Co bude dál s Maserati? Fiat Chrysler se vyjádřil k dalším fůzím a prodejům
Italsko-americký koncern FiatChrysler Automobiles se v nedávné minulosti již několikrát pokoušel o spojení s některým z konkurenčních koncernů. V roce 2017 se objevily neoficiální zprávy o spolupráci s Hyundai Motor Group a v loňském roce se pak spekulovalo o možnosti, že se jihokorejská společnost snaží získat většinový podíl v koncernu FCA.

Nový šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Mike Manley, který na této pozici nahradil loni zesnulého Sergia Marchionneho, v rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl, že jeho společnost má před sebou silnou a nezávislou budoucnost, ale nebrání se spolupráci nebo fúzím, které ji ještě více posílí.
Vedle tohoto vyjádření reagoval Mike Manley i na spekulace, které se v poslední době týkají značky Maserati a jejího údajně zvažovaného prodeje čínskému Geely Automobile Holdings Limited. Podle jeho slov není v současnosti tato značka na prodej a má před sebou jasnou budoucnost pod křídly koncernu FCA.
Do roku 2022 chce Maserati kompletně proměnit svoje portfolio, prostřednictvím nových modelů, nových generací stávajících aut nebo faceliftů. Všechny vozy mají být elektrifikované s tím, že se počítá s osmi plug-in hybridními verzemi modelů a čtyřmi čistě elektrickými variantami. Novinkou v nabídce značky má být elektrický sportovní model Alfieri a také SUV segmentu D, tedy menší než dnešní Levante.
V souvislosti se zmíněnými fúzemi se pak v poslední době nejčastěji spekuluje o větším propojení mezi italskou-americkým FCA a francouzským PSA. Zástupci těchto dvou koncernů v podobě značek Fiat, Citroën a Peugeot dlouhodobě spolupracují na vývoji a výrobě lehkých užitkových automobilů. Tato spolupráce má pokračovat i nadále, ale k možnému těsnějšímu propojení koncernů se Mike Manley nevyjadřoval.