Sám uznávám, že přední náhon není v tomhle segmentu moc výhra. Jo, turbodiesel bude od koncernu Fiat. Ale diesely mi vždycky byly a budou putna. Navíc myslím, že jsou to jediné, co má Fiat na špičkové úrovni (prosím, ať se do mě teď nezakousne žádný fanda itaslých aut >😁 , Tom mi zatím víc než stačí).
Ještě se neprodává ani první generace, druhá je poměrně daleko. Ale pokud je i ta stávající koncernová, tak ji už necháme na pokoji (ale běda Ti jestli zjistím, že je tomu jinak.. 😄 ). Přední náhod bude trochu problém, ale ty fijatí diesely taky (i když jsou dobré). Konkrétně BLS se asi konkurenci německé trojkorunky nebude moci postavit. Budou muset jít s cenou výrazně dolu (pozor, aby to neuškodilo image Cadillacu jako prémiové značky). Trochu nechápu kde udělali koncernový soudruzi z Opelu a Saabu chybu, že tolik zaspali a musí kupovat diesely v Itálii. Opel, Saab, Chevrolet, Cadillac - všichni potřebují diesely, kdyby soudruzi nezaspali, nemusel vzniknout takový problém. Moderní výkonný úsporný diesel od Saabu by Cadillacu ještě jakž takž seděl, ale že bude mít Cadillac dieselové srdce od Fiatu, to by se jeden nikdy nenadál..
Perlička na rozloučenou: to sem zvědavej, jak vyřešej kombinaci Escalade + diesel? Že by tam těch motorů nandali několik (motorový prostor je velký, kufr taky, tam se jich vejde) 😉
Druhá generace BLS bude asi následovat v mnohem rychlejším sledu než bývá zvykem u jiných modelů. V Cadillacu chápou BLS zjevně jako provizorium, které zároveň pomůže vytížit tovární kapacity Saabu 9-3, který kromě domácího trhu asi nikde zrovna prodejním hitem není. I když to dle mého rozhodně není tím, že by šlo o špatné auto. Právě naopak. A k těm dieselům a soudruhům. >😁 Shrnu to jedinou větou: Co je pro jednoho zastaralost, je pro druhé ctnost.
Nakonec sem prolezl pár serverů, ten novej BLS bude převlečenej Saab 9-3, jediný rozdíl bude, že mu nedají nejslabší motory v nabídce Saabu, ale pouze ty silnější. Připadá mi, že se GM sám dostal do pěkně schizofrenní situace. Jaká je vůbec koncepce Saabu v rámci GM, kam ho chtějí umístit? Jak chtějí vzájemně vymezit Vectru, 9-3 a BLS? Není to docela risk, v době kdy se snaží prosadit na "náročném" evropském trhu, nasazovat do střední třídy nějaké provizorium? Možná měli s tím BLS pár let počkat.. Co se týče těch dieselů, tak bych z nouze nerad dělal cnost. GM jako globální značka, by prostě měla umět v čas reflektovat požadavky na jednotlivých trzích a umět se jim přizpůsobit. Tohle je věc, která podle mě GM moc nejde (v Evropě určitě). Pozn. Moje poznámky a otázky nemají za cíl na Tebe osobně útočit nebo programově hanit Cadillac (případně celé GM). Ber je spíš jako náměty ke konstruktivní diskusy. Moje názory vycházejí ze znalosti určitých faktů. Pokud ale zjistím, že jsou tyto fakta nejsou pravdivá či jsou ve skutečnosti určitým způsobem jiná, rád svůj názor poopravím 😉
Jé Lonesy, ty máš novej nick?
Ještě jedna poznámka: v poslední době se docela roztrhl pytel s fandy Cadillacu (osobně proti nim nic nemám), který horečně poukazují na to, že se na Cadillac zapomíná ve smyslu konkurence. Je to pravda, ale o tom se ani tak bavit nechci. Co se týče americkejch aut, tak sem přesvědčen, že šanci uspět na evropském trhu mají v současné době tyto značky: 1) Chevrolet, protože nabízí bývalé auta Daewoo (jak již někdo vtipně pounamenal - konečně můžeme mít americký sen doma v garáži 😉 ) 2) Chrysler, který má silou podporu v Mercedesu - sice má o generaci starší techniku než Mercedes, ale i tak má potřebné know-how. Hodně důležité jsou pro něj poměrně moderní diesely, což je v Evropě podmínka úspěchu. Podobně na tom bude Jeep a Dodge. Naopak Cadillac to podle mě bude mít hodně těžké. Neumím odhadnout jak to s ním v budoucnosti dopadne a jestli uspěje. Z dnešního pohledu si myslím, že pro něj bude úspěchem, pokud se alespoň v Evropě udrží a nebude muset potupně stáhnout ocas (jako frantíci když se pakovali z USA).. Poznámka na závěr - v tomhle příspěvku sem uvažoval US značky, které se snaží dostat na evropský trh (netýká se to tedy Fordu, Opel atd)
Nutno neplést dojmy s realitou. Za Chrysler-Jeep-Dodge sice stojí "silný"(?) Mercedes, ale otázka je, zda jim to prospívá u klientely, která si už v EU zvykla kupovat ameriky. Realitou je, že zatímco Cadillac má v EU nárůst 200% (i když z malého absolutního čísla), tak poloněmecká trojka těžce propadá. A tento trend zatím nic nenaznačuje změnit.
Mluvil jsem výhledově ve střednědobém horizotu (5-10 let) o šancích se udržet na Evropském trhu. Nárůst 200% je sice dobrej, ale je otázka, kolik musí prodat aut, aby se jim zaplatili investice a měli alespoň nějaký zisk. Navíc Cadillac nemůže být prodáván pod stejnou střechou jako Opel, tak že je nutno budovat autosalony, čož investice dále prodražuje..
Autosalony a servisy budují dealeři. Nikoliv automobilka Cadillac či dokonce koncern GM. Já tam žádné investice tudíž nevidím. No dobrá. Musí vyrobit pár poutačů na tyči a pár prospektů. 😄
OK, je tedy otázkou, zda dealeři prodají ve střednědobém horizontu tolik aut, aby se jim investice vyplatili a měli aspoň nějaký zisk..
hezky jsi vyplodil par svych nazoru na situaci v teto tride... ale vzhledem k prodejum, kdy jsou na tom BMW a Mercedes stale lepe nez lexus, to vypada, ze jsou u nas jen nemecti lekari, lide, kteri nevi, oc jim jde, nebo mafiani... muzes namitnout, ze image je jina vec nez prodejni cisla, ale rekl bych, ze prave kvuli image si lide auta teto kategorie dost casto kupuji... a vubec se nepozastavuju nad tim, ze audi podle tebe do teto kategorie nepatri, nicmene lexus sem radis... neznam duvody tveho rozhodnuti, ale jiste nejake mas... vse zacinas slovy, ze lexus ma super image, ale v celem tvem prispevku neni o image jedina zminka... jinymi slovy, neni to o image, ale o alternative a tu urcite lexus predstvuje...
Hej chlape, brzdi! Já nepsal názor za davy, já psal názor za sebe. Tak jak si myslím, že to je. Nikomu nic nenutím, jen jsem ze sebe vydal pár pocitů a krásně se u toho zpotil.
A jak dlouho tad yma kvalitni zastoupeni BMW, MB a Audi. A jak dlouho Lexus? Lexus je znacka, ktera ma cim oslovit. Nechtel bych byt ted marketing managerem v Ingolstadtu, Mnichove nebotuttgartu - myslim, ze jsou pod slusnym tlakem.
:yes: Moc pekne napsane! Me osobne sice Lexus moc neoslovuje, ale uspech na ukor "velke 3" by si urcite zaslouzil.
Tady Bertoňák. Leona nemáme. Ale abych to vysvětlil. Po tý nepodařený technický jsme zas potmě v garáži dolaďovali Leona, Jarda říkal, že teď bude bez konkurence. Já nevím co je konkurence, tak nehodnotím, znáte mně. V pondělí mi hladce prodloužili papíry na hlavu, jsem dobrej. V úterý dostal Leon povolávací rozkaz na manévry NATO a to bylo horší. Já dodnes nevím jestli by nebylo bejvalo lepší mít to zákluzný dělo ilegálně, ale Jarda říkal, že přišel náš čas a přihlásil ho na vojenský správě. Dnes s odstupem musím přiznat, že ten čas teda vůbec nepřišel. V Bruselu se jela přehlídka techniky a my s Leonem jeli poslední. Jarda říkal, že to je prej proto, že ty nejlepší si generalita nechává nakonec. No nevím, Leon na třech kolech to zvlád jen tak tak. Druhej den byly manévry a jelo se na ostrý. V poli jsme vydrželi patnáct vteřin. Jarda ani nestačil nabít to zákluzný dělo, když jsme ji chytli šejdrem přes vanu. Musela to bejt protitanková, protože se dodnes s Jardou domlouváme jen posuňkama. Tuhle ránu ještě Leon přežil. Druhou už ne. My jo. Jak to do nás poprvé řachlo, Jarda zmizel, tak já taky. --- Chudák Leon, byl dobrej. Jarda je taky dobrej. Cestou domu vykoumal další fajnovej tuning. Nevim jestli teda jsem ho přesně pochopil, ta posuňková řeč, to není nic jednoduchýho. Prostě, zejtra s Jardou rozjíždíme parádní tuningový číslo. Budem u něj v práci v depu tuningovat vlaky. Jo, bude to facha, přeci jen, vlak není stopětka, ale Jarda říkal, teda ukazoval, že to bude hračka, má už vyhlídnutej nějakej elektrickej vlak co se jmenuje Pendolino. Tak začnem tím, že ho přes noc přeboucháme na páru. To bude dílo. Už se těším. Bertoňák. P.S. Napíšu pak o tom na internet, prej tam to Pendolino má svý stránky... Tuning forever. :yes:
:yes: :yes: :yes: To je zase sqely...uz se tesim na tuning pendolina... rekl bych ze se ted moc naklani v zatackach 😉 jinak Bertonak nikdy nezklame!!! 😉 😉 >😒]
to je škoda.. já měl připravenej příběh a ty si zrušil jeho část 😒 , protože si "zrušil" Leona 105... >😁 ... no ještě to nemám napsaný, ale už mám části a mustr, tak až to dopracuju, tak to postnu... jinak :yes: :yes: >😁 >😁
jako vždy opět za jedna, tentokrát i s hvězdičkou.P.S.:smajlíky nedávám je to přežitek komunismu......
dyť si psal, že to je přežitek z doby Holzgasu >😁 😉
jo to ti vysvětlí.Holzgas tu vládl v době kdy naši zem **l ten nařvanej chlapík s knírkem a patkou, a protože komunisti sou taky prasata jako nacisti a k nacismu komunismus neměl nikdy daleko, tak se uchytili za komanču i některý náckovský praktiky jako je smajlík.Vždyť třeba Jakeš byl jeden velkej smajlík....
Abych nezapoměl.. očekávaný útok Toyoty na Evropu pokračuje! Ještě to chce pořádný diesel, který by pasoval k větším modelům (RX, GS a LS) a můžeme vyrazit dobít tu pevnost,co se nazývá Evropa. Toyota a zvláště Lexus rulezz 😉
Dobrej pokřik. Zatím bych ho šeptal 😉 :yes:
Vsak VW uz si ho septa. >😒]
To je sice dobrej fór, ale tak nerealistickej asi jako že ponorky budou lítat. 😉
Mas-li aspon trochu prehled o trhu, jiste ti neuslo, ze Toyota je (vcetne Lexusu) podstatne vetsi, nez VW vcetne Audi, Skody, Seatu a Lamba. Zatimco VW resi skandaly odborovych soudruhu, Toyota planuje ofenzivu. Jo jo, Canon a Epson se taky pred lety smali, kdyz HP prohlasilo, ze hodla ovladnout trh s tiskarnami. Smich je presel dost brzo. A kazdy soudny vi, ze Toyota ma image nejspolehlivejsich aut, v zadech kupu penez z rostoucich prodeju po celem svete, designove centrum v Nemecku (proto je soucasny Avensis takovy usedly) a prvotridni marketing. To, ze pro tebe je VW ikona jeste neznamena, ze je lepsi. A zakaznici uz to taky zjistili, neuspech predrazeneho G V to jen potvrzuje, megalomanske neuspesne projekty predchoziho vedeni (trilitrove auto, Phaeton) financni situaci zrovna nepomohly, o vysokych platech nemeckych delniku ani nemluve. Toyota pritvrdila v dieselech a tak uz germanum (nejen VW) zbyva jen stekani a nefer hra (nesmysly typu "ML ropak je ekologictejsi nez Lexus Hybrid").
..zajímavý jméno... "TOM".. jak ti v Japonsku říkají..?? 😄 >😁
Tomebono (Maegashira VI), jsem profesionálním zápasníkem sumo, už je Ti to jasný nebo to chceš vysvětlit osobně? 😉
Aby nevznikl nějaká mýlka, tak vysvětlím, přoč se pořád zmiňuji o tom útoku Toyoty. Dříve sem v diskusích podporoval své názory prohlášeními "jen počkejte až to začně Toyota myslet s Evropou vážně" apod. Tak teďka dávám všem najevo, že to už vážně myslet začala. Už ses začal učit japonsky? Ně? Tak to rychle začni >😁
Tak to potom seš - SUMOTOMO 😉
Máš pochvalu za bystrost! Mé celé jméno je Tomebono Lexus Sumomoto, ale v naší branži je zvykem používat pouze křesní jména..
japonsky? a sakra nejak jsem zaspal domu, ale diik zes to pripomnel zacnu nad tim uvazovat.. ; )
S tím zaspáním nejsi sám - Evropa, to je království šípkových růženek! S evropskými auty je to obdobné jako s evropskými mobily. Evropani si honí triko, jak mají hezké Nokie a že ta jejich má megapixlovej foťák - a když nedej Bože přijedou k nám do Japonska, tak z hrůzou zjistí, že již dávno máme třetí generaci mobilních síti, net v mobilu rychlejší než jejich ADSL a foťáky v mobilech tu máme pětimegapixelový. Japonský mobily se do Evropy moc nedováží, auta ano, tak na co čekat 😉 :yes:
Máš úplnou pravdu, švagr se nedávno vrátil z Japonska (byl tam v nějaké delegaci s Buzkovou, pěkná krá.a) a přivez nějaký MP3 přehrávače a podobný srágory, valil jsem bulvy, min. o generaci napřed za stejnou cenu. Např. spol. DENSO vyrábějící vstřikovaání nafty do Lexusu IS200 tam vyrábí mobily a ani jí to nestojí za to e😜ortovat to do Evropy, USA a Austrálie jim stačí v pohodě. To víte že navigace Blaukpunkt je přejmenované DENSO? V Toyotách pak najdete DENSO nepřejmenované...Nakonec Japonec 😄
firma DENSO vyraba napr. pre toyotu vacsinu elektroniky, plastov a plechovych dielov...mam toyotu camry a tam je logo DENSO na skoro vsetkom...pocnuc dialkovym otvaranim dveri, az po plechovu priecku v motorovom priestore...
..no já vlastně nečekám... já teda nevím jak vy.. ale mám raději klasickou mikrovlnku.. fakt nepotřebuju abych si ve foťáku dělal popcorn a zrovna někdo volal... >😁 a na druhou stranu.. nevím jak ostatní, ale raději budu nosit kvádro od spícího Armaniho než kimono od Jokomury... >😁 teda ještě zaplať pánbůh, že tu spíme tak tvrdě.. aspoň ty švýcarský sýry pořádně dozrajou... ani nevím, jestli ty naše evropský vína jsou taky důsledkem dlouhýho spánku... ;-\ No jo.. měli bysme se probudit ať víme kde je svět.... >😁 Jo jen ještě k té Toyotě.. jen neznám pravou příčinu kolenního airbagu... ;-\ jo.. kvalitní a bezpečný evropský auta (teda ne všechny) to asi nepotřebujou... 😉 ale před japonske se skláním.. a jinak Sumotomo.. je s tebou docela sranda.. jsi asi veselá kopa.. :yes: >😁 😉 nebo jsi měl vtipný sushi... >😁
Bez urážky, ale podobně určitě uažovali tvoji předci (zkus se jich zeptat, třeba si na to vzpomenou) >😁
tvůj pradě😜 k čemu by mi byl ten automobil, když mám koňský povoz..
tvoje prababča: k čemu by mi byla ta elektřina, když mám tak pěkné voskové svíce..
tvůj dě😜 proč bych si měl pořizovat walkman, když mám doma gramofon..
tvoje babča: k čemu by mi byla automatická pračka, celý život peru prádlo v potoce..
tvůj otec: proč by si pořizoval MP3 přehrávač, když mám walkmana..
tvoje matka: proč bych si pořizovala sušičku, když mám krásnou automatickou pračku..
a teď ty.. >😁 >😁 >😁 vítej v zámku, Růženko 😉
tvůj pradě😜 k čemu by mi byl ten automobil, když mám koňský povoz..
tvoje prababča: k čemu by mi byla ta elektřina, když mám tak pěkné voskové svíce..
tvůj dě😜 proč bych si měl pořizovat walkman, když mám doma gramofon..
tvoje babča: k čemu by mi byla automatická pračka, celý život peru prádlo v potoce..
tvůj otec: proč by si pořizoval MP3 přehrávač, když mám walkmana..
tvoje matka: proč bych si pořizovala sušičku, když mám krásnou automatickou pračku..
a teď ty.. >😁 >😁 >😁 vítej v zámku, Růženko 😉
Naštěstí máš naději, že přijde princ, políbí Tě a ty procitneš 😄 (nemá se to, ale opravdu se bavím vlastní "vtipností" 😄 )
japonci zatim svetu nic neprinesli ale podobne jak dela cina dnes, v minulosti vsechno ukradli, dali trochu duraz na vydrz a nizsi cenu. Staci se podivat nato kdo vymyslel PC, Tv, auta, telefony atd..
Toyota je uz v F1 dost dlouho ma nejvetsi financni kotingent a stale nic nedokazala. Spickovy technici a ing. v automobilovem prumyslu nikdy nejsou z japonska, na to jim chybi kreativita. Lexus ma tu v usa image podobne jak v CZ oktavia- dobre auto za jeste lepsi cenu, kdo ma prachy si koupi luxusniho evropana ktery ma sportovni motory a podvozek.
Toyota je uz v F1 dost dlouho ma nejvetsi financni kotingent a stale nic nedokazala. Spickovy technici a ing. v automobilovem prumyslu nikdy nejsou z japonska, na to jim chybi kreativita. Lexus ma tu v usa image podobne jak v CZ oktavia- dobre auto za jeste lepsi cenu, kdo ma prachy si koupi luxusniho evropana ktery ma sportovni motory a podvozek.
mozno v NYC to tak frci .... tu juznejsie ani nie. co sa tyka toyoty v F1 nemozes predsa chciet za tri - styri roky tituly majstrov sveta. a aj tam je vidiet, ze slapu do plnych. to iste v autach. prepracovane technologie. a s tou octaviou a lexusom kecas. co to je luxusny europan? audi, vw, volvo??? za tie prachy ich tu aj preto tolko predavaju. popros lonesa nech ti zverejni statistiku tych tvojich "luxusnich evropanu" aby si sa prebral. inac pekny den.
presne tak, suhlasim s rastom....lexus je v usa top luxusna znacka...a amici z nej dost padaju na zadok...cirou nahodou som mal pozicany od znameho asi na dva mesiace lexus gs400, ked tu boli nasi znami z texasu na navsteve...boli z toho (doslovne) uplne mimo, ze ako je to mozne, ze taketo luxusne auta sa na slovensku vyskytuju...btw. spominany lexus gs400 je urcite jedno z naj aut, co som kedy soferoval a to uz somteda soferoval vela dobrych znaciek...
Más naprostou pravdu, kreativita není silnou stránkou Japonců, Číňanů, Tchajwanců apod (dále jen Japonci). Japonci nevynalezli telefon, televizi, pc ani auto, ale vyrábějí jedny z nejlepších telefonů, televizí, pc i aut. Japonci jsou totiž geniální v tom, že jak dokážou "vylepšit" již vynalezené, dát tomu lepší kvalitu a prodávat to za "rozumné peníze". To je přesně podstata jejich úspěchu. Když si kupuješ pc, pravděpobně v nich máš procesor a paměti vyrobené na Tchaiwanu, když si kupuješ tv, pravděpodobně je od Japonského výrobce, když si půjdeš koupt telefon, pravděpodobně bude většina součástech pocházet z Japonska no a s autama to zachvíli bude to samé.. Typickým učebnicovým příkladem je Mazda MX-5!!! O začátku její výroby kolují úplné legendy - jednu tady stručně popíšu. Mazda se rozhodla vyrábět roadster, nechtěla vyrábět ledajaý roadster, ale nejlepší roadster na světě ve své kategorii. Proto zkoupili všechny možný roadstery, které se v té době na světě prodávali, rozebrali je do posledního sřoubku a pořádně "prozkoumali". Díky získaným zkušenostem se vyhnuli chybám, které dělala část konkurence a naopak využili výhod jednotlivých technologií. Po dokončení "výzkumu" navrhli roadster vlastní.. zbytek je už známá historka (MX-5 je dlouhodobě nejprodávanější roadster na světe, ve své třídě zatím prakticky nemá konkurenci, díky svým vlstnostem se stal oprávněně legendou atd)
Pěkná pohádka... jednoho by dojala. pravda je jinde. Cena, cena udělala bestseller. Nebo snad se domníváš, že by ti, co jezděj v MX-5 raději nejezdili v Boxsteru? Je to jen o ceně. P.S. Každá automobilka má do posledního šroubku rozebranej konkurenční výrobek... a vedle toho teamy inženýrů makaj na zlepšovákách. Jinak, abys mi dobře rozumněl, Mazdu MX-5 beru jako milou, povedenou ikonu z Japonska... která toho japonského na pohled v sobě moc nemá, viď. Taková evropsaká Mazda MX-5. Tak tome - tohle je pravda. P.S. Fiat Barcheta... to je téma, velké téma.
Vždyt sem říkal, nejlepší roadster ve své třídě. Barcheta je konkurence jen na oko, protože je to nekvalitní pekáč.. Kolik se prodalo Barchet a kolik MX-5? Auta rozebíraj všichni, ale ,jak píši níže, většinou pouze Japončíci (apod) z toho uměj vytřískat pořádný potenciál. Vezmou auto, vylepšej ho, zlepší kvalitu a prodávají to za "rozumnou" cenu. Zrovna mě napadlo kolik by asi tak stále MX-5 kyby ji vyráběl VW 😉
Takhle to zní realističtěji. Nevím kolik by stál od VW, ale tohle není mé téma. auto mě zajímá jako auto, ne kolik mi zahrábne do kasy. Tys to posal pěkně. Takovej racionálně prostituční přístup. Možná to je důvod, že ta auta - nemyslím konkrétne MX-5 přitahují jen určitou sortu lidí... Mimochodem, všiml sis, že japonská auta tu mají většínou ty příznivce jedné věty - takové ty výkřyky - S toyotou na věčné časy a nikdy jinak... a tím to končí. Žádný intelektuální rozměr jejich názoru. Naopak francouzská auta tu požívají sympatií od lidí, kteří chválí to své a absolutně odmítají něco jiného. Německá auta tu většinou nechválí (až na řídké výjimky 😉 nikdo) přitom tihle přispěvatelé jsou nejtolerantnější k jiným autům. Kritika německých aut se koncentruje většinou do úsměvně naivní kritiky. Obdobné to je v přístupu k US autům - je tu Lones, kterej je má v malíčku a ví o čem píše. pak je tu tisíc těch, co sice ameriku nikdy ani nevideli ale ví přesně, že je to to nejhorší auto na světě... jo, jistě, ale vyrábí se skoro pro půl miliardy lidí... 😉 P.S. Všimni si rozdílné inteligence u oblíbenosti - třeba francouzská auta tu (globálně) chválí intelektuálně vybavenější lidi než japonská (teď nemyslím tebe). Někdy při pročítání příspěvků se tím docela bavím... Stálo by to za pořádnej příspěvek 😉 :yes:
Co se týče toho výzkumu před zahájením výroby MX-5, tak Mazda se tím nějaký čas dokonce chlubila. Měli slogan ve stylu: vzali jsme všechny roadstery světa, vybrali z nich to nejlepší a stvořili auto pro Vás.. Už sem to psal, vždy hodnotím poměr cena/užitečná hodnota. Ale pod užitečnou hodnotou toho chápu více (záleží na typu auta). MX-5 je u mě hodně vysoko - za rozumné peníze člověk dostane auto se kterým je radost jezdit, přitom je kvalitní a řeknemě že docela dost sexy (hlavně třetí generace co teprve přijde). S těma příspěvkamam je to na dlouho sociologicko-psychologickou studii, hezké téma na diplomovou práci 😄 Na to bohužel není čas, ale určitě by bylo zajímavé to blíže prostudovat. Příspěvky typu "značka X stojí za *.., ať žije značka Y" osobně úspěšně ignoruji a nevěnuji jim pozornost. Tyto příspěvky jsou patrně výsledkem projevu nízké inteligence nebo souvisí s malým sebevědomým a nějakými komplexy..
😄 Pamatuji se, že když Škodovka připracovala 105ku, tak měli nakoupená auta od jinejch, a také Golfa 1 😄 toho porovnávali k té 105ce... no je to úsměvné... ale pravdivé.
Jako sympatizátor francouzských vozů se musím ohradit 😉 Já za sebe prohlašuji, že nejsem uzavřený pro jiné věci a z mých příspěvků je to znát. Dokonce se tu teď rozplívám nad konceptem Fordu :😉
... sipkove ruzenky... :yes: Jeste bych k tomu dodal : byrokraticko-socialstickych😒
male nemecko e😜ortuje vic jak japonsko ze svoji masovou vyrobou levnych veci. Dokonce nemecko prihlasuje rocne vic patentu (60tisic) jak japonsko dohomady z cinou a koreou, staci se podivat do statistik. japonci cely zivot kopirovali, sony se postavilo na nohy diky walkmanu ktereho patent sproste ukradli cecho-rakusanovy za co se mu omluvili az zemrel byvali sef sony (2003).
male nemecko e😜ortuje vic jak japonsko.. v čem je prosím Tě Německo málé - počtem obyvatel, rozlohou, kupní silou, průmyslovým potencionálem? Ale o tom mluvit nechci. Myslím si, že by stálo za úvahu zvážit skutečnost, že Japonsko vlastní ohromný výrobní potenciál v okolních zemích, v USA i v Evropě. Japonské firmy totiž ctí metodu "výráběj, kde prodáváš", tak že s tím e😜ortem je to takový neučitý 😉 Těžko říci, jak by to bylo po započteníkapacit působících v zahraničí. Neví někdo jaký GNP má Německo a kolik má Japonsko?
Nebyla rec o e😜ortu, ale o tom, Evropa se zabyva zhovadilostmi typu EU a jak vymyslet co nejvic papiru a mist pro byrokraty😒 Cekam, kdy EU vymysli komisi pro boj s asijskou konkurenci. Budou leta zasedat a vymyslet smernice a kdyz uz si budou myslet, ze to maj vymysleny, tak zjisti, ze uz i ty zidle, na kterych to vymysleli patri asijcum😒
Není větší paráda, než se fyzicky unavit a přitom pořádně zpotit :yes: . Dovezl jsem domů tu ledničku a půl hodiny s ní bejkařsky chodil po dvoře sem a tam. No, byl jsem unavenej a zpocenej jak bejk, parádička a lahoda. Tak sem si ještě sednul do své Stíhačky, že si zajezdím. Hele chlapi, borci, nekecám, okruh kterej normálně bejkařsky dávám za přibližně devět heterosexuálních minut, jsem dneska stlačil pod minut osum. A to sem si hele doma všiml, že sem to absolvoval s vozejkem, na kterým sem přivez tu špičkovou ledničku. Já si říkal, že ten *motorkář někam zmizel, když sem vylít z tý vracečky do protisměru a nedal mu moc prostoru. Asi ho ten vozík smetl. No dobře mu tak, měl mít alespoň přilbu. Přijel jsem domů, zpocenej jak mraky a ještě si na dvorku dal 100 poctivejch bejkařskejch kliků, jen tak na protažení. Prostě pohoda. :yes:
Protoze se zde jiz delsi dobu spekuluje o podobe legendarniho vozu Bismarck a bohuzel nekteri (Micek 😄 ) se snazi podvrhnout fotomontaze, ktere ani zdaleka nevystihuji onen slavny vuz, vyhlasuji soutez o nejlepsi obrazek Bismarcka! Sve vytvory, ktere zachycuji Bismarcka pri jakekoliv prilezitosti, zasilejte na muj mail big.cat@quick.cz . Uzaverka souteze je 30.09.2005 a nejlepsi snimek, ktery vyhodnoti komise ve slozeni mates, Lonestarstate, GTI a Krtek bude odmenen vecnym darem od koncernu VW. Takze sledujte dopravni situaci a hlidejte, jestli prave kolem vas nejede Bismarck! Vsechna dila vystavi Lones na svem webu s krtkem 😄
Omlouvam se, ze to sem davam znovu, ale musim vas udrzovat v realite😄 Nekteri se nedostali k predchozim vyzvam a stagnuji. Zatim mame 4 prispevky a svete div se, vsechny ze Slovenska. Tak co cehuni? Bude ostuda nebo zacneme neco delat? Nebo to bude jako vsude a budeme jen povidat, jak jsou v SK dal?
Omlouvam se, ze to sem davam znovu, ale musim vas udrzovat v realite😄 Nekteri se nedostali k predchozim vyzvam a stagnuji. Zatim mame 4 prispevky a svete div se, vsechny ze Slovenska. Tak co cehuni? Bude ostuda nebo zacneme neco delat? Nebo to bude jako vsude a budeme jen povidat, jak jsou v SK dal?
Ako sa ti páči "Rollscalade"? >😁
Už mi ho Mates poslal. >😁 Bohužel jsem teď v časové tísni. Ale někdy po sedmém září všechny do té doby zaslané obrázky vystavím vedle sebe na net. ps: Krtek je sice černej, ale rapper rozhodně ne. >😁 >😁
Myslel som si,že niečoho takého sú schopní len Číňania. A ono nie. Keď som ten výtvor zbadal,skoro som spadol zo stoličky. Vrchol nevkusu a pošliapanie tradícií Rollsa a Cadillacu. 😲 Tomu krtkovi to nesedí,to skôr Jarda a Bertoňák by možno vedeli,odkiaľ vietor fúka. >😁 >😁
Doufám, že je ve hře Míčkův objev - jak tam jedem s Krtkem. Trvám na tom, aby soutěžil 😄
>😁 :yes: :yes: , prý na startovní listině chybí..
Vzhledem k tomu, že jako Bismarck vlastně nevypadá žádný přihlášený návrh, tak nevidím důvod Míčkův výtvor nezařadit. Mates možná čekal, že Micek dokáže při svém umu vyplodit ještě něco. 😉
ale jo, jenže vytvořit Bismu s tím tuningem, jak ho popisuješ ty na svých stránkách, to je asi i nad moje síly... a taky čas..
Toto bude zaujimat vsetkych fans of Lexus. Vsetky pripravovane novinky!
Na jar 2006 pride novy sedan ES - bude postaveny na predlzenej platforme IS-ka a na rozdiel od "mensieho brata", zameraneho na "sport" bude nove ES ponukat predovsetkym priestor (design tiez viac s dorazom na eleganciu). Koncom roka 2006 bude mat premieru nove LS. Pohon zabezpeci 4,6 liter V8 s 350hp (a od 2008 bude v ponuke aj verzia LS600h -cca. v rovnakom case pride aj predlzena verzia). Rok 2007. Zaciatkom roka pride na trh velke SAV s oznacenim VX (seriova verzia krasneho crossover konceptu LF-X). Na jar 2007 bude nasledovat nastupca modelu SC, ktorym bude C-C verzia sucasneho IS (zoberie si ale stylisticke prvky studie LF-A - srovnaky supersport ale u Lexu pravdepodobne nevznikne). Na jesen 2007 pride velke SUV s oznacenim JX (nahradi sucasne auta LX a GX) - na platforme buduceho pick-upu Tundra. Zaciatok roka 2008 prinesie superluxusnu limuzinu, rozmerovo a luxusom konkurujucu Maybachu! Na jesen 2008 sa dockame novej gen. RX. Zakladny kompakttny hatch je vsak planovany az tesne po roku 2010 (BX).
Na jar 2006 pride novy sedan ES - bude postaveny na predlzenej platforme IS-ka a na rozdiel od "mensieho brata", zameraneho na "sport" bude nove ES ponukat predovsetkym priestor (design tiez viac s dorazom na eleganciu). Koncom roka 2006 bude mat premieru nove LS. Pohon zabezpeci 4,6 liter V8 s 350hp (a od 2008 bude v ponuke aj verzia LS600h -cca. v rovnakom case pride aj predlzena verzia). Rok 2007. Zaciatkom roka pride na trh velke SAV s oznacenim VX (seriova verzia krasneho crossover konceptu LF-X). Na jar 2007 bude nasledovat nastupca modelu SC, ktorym bude C-C verzia sucasneho IS (zoberie si ale stylisticke prvky studie LF-A - srovnaky supersport ale u Lexu pravdepodobne nevznikne). Na jesen 2007 pride velke SUV s oznacenim JX (nahradi sucasne auta LX a GX) - na platforme buduceho pick-upu Tundra. Zaciatok roka 2008 prinesie superluxusnu limuzinu, rozmerovo a luxusom konkurujucu Maybachu! Na jesen 2008 sa dockame novej gen. RX. Zakladny kompakttny hatch je vsak planovany az tesne po roku 2010 (BX).
to označení JX je teda hodně divný >😁 :yes:
Klid. Filosofii auta, jeho ukotvení v životě, jeho stylotvorné prvky v kultuře obecně..., vytváření nových tříd, tohle je téma pro EU. Ti ostatní musí čekat, co tu vymyslíme. Jednoduché to má Amerika - táhne za sebou velkou minulost, velkou zemi, velké myšlénky. Evropa je na jemnou práci, je precízní... Evropa je autoikona. Na starých krásných mapách se dodnes skví nápisy - zde jsou lvi... 😉 Mrkněte na mapy...
Na starých krásných mapách se dodnes skví nápisy - zde jsou lvi :yes: To jsi asi ještě neviděl ty nové japonské mapy, že? Místo Evropy je tam nápis tady spí Šípkové Růženky..
Ty víš, že já se opírám o mapy a ty jen o zbožné přání - nahoře ti píši o intelektu přispěvatelů...
GTI, Ty vies, ze ja vyznavam v tomto podobne nazory ako Ty. 😉 Ano: Hic sunt leones! Pretoze su pre mna ta minulost a tie mena dolezite, pretoze som tu v EU doma, preto strazim tych nasich levov a mam strach aby neochoreli, alebo nedajboh, neuhynuli. Alebo inak: Vzdy ked mam tu cest prist do prace a kracat okolo tych aut, a kracat okolo zozltnutych fotiek tych ludi a miest (par si uviedol v minulom prispevku o automobilke pod kazdym kopcom 😃....viem, ze som sucastou pribehu, kt. doverne pozname (na rozdiel od Japonskeho, Americkeho,...), a viem, ze som sucastou stareho pribehu. Toto je NASA minulost na ktoru mozme byt hrdi! Lenze tiez viem, ze niekde v Detroite a Tokyu su ine pribehy. A su tam ini ludia, ktori s rovnakou laskou chrania tie svoje levy. Pozname tych ludi, aj tie pribehy. Jedinou "chybou" je, ze tam nie sme doma. Mozno tie pribehy nie su tak stare (aj ked niektore su prekvapivo starsie, nez by mnohi cakali - a starsie ako niektore nase), ale to neznamena ze su menej kvalitne. Su ine - v kulture. Nemaju teda trebars okruh Le Mans, ale maju Twin Ring Motegi, alebo Tasmania Cup, alebo Vanderbilt Cup. Nemaju Enza Ferrariho, ale maju Soichira Hondu, alebo rodinu Unserov. A mozno nemaju Mercedes SSKL, ale maju Holden Torana, alebo obrovskeho Marmona s Indy. Maju svoje legendy. A ja som za ne rad. Zasluzia si rovnaky respekt, ako tie nase. Ked uz nie lasku, ktoru im dat pochopitelne nemozme. No, a potom su tu ludia, ktorym na nijakych legendach nezalezi. Su tu. Teraz. A chcu proste dobre auto. Maju na to pravo (nech tomu pristupu my trebars nerozumieme). Rovnako, ako my mame pravo posudzovat kazde auto / znacku v historickych suvislostiach. Dva ine pristupy. Ten nas je prvy (aby som si "kopol" >😁 😉 aj ja)....a pre tych s druhym - pre tych bol ten moj prispevok o druhych Lexusoch. Btw. ...a nam ostava vedomie, ze Lexus je jednoducho tu. Chvalabohu. Lebo, objektivne, robi dobru pracu. 😉 :yes:
Kdyby bude nová Supra a jaké bude mít parametry?
Dve verzie sprav: 1.) Toyota upustila od projektu supersportu. Teda nejakej Supry. Chce sa skor sustredit na jediny sportak, ktory by bol niekde tesne nad urovnou Nissanu 350Z a pod urovnou Carrery. Teda nijaky skutocny nastupca Supry, aj ked vraj moze niest meno Supra (alebo Celica) [odkaz] Vykon 390HP, z 4,6 L motora. 2.) Toyota pripravuje supersport - ale s hybridnym pohonom. ////Popravde, medzi tymito dvoma spravami sa objavuje este 30 dalsich verzii ;-\ . A ja nemam silu ani cas, zistovat v takto zmatocnom prostredi pravdu (ak v tom ma vobec Toyota jasno). A aj ked su moje "prsty" dlhe - Tokyo je daleko, a tak mam odtial iba sprostredkovane infos. Vsetky zdroje sa ale zhoduju na tom, ze sportova Toyota (Toyoty) by sa mala objavit okolo 2008.
...k tej druhej verzii sprav - tyka sa to projektu "TSX": hybridny pohon s motorom 5,5L + elektromotor. Okrem toho bude v ponuke aj klasicka verzia s 500Hp motorom V10. Aspon tak to bolo doteraz. Ale projekt je viazany na program F1, takze teraz sa vraj uvazuje iba o V8. Obr.: [odkaz]
model ES 330 je uz v ponuke asi rok v tej poslednej verzii a teraz asi pred mesiacom dorazil facelift. pekna karka pripominajuca camry. ci uz dizajnom alebo rozmermi. tak neviem, ci lexus pripravuje dva modely pod rovnakym oznacenim, to by bolo trosku tragicke. ostatne veci mozme len ocakavat.
len taka perlicka, na prius sa caka momentalne v new jersey az 6 mesiacov. cena benzinu sa splha k 3 dolarom. vsetko, co ma hybridne motory sa predava. ci uz ford, honda, lexus alebo toyota. v californii je benzin uz 3.30 za galon. ja si pamatam galon za 1.12 usd. kua, za 15 bucks plna nadrz. a teraz? radsej nic ... idem setrit na prius. pekny den.
len taka perlicka, na prius sa caka momentalne v new jersey az 6 mesiacov. cena benzinu sa splha k 3 dolarom. vsetko, co ma hybridne motory sa predava. ci uz ford, honda, lexus alebo toyota. v californii je benzin uz 3.30 za galon. ja si pamatam galon za 1.12 usd. kua, za 15 bucks plna nadrz. a teraz? radsej nic ... idem setrit na prius. pekny den.
rasto, ES-ko je v aktualnej gen. v ponuke od 2001. Minuly rok doslo iba k jemnenemu faceliftu. Takze vymena pride po 5 rokoch (co je v pripade Camry - a vsetkeho jej pribuzenstva, teda ES /Windom - standardny zivotny cyklus).
BX 😉 Citroën BX, Lexus BX....
Jezisi, az teraz som si to vsimol...to ma byt samozrejme BS. (Ale Citroen si uz aj tak neplati patentovu ochranu BX - takze keby mal niekto zaujem... je to volne) 😉
Teď mi to nebudeš věřit, ale původně jsem chtěl napsat, že by mě zajímalo, kolik museli Citroënu zaplatit za tu ochrannou známku >😁 Ale stejně jako Micek, tak i já před tvými znalostmi / informacemi smekám :yes:
dobry den.ja to vidim asi tak ze za chvilku bude mercedes benz europskym lexusom a to nesrandujem.lexus ma jednu velku nevyhodu a to ze je omnoho mladsi ako MB a este ze je to odroda toyoty.cas ukaze ale nemci co pracuju u nas na slovensku v autoparkoch sa biju do hrudi german car its best ...ano lebo ho slovaci vyrabaju /vw,cayenne,touareg/ kvalitativne nez keby ho mali robit sami,ale o to mi ani teraz neslo.lexus go go... 😐