Citroën C5 Aircross do zásuvky prozrazuje české ceny. Výbava rozhodne, jestli vám stačí milion
Nabídku elektrifikovaných SUV na českém trhu rozšiřuje plug-in hybridní Citroën C5 Aircross. A při splnění jedné podmínky může stát 895.000 Kč.
Tento týden dorazil plug-in hybridní Citroën C5 Aircross oficiálně na český trh a vy se co nevidět můžete těšit na tradiční redakční test. Ještě před ním jsme zavítali na tiskovou konferenci k uvedení francouzské novinky a není překvapením, že nás zajímala hlavně cena.
C5 Aircross do zásuvky přijíždí v jediné technické specifikaci, takže ceny ovlivňuje pouze zvolený výbavový stupeň. Citroën připravil pro tuzemské zákazníky akční zvýhodnění až 72.000 Kč, se kterým vůz startuje na částce 945.000 Kč se základní výbavou Feel. Tedy abychom byli konkrétní, můžete cenu stlačit na 895.000 Kč, využijete-li bonusu 50.000 Kč za starý vůz (platí pro všechny výbavy). V naší přiložené tabulce níže však kalkulujeme pouze s akčním zvýhodněním, nikoli výkupem.
Vyšší verze Shine za 1.025.000 Kč už má Full LED přední světlomety, vrstvená akustická skla bočních oken vpředu, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, čalounění kombinující kůži a látku či ozdobné prvky na karoserii. O 20.000 Kč více pak stojí Shine Pack s asistovanou jízdou na dálnici, vyhřívanými předními sedadly, elektricky ovládaným sedadlem řidiče, hands-free otevíráním víka zavazadelníku, indukčním dobíjením telefonu a devatenáctipalcovými koly.

Ani cena přes milion však neznamená, že už byste neměli za co připlácet. Spíše než panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou za 33.000 Kč však doporučujeme výkonnější palubní nabíječku o výkonu 7,4 kW (standardně 3,7 kW) za 8000 Kč. Metalický lak přijde na 15.500 Kč, speciální perleťová bílá stojí 20.000 Kč a kontrastní zbarvení střechy a zrcátek dalších 12.000 Kč.
Technika plug-in hybridního C5 Aircrossu už nějaký čas není tajemstvím, přesto si ji pojďme připomenout. Základem je benzinová čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 133 kW kombinovaná s elektromotorem vpředu, jenž dodává dalších 81 kW. Protože ale čísla nejdou jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 165 kW (225 k) a 360 newtonmetrů točivého momentu. Francouzský plug-in hybrid se pojí výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem předních kol, čtyřkolku novinka nenabízí. Akumulátor s kapacitou 13,2 kWh (využitelných 11,8 kWh) má nabídnout dojezd 56 km (WLTP).
Citroën C5 Aircross plug-in hybrid | HYBRID 225 ë-EAT8 |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 |
Max. výkon spalovacího motoru [kW/min] | 133/6000 |
Max. točivý moment spalovacího motoru [Nm/min] | 300/3000 |
Max. výkon elektromotoru [kW] | 81/2500 |
Max. točivý moment elektromotoru [Nm] | 320/500-2500 |
Systémový výkon [kW] | 165 |
Systémový točivý moment [Nm] | 360 |
Celková kapacita baterie [kWh] | 13,2 |
Doba nabíjení 0-100 % [h] | 2-7,25 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 |
Maximální rychlost [km/h] | 225 |
Dojezd na elektřinu dle WLTP [km] | 56 |
Kombinovaná spotřeba WLTP [l/100 km] | 1,4-1,5 |
Emise CO2 [g/km] | 32-33 |
Cena Feel [Kč] | 945.000 |
Cena Feel Pack [Kč] | 985.000 |
Cena Shine [Kč] | 1.025.000 |
Cena Shine Pack [Kč] | 1.045.000 |