Další šestiválec opouští český trh. Po pouhých pěti letech vyklízí pole elektromobilu
Motorů s plnotučným objemem a pěti či více válci je (nejen) na českém trhu stále méně. Koncem letošního roku zmizí další povedená V6.
Automobilka Kia představila vlajkový sedan Stinger v roce 2017, ještě tentýž rok byl k dispozici na českém trhu. Základ představovaly přeplňované benzinové a naftové čtyřválce, na motorovém vrcholu byl však posazen 3,3litrový vidlicový šestiválec. Modernizace o tři roky později nabídku agregátů seškrtala. Navzdory emisním limitům zůstal v nabídce jediný – překvapivě šestiválcový! Aby ne, jen v Česku po něm sáhlo osmdesát procent zákazníků.
Po šesti letech se však příběh šestiválce (a celého Stingeru) chýlí ke svému konci. Kombinace V6 s dvojitým přeplňováním, automatem a čtyřkolkou, která uměla stovku za 4,9 sekundy, brzy vyklidí pole elektromobilu. Automobilka Kia plánuje uzavřít zákaznické objednávky na Stinger GT ke konci letošního roku. Na objednání tak máte bez přehánění posledních pár dnů.

Roli vlajkového modelu korejské automobilky tak počínaje rokem 2023 převezme elektrická Kia EV6 GT. To rozhodně není nezajímavé auto – dva elektromotory dodávají systémový výkon 430 kW a 740 newtonmetrů točivého momentu! Baterie má kapacitu 77,4 kWh a dojezd činí 424 km. Díky 800V palubní technologii se auto u rychlonabíječky dobije z 10 na 80 % za pouhých osmnáct minut. Ještě úctyhodnější je však akcelerace – z klidu na stovku to ostrá „šestka“ umí za 3,5 sekundy. A klidně pokračuje na 260 km/h. Působivé, i tak nám ale po šestiválci bude tak trochu smutno.
Oproti civilním EV6 má GT také upravený podvozek, výkonnou brzdovou soustavu a optimalizované řízení. „EV6 GT je ideálním vozem, který v ČR převezme štafetu modelu Stinger. Strategický plán značky se výrazně zaměřuje na elektrifikaci a celosvětově plánuje do roku 2027 nabídnout 14 nových elektromobilů. EV6 GT je důležitou součástí tohoto plánu a novou vlajkovou lodí značky Kia,“ říká Aleš Barna, generální ředitel Kia Czech. Prodej výkonného korejského elektromobilu u nás odstartoval začátkem října a automobilka už teď registruje 50 zákaznických objednávek. Tak ať se daří!

Kia EV6 GT: Technická data | |
GT 4x4 | |
Max. výkon elektromotoru vpředu [kW/min] | 160/4400-9000 |
Max. výkon elektromotoru vzadu [kW/min] | 270/6800-9400 |
Max. výkon systému [kW] | 430 |
Točivý moment [Nm] | 740 |
Kapacita baterie [kWh] | 77,4 |
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] | 20,6 |
Dojezd [km] | 424 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 |
Maximální rychlost [km/h] | 260 |
Standardní pneu | 225/40 R21 |