Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cupra Born
Cupra Born
Cupra Born
Cupra Born
29 Fotogalerie

Cupra Born poodhaluje svůj produkční design krátce před oficiální premiérou

Produkční model zůstává věrný prvním návrhům, stejně jako ostatní Cupry bude sázet na emotivní a sportovní charakter.

Elektromobil el-Born byl představen v roce 2019 pod logem značky Seat, v minulém roce však padlo rozhodnutí, že se bude nakonec prodávat pod značkou sportovně zaměřené značky Cupra. Premiéra elektrického modelu Cupra el-Born pak byla naplánována na letošní rok, donedávna jsme však neznali přesné datum. To se však mění.

Na oficiálním mediálním YouTube kanálu automobilky Seat a její dceřiné značky Cupra se totiž včera objevilo video, ve kterém designový ředitel Cupry Jorge Diez rozebírá pět klíčových vlastností produkčního modelu Cupra Born – tedy již bez „el“. Na co se tedy můžeme těšit?

Hned úvodem se sluší zmínit, že Cupra Born jednoduše nedokáže zamaskovat svou spřízněnost s Volkswagenem ID.3. V podstatě se vlastně jedná o hatchback VW ID.3 v podání španělské automobilky, která se víc soustředí na „vysoce emotivní“ a sportovní design.

S tím souvisí výrazně pozměněná příď, která zaujme především novými předními světlomety. Jejich tvar by měl být inspirován lidským okem a vozu by měl propůjčovat jasný a rozhodný charakter. Designéři Cupry také přepracovali nárazník a vsadili na výraznější mřížky, jakkoliv se obáváme, že většina z nich bude stejně zaslepená.

Při pohledu z boku si můžeme všimnout charakteristického tvaru VW ID.3, Cupra mu však dopřála ostřejší a výraznější linky. Sportovnost pak podtrhují i specifické nástavce prahů či zatmavené C-sloupky, které vytváří dojem plovoucí střechy.

Video placeholder
Designový šéf Cupry poodhaluje, jak bude vypadat Cupra Born • Cupra

Poprvé pak Cupra nabídla i pohled na zadní partie modelu Born, které zaujmou pro značku charakteristickými Coast to Coast světly se svítící linkou napříč pátými dveřmi, a výrazným difuzorem v  nárazníku. Ve videu z něj sice můžeme vidět jen kousek, podle Dieze však bude mít velký vliv i na aerodynamiku vozu.

Z interiéru toho bohužel není mnoho vidět, Diez však mluví o inspiraci městem Barcelona, ve kterém Cupra sídlí, což by se mělo promítnout do kontrastu a struktury povrchů. Ve videu se pak objevují záběry, na kterých jsou například plasty se specifickou strukturou doplněny charakteristickým bronzovým dekorem.

Letmý pohled na volant pak odhaluje přítomnost tlačítka pro změnu jízdních režimů, jak jsme od Cupry zvyklí. A chybět by neměla ani sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou.

Věříme, že elektromobily mohou mít nějaké emoce a my potřebujeme tyto emoce mít,“ zmiňuje Diez ve videu. „Vidíte automobil, zamilujete se a prostě ho chcete řídit. To je naším úkolem.

A jak se splnění tohoto úkolu designérům a technikům Cupry povedlo, to se dozvíme již 25. května, kdy by měl být první čistě elektrický model Cupra představen. Společně s kompletním odhalením designu pak můžeme očekávat i zveřejnění konkrétních technických parametrů, které doteď neznáme. S největší pravděpodobností se však budou shodovat s některou z verzí elektromobilu VW ID.3.