Cupra Formentor: Sériová podoba prvního samostatného modelu značky oficiálně
Cupra Formentor slibuje rychlé svezení v kabátku crossoveru. Turbodiesely chybějí, spoléhá se jen na benzinové jednotky a elektřinu.
Ženevský autosalon se sice nekoná, to ale neznamená, že by nás automobilky ochudily o předpokládané premiéry. Formentor, první samostatný model značky Cupra se představuje v produkční podobě. Už koncept prezentovaný před rokem naznačoval, že může co nevidět začít sjíždět z výrobní linky... Za jeho tvary stál designér Alejandro Mesonero-Romanos a jeho tým. Design exteriéru a vlastně i interiéru nijak nevybočuje ze současné nabídky značky. Na zádi zaujmou propojená koncová světla.
Jméno pochází od mysu na Mallorce, zeměpisné názvy mají už u Seatu dlouholetou tradici. Formentor se tváří drsně, jde ale o pětidveřový crossover. Vlastně... donedávna měřily 1151 mm na výšku i některé běžné hatchbacky. Rozvor 2680 mm jej jasně řadí mezi středně velké křížence, stejně jako délka 4450 mm, šířka činí 1839 mm. I když se střecha směrem dozadu svažuje, pasažéři vzadu by měli mít místa dost. Zavazadelník má základní objem 450 l.
Nejvýkonnější pohonná jednotka, přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI, má 228 kW (310 k) a 400 N.m. Standardem je u ní pohon všech kol 4Drive. Plug-in hybrid pak nabídne systémových 180 kW (245 k) a rovněž čtyři stovky newtonmetrů. Kombinuje menší 1.4 TSI 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 85 kW (115 k). Lithium-iontová baterie má kapacitu 13 kWh a vydrží 50 km jízdy jen na elektřinu. Síla tedy Formentoru nechybí... Řadí se na volantu, převodovky u obou provedení jsou dvouspojkové.
Formentor má standardně devatenáctipalcová kola, za příplatek i s měděným efektem – jako auto na firemních fotkách. U brzdových kotoučů totiž tisková zpráva Seatu uvádí průměr osmnácti palců, což je 457 mm... Adaptivní podvozek DCC se dá nastavit příslušným ovladačem. Barev karoserie je k dispozici devět, z toho dva laky matné.
Měď a tmavý hliník najdeme také uvnitř. Sedačky jsou náležitě sportovní, v kabině svítí ledky a ze středu palubní desky trčí dvanáctipalcová dotyková obrazovka. Přístroje před řidičem jsou digitální. Sportovní CUV (crossover utility vehicle) nabídne pochopitelně všechny funkce infotainmentu včetně Full Link kompatibilního s Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth, USB a online služby Connect přístupné díky vestavěné SIM kartě. Mobilní aplikace pak nabízí třeba dálkově ovládat klimatizaci. Nemůže chybět ani armáda jízdních asistentů včetně adaptivního tempomatu.
Formentor se začne prodávat až v posledním čtvrtletí letošního roku. Cupra byla původně pouze označením pro sportovní vozy Seat (složenina z Cup a Racing). Samostatnou divizi nyní vede Wayne Griffiths.
Zdroj a foto: SeatMediacenter/Cupra