Další retro Citroën je tady. Můžete ho mít i jako elektromobil
Citroën Jumpy si můžete nově pořídit v podobě slavného Citroënu Typ H. Přestavba je dostupná také pro osobní derivát Citroën Spacetourer.
Citroën Typ H vyráběný mezi lety 1948 a 1981 je ve Francii ikonou s podobným renomé, jako má třeba v Německu tamější Volkswagen Typ 2. Není proto divu, že před třemi lety vznikla přestavba Citroënu Jumper do podoby této ikonické dodávky. Nyní její autoři přicházejí s menším modelem, díky němuž do Typu H můžete proměnit také Citroën Jumpy a dokonce i jeho osobní variantu Spacetourer.

Za projektem stejně jako v případě přestavby Jumperu stojí dvojice David Obendorfer a Fabrizio Caselani. První retro dodávku jakožto designér navrhnul, druhý zase návrh realizoval. O stavbu se tudíž stará italská karosárna Caselani sídlící nedaleko města Cremona.
Jestliže dosavadní dílo odkazuje na originál přímo svým jménem, kitu se jednoduše říká Typ H, novinka se musela odlišit, a tak jí autoři říkají Typ HG.
Úpravy přitom navazují na velký Jumper. Součástí přestavby je tak nejen zcela nová příď s charakteristickou maskou a typickými kulatými světlomety, ale také upravená záď. U osobní varianty se tak v zadních křídlových dveřích objevuje čtvercové okénko právě ve stylu někdejšího Typu H. Kvůli bezpečnostním normám se však nemohla přesunout poznávací značka ke střeše, jak to bylo typické právě u původního užitkového Citroënu z konce čtyřicátých let.
Nabídka kitu HG přitom kopíruje nabídku výchozího automobilu. K dispozici jsou tři úrovně délky, vybírat je též možné různé karosářské varianty – „plechovou“ užitkovou doplňuje i čistě osobní a „Crew Cab,“ kombinující kabinu s dvěma řadami sedadel s odděleným nákladovým prostorem.
Caselani se přitom přizpůsobuje době, a tak přestavbu je možné pořídit i pro čistě elektrický ë-Jumpy.
Citroën Typ H je součástí bohaté historie užitkových modelů této francouzské značky. V průběhu let výroby vznikl v množstvích verzí, zdaleka nejrozšířenější „fourgon“ s trojdílnými dveřmi vzadu doplnily i valníčky nebo základ pro přestavby od firem jako Gruau, Heuliez, SAPA či Theault. Po více než 490.000 vyrobených kusech bylo slavné vozidlo nahrazeno modelem C25.