Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Čtyřkolka BMW M5 bude chytrá. Vypnete ji a máte zadokolku!

Čtyřkolka BMW M5 bude chytrá. Vypnete ji a máte zadokolku! Zdroj: acz

Čtyřkolka BMW M5 bude chytrá. Vypnete ji a máte zadokolku!

Štve vás očekávaný pohon všech kol v novém BMW M5? Nezoufejte. Jediným stisknutím tlačítka by mělo jít vypnout.

Je to smutné, ale preference zákazníků BMW se od těch „petrolheadských“ trochu liší. Pohon zadních kol už není tolik atraktivní, lidé si stále častěji kupují verze s pohonem xDrive, protože se díky němu cítí bezpečněji a jistěji. Celkem to chápu – systém přináší potřebnou trakci, zároveň ale upřednostňuje zadní nápravu, takže není zapovězena ani jízda „dveřmi napřed“. Potřebujete na to sice o něco více místa, drift ale i tak zvládnete takřka s prstem v nose.

Nic by se ale nemělo přehánět. Nejdříve na veřejnost prosákly informace o tom, že BMW M5 nebude nabízeno s manuální převodovkou, a pak že se u tohoto modelu odebere na odpočinek i zadní pohon. Majitelům konkurenčního Mercedesu-AMG E 63 na tom asi nepřijde nic divného, protože už minulá generace (tehdy ještě jako Mercedes-Benz E 63 AMG) čtyřkolku s automatem nabízela, M5 je ale na druhou stranu asi jediný bavorák, u kterého si pouze tuto kombinaci kdekdo nechce připustit. Ono to ale nakonec až tak zlé nebude.

Vzpomínáte si na nedávnou zprávu o driftovacím módu Mercedesu-AMG E 63? Tak něco podobného dostane také nové BMW M5. Podle serveru Bimmer Today bude mít ostrá pětka tlačítko, které pohon všech kol v mžiku odpojí. To by znamenalo naplno rozepnout mezinápravovou spojku, stejně si ale myslíme, že se budou jízdní vlastnosti od standardní zadokolky trochu lišit. Všeho toho „železa“ se totiž nezbavíte, stejně jako zvýšených odporů.

Vezmeme-li to z čistě funkčního hlediska, nejde o nic světoborného, protože BMW s pohonem xDrive umějí odpojit přední pohon (například při dálničních rychlostech), aby nedocházelo k nadměrnému zahřívání spojky, řidič to ale zatím neměl šanci ovlivnit. Zrovna v případě M5 nám čtyřkolka smysl dává. Dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru totiž bude mít výkon přes 600 koní, a to je na jednu nápravu docela dost. A sami dobře víte, že si vozy BMW M nekupují pouze závodníci a profesionální drifteři...