Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi RS5 dostane motor 4,2 V8 FSI (331 kW, 430 Nm)

34 komentářů

Avatar - H.Karlik
H.Karlik
Samozřejmě, že dělali a dělaj! Dokonce obě verze V8 i V10!
Navtech
Každopádně klasickou kvedlačku už k V8 nedělaj. 😉
Avatar - white label
white label
R8 má R tronic, ale i klasický manuál... 😉
(R tronic je vlastně "automatizovaný/robotizovaný" manuál, z uživatelského hlediska se řadí mezi automaty, podobně jako třeba DSG/PDK)
Navtech
koukal jsem u tý R8, že je to nějakej "R tronic". Ani automat a ani kvedlačka, tak nevim 😉
turbosh
Mno právě, že tohle mě připadá tak lacicě, radši aby to vypadalo jako na R8če. Ta jich má aspoň 12. Ale mě by se nevíc líbila neonová trubice.
figurka
Myslim, že R8 má možnost i manuálu, ale je pravdou, že netušim, jak složité by případně bylo naroubovat převodovku z R8 do RS5. Jak píšu, možnost té volby by nebyla špatná, ale že by nemožnost volby manuálu nějak zásadně ovlivnila (negativně) prodeje RS5 si nemyslím.
M3 jsem zmínil, že je tak nějak "nejvíc na ráně" a právě díky diferenciálu by se RS5 mohla M3 výrazně přiblížit i v možnosti větší zábavy za volantem, kde díky "tuposti" Audi zaostávalo. U M3 si přeji, aby i díky downsizingu udrželi hmotnost na rozumné úrovni. Dle mne největší "zabiják" E92 proti E46.
Navtech
Motor s lamba? Snad z lamba, ne? A čo je to to lambo? Nejaký párnokopytník, čo používa motor V8?
hlavne keď je to motor s lamba tak bravo kopia
Avatar - white label
white label
S R8 je zbytečné to srovnávat...
Nemyslím si, ja mám jednu z tých prvých A5-iek a tá má tiež len 8 LED diód v každom svetlomete a pred A5-kou mala LED svetlá myslím že len R8-mička ako jediná, až po A5-ke prišla na trh A4-ka, ktorá má viac LED diód, ale podľa môjho názoru to potom vyzerá príliš spojito a nevynikne ten efekt LED diód.
turbosh
Nemáte dojem, že když denní svícení z LED bylo na těch prvních modelech, tak LED byly nahustěj vypadalo to líp.
Avatar - Thomasino
Thomasino
WL - zaujalo mě, že nepoužili přeplňování, za což teda tleskám! 😄 Ale stejně bych asi volil spíše moji oblíbenou M3 nebo R8 😉 😄
Navtech
Máš recht 😉
Avatar - H.Karlik
H.Karlik
Navtech
Má Audi nějaký auto s kvedlačkou a tímhle motorem? Myslím, že ne a kvůli jedný káře by to asi bylo drahý, protože tam prdnout jen tak nějakou kvedlačku z A3 taky nejde. A na druhou stranu jsou ty dnešní DSG, SMG, PDK a já nevim, jak se to všechno jmenuje, lepší a rychlejší, než ty dokážeš ukvedlat a ještě máš obě ruce na volantu. A příští M3 to nebude mít těžší, těžší to maj právě všichni ostatní 😉
makaX69
TT RS byl veliký omyl Audi a raději bych jej zde nevyslovoval😁 Snad se konečně posune kolekce RS do sfér, kde kralují jiní... RS4 byla skvělá, RS6 těžká, TT RS nezáživná se skvělým motorem... Snad RS5 bude také skvělé auto pro řidiče. Hádal bych, že se jedná o poslední použití legendárního 4.2 V8...
PS: V článku je ostatně chyba a tento motor je dědečkem V10 z R8... v žádném případě z něho nevychází. Poprvé byl použit v první A8, V10 vznikl pro Galardo...
Avatar - mustafa
mustafa
Si trošku protiřečíš, ne? Libil se ti výkon a rychlost. To ok. Ale tichá jízda a TDI? Neblázni. Ta trhu je 3,0TSI, X35i... To sou motory co budou tichý a kultivovaný ve všech režimech.
Avatar - positivemind
positivemind
Ono záleží na každém. Chtěl jsem příští auto s V8 atmosférou, teď jsem se svezl s novým 545i a jsem na rozpacích - výkon, rychlost, to je dechberoucí. Já raději ale tiší jízdu a krouťák v podstatě hned k dispozici - budu přemýšlet o nějakém naftovém V6 😒
"...až dosud zůstávalo označení RS vyhrazeno jen sedanům a kombi. Změna přichází s kupé RS5, které se představí na ženevském autosalonu."

Autor článku TT RS považuje za kombík či sedan? >😁

(p.s. pre tých čo to veľmi nesledujú TT RS sa robí ako kupé a roadster)
Avatar - white label
white label
Je to pořádná konkurence jak pro současnou, tak pro budoucí M3, taky mě to napadlo hned dopoledne (10:16) a psal jsem o tom i v diskusi na MACZ... 😉
[odkaz]
figurka
Ano, možnost té volby by nebyla špatná.
Teď mě tak napadlo... Nová přeplňovaná M3 to bude mít zase o kousek "težší".
Avatar - white label
white label
Souhlasím, jen někomu může chybět možnost manuálu (mně osobně ne), o kterém tu není vůbec žádná zmínka...
jossalito
Přesně tak, rozumíme si velmi dobře. 😉
figurka
Umělci... ať nelezou do sportovního auta.. >😁
Musel jsem si trochu zalaškovat. Samozřejmě vím, jak to myslíš. Charakterizoval bych to, že ten výkon je řidičsky "dostupnější", resp. lze ho "jednodušeji použít".
jossalito
Takto na lidi působí více dieslových aut, že jsou tak nějak řidičsky připravenější. Málo lidí je po usednutí do auta schopno jej ihned vytočit nad 5 tis, aby poznali právě jeho silnou stránku.
figurka
Jak již píše Iudex, v dnešní době je ten motor zázrakem, resp. pro prémiově mainstreamové Audi špičkou.
Ještě více mne ale těší možnost pořídit aktivní diferenciál na zadní nápravu, který "obecně tupé" chování Audi posouvá do (pro Audi) nevídaného rozměru. Přidávám také: BRAVO AUDI!
Avatar - Shr3k
Shr3k
mustafa si holt nevzal brýle na čtení no. Nebo vypil po ránu moc kafe... 😄
Avatar - white label
white label
V podstatě ano..., ale on napsal "horší", ne pomalejší/rychlejší... 😉
Avatar - mustafa
mustafa
Přemýšlel sem, jestli kliknout na tlačítko "odpovědět" nebo "nahlásit administrátorovi" za ten blábol, že 3,0TDI ti přišla rychlejší jak S5. 240nakopnutejch koní vs. lineární zátah 350koní >😁 Bud to svědčí o tom, že o autech víš prd a řídíš se jen podle úrovně nákopu u diesela nebo s tou S5 jel ten někdo na spotřebu... >😁 jinak si to nedokážu vysvětlit.
Avatar - talio2
talio2
:yes:
Avatar - Loptos
Loptos
Po uprave...
Avatar - iudex
iudex
Velká pochvala pre Audi, ze i v dnesnej eko-dobe si dovolí nasadit velkoobjemový vysokootáckový atmosférický benzín. 8250 otácok je zóna, o ktorej sa v dnesnej dobe downsizingu a prepĺnania mozu snívat mokré sny. Audi tým nepriamo hádze rukavicu i mníchovskej konkurencii, ktorá uz pri M modeloch viac ci menej koketuje s prepĺnaním.
Takze trochu neoriginálne, ale zaslúzene: BRAVO AUDI! 😄
Avatar - S8
S8
Kuciiii, ja to chciiii, tohle bude fakt bomba co se tyka jizdnich vlastnosti. S5 mi subjektivne prisla horsi nez A5 3,0 TDi, ale tohle bude fakt bomba, vykonostne, komfortne, jizdnima vlastnostma........ale bohuzel asi i cenove. Kazdopadne by ten motor meli nacpat i do R8, protoze tech 420 hrebcu je fakt malo hlavne na rovinkach.

No nic, jdu makat, at na ni do peti let nasetrim, zatim mam na asi tak 20 - 25 cm.....odzadu (kde neni motor) >😁
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
No auto je to krásné, jen škoda, že S4, S5(budoucí) a S5 Sportback po úpravě MTM (cantronic) budou mít skoro stejný výkon, lepší krouťák a dynamiku na zcela stejné, né-li lepší úrovni. Ale stejně je to super že je tam ten hardcore V8 atmosferák.