Dacia slibuje ofenzivu v C-segmentu, Bigster a nový Duster bude vyrábět v Rumunsku
Automobilka rozvíjí svůj průmyslový plán, jehož cílem je ofenziva v C segmentu a podpora produktového portfolia.
Automobilka Dacia, součást skupiny Renault, se dnes pochlubila novou tiskovou zprávou, ve které zdůrazňuje rozvíjení svého průmyslového plánu a zvyšování důrazu na svou strategii, jejímž cílem je ofenziva v důležitém C segmentu.
Začátky aktuálních plánů lze přitom vysledovat až do ledna roku 2021, kdy Dacia představila koncept Bigster. Nový model měl pro automobilku otevřít nové obzory, zejména v C-segmentu. Robustní a prostorné vozidlo, které má měřit 4,6 metru na délku, by mělo kráčet v duchu značky Dacia a jeho vstup na trh se očekává v roce 2025.

Vůbec prvním modelem značky v C-segmentu se přitom stal již model Jogger, kříženec MPV, SUV a kombíku, oficiálně představený na mnichovském autosalonu v září 2021. Víceúčelový vůz s pětimístnou a sedmimístnou konfigurací nabídl prostornost, dobrodružný design a ukázal nového ducha značky.
Technickým základem pro současný průmyslový plán značky Dacia se přitom stala platforma CMF-B, na které značka v rámci svých továren v Rumunsku a Maroku buduje automobily různých karosářských provedení: sedany, hatchbacky a SUV v B i C segmentu.
Platforma umožňuje zástavbu tradičních spalovacích motorů, v některých případech schopných spalovat i LPG, nechybí však ani podpora hybridních motorů. Značka tak zvládá plnit měnící se regulace. Auta na zmíněné platformě jsou dlouhá od 4,1 do 4,6 metru a nabízí pohon pouze předních, nebo všech kol.
V domovském závodě značky, rumunské továrně Mioveni, se dnes vyrábí modely Duster, Sandero Stepway, Logan a Jogger. Od roku 2024 se zde však začne vyrábět i nová generace modelu Duster, jejímž základem bude opět platforma CMF-B. O rok později, tedy od roku 2025, se zde bude navíc vyrábět i nové SUV C-Segmentu, které bude produkční verzí konceptu Bigster.
Aby značka uvolnila výrobní kapacitu, bude výroba modelu Jogger, včetně elektrifikované verze Hybrid 140, probíhat od druhého čtvrtletí roku 2024 v marockém výrobním závodu Tanger. Ten byl vybudován v roce 2012 a podle automobilky měl za cíl přinést revoluci do marockého automobilového průmyslu.
Ostatně chlubí se nulovými emisemi uhlíku a nulovým vypouštěním průmyslových a odpadních vod. V současné době se zde vyrábí především model Dacia Sandero, který je rovněž postaven na CMF-B platformě. Od roku 2017 se přitom jedná o jedno z nejprodávanějších aut mezi soukromými zákazníky na trhu.

„Dva roky po představení strategického plánu „Renaulution“ Dacia úspěšně dokončila fázi radikální transformace obnovením celé své modelové řady, zavedením nové identity a posílením svých elektrifikovaných modelů. Nyní se soustředíme na ofenzivu v segmentu C, proto rozvíjíme náš obchodní plán, přičemž zůstáváme věrni našim hodnotám: poskytovat našim zákazníkům to nejdůležitější a nabízet nejlepší poměr ceny a výkonu,“ uvedl Denis le Vot, generální ředitel společnosti.