ty máš strach... aby nebyl tou luxusní divízí Mzady třebas Jaguar co..?!? >:D >:D No nicméně.. si nemyslím, že by to bylo to nejlepší... vůbec do toho teda nevidím a ta myšlenka se mi třeba i vcelku líbí.. ale životaschopnost takto tradičních značek.. nevím nevím... myslím to obchodně. Vůbec si totiž nedovedu představit jak by to fungovalo... ale vůbec.. to jakože na Mazdě 6 by se natáhly nárazníky a změnila maska a hele.. rover jen světě.. ?! ;-\ Třeba Marko bude něco vědět.. ROver jako takovej se mi moc líbil a celkový pojetí značky.. jenže.. takovejch bylo zjevně málo.. >:D
Ne o Jaguar strach nemam. Ford ma takovou techniku, ze neni problem udelat z Roveru prestizni odnoz Mazdy. A design? At jdou klidne svoji cestou. S tim Roverem to bylo prokaucovany marketingove, ostatne je to tak vetsinou. Navic ty statni dotace nebyly asi jen tak. Stat jim do toho asi taky kecal a to nikdy neni ku prospechu veci:-(
jasan v tom souhlas samozřejmě.. ale pokud půjdou vlastní cestou a "jako" luxury Mazda.. tak nevím, jak to bude přijmuto.. přece jen.. Rover má historii a tu neodpářeš za 2 roky... Co by dělali.. luxusní auta? crossovery? reprezentativní deriváty?.. Mslím, že je docela těžký dát dohromady ostrovní styl a zvyk s tím asijským - japonským.. Pokud se to podaří, budu první kdo zatleská.. Nebo by se Mazda v Ecropě prodávala jako Rover a ve státech taky? Jen doufám, že s tím nenaloží špatně..
Nemyslím, že by se Mazda vzdala pro Evropu svýho jména. Přeci jen už tu má určitou pozici a aspoň v mých očích (spíš uších) i lepší jméno, než měl ke konci Rover...
Skor to asi bolo myslene tak, ze by vztah medzi Mazdou a Roverom bol taky ako medzi Toyotou a Lexusom. To, ze by mala Mazda luxusnejsiu znacku by ale prichadzalo v uvahu iba ak by bola samostatna (V casoch ked tak bolo, skoro v USA uviedla luxusnu znacku Amati). Inak je pravda to co pises: zladit UK a jap. znacku je problem. A to dost velky. Uz za obdobia, ked Rover vyrabal rebadgovane (a luxusnejsie) Hondy ta strategia nebola prave najidealnejsia - a viedla k tomu, co sa Roveru nakoniec stalo.
Ja si nemyslim, kdyz se podivam na to, jak to tady v Anlii chodi, ze k tomu, co se stalo Roveru, vedla vyroba "rebadgovane" Hondy. Ta spis jeste Roveru pomahala prezivat smrtelne krece. Dle meho nazoru totiz je na vine nekolik jinych faktoru (netvrdim vsak, ze vyhradne tyto). Jak to tak v Anglii pozoruju, musim se divit, ze tenhle stat, zda se, prosperuje. Takovej bordel, co tu je, jsem jinde nevidel. A co jsem tady, nestacim se divit, a jeste po vice nez roce se divit stale neprestavam. Za prve, vsechno je tu uplne jinak, nez kdekoliv jinde na svete (trochu nadneseno, ale preci...), ale hlavne, nic poradne nefunguje. Clovek si tu obcas pripada jako v rozvojove zemi, vazne! Pak neni divu, ze Rover sel do kytek. A za druhe Anglicani uz proste auta poradne neumej (nemluvim o maloseriove vyrobe, ponejvic supersportu, tam se jeste jakztakz drzej),design by sel, to jo, ale kvalita... pomlcme a technika - no nebyt vsech tech cizich pomoci (Honda, BMW - ackoliv BMW se do toho melo vic oprit a treba by to taky bylo dopadlo s Roverem jinak, treba kdyby se bylo dalo potencialnim zakaznikum vice najevo, ze pod kabatem Roveru se skryva kousek BMW), tak tedy nebyt tech cizich pomoci, i ta technika by stala za prd. A jeste treti duvod me napada a tim je britsky financni sektor, kdy se proste furt povazujou za neco extra, furt si myslej, ze jsou tou svetovou velmoci jako v 18. a 19. stoleti (jenze ji uz nejsou od zacatku stoleti 20.,jen si to proste nechtej priznat), coz v dlouhodobem (desitky let) horizontu vedlo k tomu,ze smenne relace GBP ke zbytku men sveta jsou katastrofalni, a tak jsou jejich produkty na jinych trzich prilis drahy a malo konkurenceschopny. No reknete sami, kdo by si koupil sice krasny (ja mel Rovery rad - zejmena 75), ale kvalitou a technikou podradny, soucasne vsak predrazeny auto? Nikdo. A tak Rover skoncil. Byl by tak skoncil i Jaguar, nebyt silneho partnera, ze. Skoncila podobne rada jinych anglickych tradicnich znacek...
Nevěřím, že by to FoMoCo udělala. To by nejdříve museli mít smysluplnou strategii pro koexistenci Mercury, Lincolnu, Jaguaru, LR a Volva (a zatím ještě AM). Myslím si, že by ničemu neprosělo přijít na trh s další luxusní značkou. Navíc by mne zajímalo, kde by vyzískali peníze na rozjezd/provoz takové značky.
Je to sice zaujimava, ale nerealna myslienka. Aspon v strednodobom vyhlade... Platia argumenty, ktore padli v poslednom odstavci clanku (aj v tom co pise RogerBentley). Koncern Ford je riadeny ako celok v ktorom kazda znacka hra nejaku ulohu... Premiovy Rover (ci uz tu, alebo v USA) by konkuroval vzdy niektorej fordovskej znacke... Ine by to bolo, keby v koncerne fungovala volna organizacna struktura, a znacky by boli rozdelene do operacnych skupin, ktore by si mohli navzajom (aspon formalne) konkurovat. Aj to by ale musel byt v jednej skupine z Mazdou zacleneny LR. Je evidentne, ze ten nakup znacky Rover bol iba vynutenym krokom prave kvoli ochrane brandu Land Rover / Range Rover.
No určitý místo v koncernu Ford bych přeci jen viděl - luxusnější odnože menších aut. Že by konečně ukončili trápení Jaguaru ve střední třídě, nechali mu jen automobilové nebe a menší prémiovky (právě od střední níž) by přenechali právě Roveru.
Nie som si isty ci obchodne, imageovo a marketingovo fungoval model premiovej znacky, ktorej najvacsim autom by bol sedan strednej triedy. Ked chces mat premiovku, musis mat nieco co konci v EU 5m. sedanom (V USA idealne 5,3m), resp. aspon nejake specialne uzke zameranie (miniauto, terennaky, sportaky). ;-)
No tak se podívej na Lancii. Ta má sice Thesis, jako velkou káru, ale to je tak všechno. S Ypsilonem vydělává v Itálii, pokud vím, docela slušně a co má jinak v současnosti za auta? Ten model na spodním okraji střední třídy už pát let ne, pak tedy snad jen ten velký van a pak ten derivát Fiatu Idea (na jména si teď nevzpomenu)... Takže na premiovku taky nic moc a docela se drží, ne?
Lancia nie je uplna premiovka...ona posobi v subpremiovom segmente (medzi mainstreamom a premiou). A netvrdil by som, ze sa jej prave dari... Popravde, za to ze este existuje vdaci hlavne Ypsilonu a tej Muse (A aj to ide hlavne o predaje v juznej EU). Ono prave ak posobis v subpremiovom segmente tak musis byt dost sikovny (musis mat nejaku velmi vyraznu image a myslienku znacky), pretoze pre "beznu spotrebu" je take auto drahe, a pre premiovych zakaznikov to zas je "malo".
Nestava se casto, ze bys mi kazil radost:-( Bohuzel mas pravdu. Uz nevidim jinou cestu, nez ze te vazne dosadime na vedouci misto ve Fordu nebo aspon v PAGu!!!!! ;-)
:-) ... Okrem toho si myslim, ze ak by to bola premiovka mazdy, tak by skor/neskor museli zacat pod znackou Rover vyrabat aj nejake SUV / SAV. A to by sme potom mali jedny SUV ako LR, a jedny ako Rover....co by bola vzhladom k znackam dost bizarna situacia. Predstav si porovnavaci test dvoch SUV: Land Rover Discovery vs. Rover TX4 (by Mazda). :-)
Stát se prémiovou značkou mazdy, no, tomu řikám výhra! To už snad spíš ty číňany, ne? Ti by je do dvaceti let vrátili tam, kam kdysi rover patřil. Chacha, prémiová značka mazdy, už v tom označení je něco neřešitelnýho. >:D
To je pravda, ale mít potenciál ještě neznamená umět ho využít. Krásným příkladem je ekonomika celý EU. Má potenciál jak bejk, který je ale tak sešněrován různými sociálními hovadinami, že se slaví jak o silvestra, když roste přes procento ročně ;-\
Moc lidí asi nemá spojenou Mazdu jako značku Forda takže v tom bych problém neviděl. Pokud by se Rover vymezil jako lepší mainstream za přijatelnou cenu, mohlo by to fungovat. Prostě by se na 3 a 6 nastavěla kastle typicky britských tvarů. Kdyby se udělal C model jako hatchback a D/E jako sedan, kombi a kupé do začátku by to bohatě stačilo. Rover je jeden z nejtradičnějších výrobců, zavedená značka kterou mají lidi zažitou. Šlo by jenom o marketing a o to aby se auta zvenku moc nepodobaly na Mazdy, prostě aby navenek měly v sobě britskou krev. Japonská technika by nebyla na škodu. Spíš naopak.
Všechno je to o správných lidech na správných místech... a jejich rozhodnutích. Rover má potenciál v nástupcích modelů 200/400, 25/45 a 600, 75. Mazda pro ně může poskytnout kvalitní technický základ. V malých vozech se Roveru moc nedařilo, ve větších se dlouho nepohybuje(val). Marko nahoře píše o SUV nebo crossoveru - to Rover nikdy nezkoušel, takže teď by nemělo smysl se do něčeho podobného pouštět a později by se vše dalo sladit s budoucí modelovou paletou značek. Navíc tahle třída není to co by potenciální zákazníci od Roveru očekávali. Nápad je to dobrý a je na čem stavět, jen sehnat někoho kdo to zvládne.
Hmm...ale ak by boli iba nastupcovia 24 / 45 / 75 , tak to by bolo na premiovu znacku velmi malo. Crossovery, SUV, MPV, ani sportaky stavat nemozu. Tak co s Roverom dalej?! A Mazda sama nema nijake auto z ktorym by islo zdielat platformu na pripadne vacsie sedany. Takze ani to moc neprichadza v uvahu. (Co by ich vyrazne diskvalifikovalo napr. v USA). A ak by take velke auta chceli, tak by aj tak musel poskytnut platformu niekto iny v koncerne (a nie Mazda). /// Co by ale teoreticky islo je nenaviazat Rover na Mazdu ako jej premiovu znacku, ale urobit toto: Jaguar posunut z premioveho segmentu do nadpremie, Volvo posunut zo subpremioveho segmentu do plnohodnotnej premie (potialto to je skutocny plan FoMoCo), a tym sa uvolni pozicia subpremii. Sem zasunut Rover - a pouzit pre konstrukciu jeho modelov kompletne powetrains trebars tej Mazdy... ;-)
No v tom vlastně spočívá moje "strategie" akorát nevím o tom plánu na posun, to mě vlastně ani nenapadlo. Ale místo pro Rover bych viděl třeba na úrovni Alfy... no nevím jestli jsem to dobře vystihl, prostě exkluzivnější mainstream. Volvo je proti tomu co myslím spíš masová záležitost. Ale nevím jestli je to dobrá koncepce. Jenom to byla taková myšlenka jak relativně rychle a levně získat nové modely. Musel by být ale super design a povedený marketing.
To je taky otázka, jak jí lidi maj zažitou. Ta agónie Roveru trvala tak dlouho, že spousta lidí si nejspíš vzpomene na mizernou spolehlivost a ke konci i zastaralou techniku ;-\ Bohužel
No nevím, 75 jezdí docela dost a 600 bylo super auto. Je to jen o marketingu - s dobrou reklamou natlučeš lidem do hlavy cokoliv a na nějaký citirovery nebo několik problémových modelových roků hned zapomenou. STačí když najmou Paroubka >:D >:D
Favorit Rokycany ;-\ Ne vazne, to neni o znacce. To je o lidech. Auto se posere, to je OK, ale kdyz ti kazdy tyden pred predanim vozu sdeli, ze jeste prisli na neco dalsiho a cekas dalsi tyden.... A to vse bez nejake snahy ti usnadnit zivot. Proste vedi, ze jsou v CZ jedini a maji to na haku. Klidne si priste koupim zase Jaga, mam ty auta rad. Ale nekoupim ho u nich, ani ho u nich nebudu servisovat. Proste budu jezdit do Rakouska nebo Nemecka nebo kamkoliv jinam, kde funguje Jag standard v pristupu k zakaznikovi. Rad pojedu na servis o 100km dal, kdyz vim, ze na me neserou.
Já vím, to bylo jen takový popíchnutí ;-) Ale většina zákazníků co si koupí Jaguar jako další v řadě aut bude uvažovat takto. Protože v době kdy všechny auta dané kategorie mají srovnatelnou kvalitu rozhodují pravě takový prkotiny navíc tahle je z kategorie těch co ten dealer může 100% ovlivnit :-(:no:
ale klud bracho.. ja mam bawora a je to este horsie :-! Zvykam si.. uz 4 roky.. ten piaty si odvyknem a idem k lexusu.. taka premiovka je fajn ale nemam zaujem vdaka navstevam servisu poznat vsetkych technikov ;-\
;-\ :-( A ako dlho to uz trva?! (Ja som to nezachytil, zrejme sa to stalo ked som bol prec. Ale ak dobre rozumiem uz ho mas prec minimalne 2 tyzdne. Co je fakt viac ako dost (obzvlast u takej znacky)).