Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Daihatsu
Daihatsu
Daihatsu
Daihatsu
4 Fotogalerie

Daihatsu v září představí automobil se spotřebou 3,3 l/100 km

Japonský specialista na miniautomobily hodlá s konvenční technikou zážehového motoru dosáhnout rekordní spotřeby.

Automobilka Daihatsu zveřejnila první informace o technice e:S Technology (Energy Saving Technology), kterou bude využívat budoucí levný a hlavně úsporný minivůz. Tím by mohla být sériová podoba studie e:S Concept představené v roce 2009.

Automobil s technikou e:S bude prezentován letos v září, nejspíše na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Plánované miniauto má podle japonské metodiky JC08 dosahovat spotřeby 3,3 l/100 km. Tak nízkou spotřebou se pyšnil právě koncept e:S Concept a šlo by zřejmě o rekordní hodnotu mezi automobily s konvenčním pohonem. Cena sériového úsporného Daihatsu by se měla pohybovat okolo částky 800 tisíc jenů (zhruba 173 tisíc korun).

Daihatsu tvrdí, že plánovaný automobil bude používat úsporný spalovací motor kombinovaný s bezestupňovou převodovkou. Účinnosti pohonné jednotky má pomoci například změna kompresního poměru z hodnoty 10,8 na 11,3 a použití nového systému i-EGR, který recirkuluje výfukové plyny.

Mechanické ztráty sníží užší řetěz či upravené těsnění. Elektronické škrticí klapky budou vyrobené z lehké pryskyřice. Optimalizováno bude nasávání vzduchu do motorového prostoru. Bezestupňová převodovka bude lehčí a díky účinnějšímu olejovému čerpadlu také efektivnější.

Automobil bude vybaven systémem stop-start, nazvaným pre-stop, který vypne motor při rychlostech nižších než 7 km/h. Podle Daihatsu to bude poprvé, kdy bude vůz s bezestupňovou převodovkou vybaven tímto systémem. Kvůli této funkci není olejové čerpadlo poháněno motorem. Vedle toho bude vůz vybaven rekuperací brzdné energie a asistentem rozjezdu do kopce.

Karoserie vozu bude lehká, aniž by byla narušena její pevnost. Daihatsu tvrdí, že připravovaný automobil bude asi o 60 kg lehčí než stávající, stejně velký model Mira s pohonem předních kol a převodovkou CVT. Nové Daihatsu bude mít kvůli nižší hmotnosti jinak uspořádané komponenty auta a upravený interiér. V něm se objeví tenčí palubní deska a úsporné obložení dveří.

Kola budou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem, karoserie bude mít nižší aerodynamický odpor než dosud.

Daihatsu e:S Concept představené na tokijském autosalonu v roce 2009 nabízelo prostor pro čtyři cestující a bylo tak o něco prostornějším konkurentem Toyoty iQ. Díky použití lehkých materiálů a úsporné konstrukci byla pohotovostní hmotnost studie jen 700 kg.