Další pohled do interiéru nové Škody Elroq: Ani na volantu již neponese okřídlený šíp
Nová elektrická škodovka zatočí s tradicemi nejen na karoserii, ale také v kabině.
Škoda nám po drobcích odhaluje svůj nový designový jazyk Modern Solid, který poprvé využije uvnitř i zvenku chystané kompaktní elektrické SUV Elroq. A zatímco exteriér modelu zůstává nadále maskován, na veřejnost automobilka vypouští další skici interiéru. Mimo ještě rozsáhlejší zaměření na udržitelné materiály se tak nová škodovka rovněž v kabině rozloučí s tradičním logem značky.

Nové ilustrace interiéru Elroqu odhalují kompletní architekturu palubní desky, kde nebude chybět velký 13palcový displej infotainmentu, obdobně jako u Enyaqu zasazený do prohybu desky nad výdechy klimatizace. Dvouramenný multifunkční volant s fyzickými tlačítky a otočnými voliči pak ukazuje, že i zde nahradí klasický emblém okřídleného šípu nový design loga v podobě nápisu Škoda s integrovaným háčkem v písmenu S.
Jak už víme, logo okřídleného šípu poprvé nepoužije Škoda také na přídi vozu. I na kapotě modelu bude jenom nápis Škoda ve výše zmíněné moderní grafice. Automobilka loni uvedla, že označení Škoda a tradiční okřídlený šíp (zavedený už před více než sto lety) bude nyní využívat odděleněji, přičemž hlavním komunikačním nástrojem v propagaci značky bude právě název.
Oproti současným modelům se bude Elroq ještě rozsáhleji spoléhat na udržitelné materiály nejrůznějších druhů. Značka nabídne celkem čtyři specifikace interiéru: Studio, Loft, Lodge a Suite. Ve všech se přitom setkáme s eko-materiály. Například interiér Loft využije materiál Recytitan, který je ze 78 % tvořen recyklovanými PET lahvemi a poprvé v modelech Škody také recyklovanými oděvy (6 %). Podíl nového plastu v materiálu je tedy pouze 16 %.
V interiéru Lodge zase najdeme nový materiál Technofil, který se skládá ze 75 % z recyklovaných nylonových vláken ECONYL a 25 % polyesteru. Zde je využíván nylonový odpad, jako jsou rybářské sítě, zbytky látek nebo i staré koberce. Podle škodovky materiál „skvěle odolává otěru a oděru“ a je „100% regenerovatelný, což umožňuje opakovanou recyklaci vláken, aniž by docházelo ke ztrátě kvality“.
O technice novinky na platformě MEB, která zapadne mezi Enyaq a ještě menší Epiq, toho už víme vcelku dost díky prvním jízdám s maskovanými exempláři. Oficiální premiéru chystá Škoda na podzim letošního roku, konkrétní datum ale zatím neprozradila.