Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Wey Tank 300
Wey Tank 300
Wey Tank 300
Wey Tank 300
42 Fotogalerie

Čínský offroad kopíruje Ford Bronco a vůbec mu není stydno

Ondřej Šámal

Další z řady kopií západních aut se může pochlubit uzávěrkami hned tří diferenciálů. Terénu se totiž vůbec nebojí, přitom stojí pakatel.

Před týdnem jsem psal o čínské „alternativě“ Toyoty Land Cruiser 200 s osmiválcem, která ve výsledku nevypadala až tak marně. A nejinak je tomu i v případě o něco kompaktnějšího offroadu Wey Tank 300. Ten minimálně zepředu ani nepopírá silnou inspiraci úžasným Fordem Bronco. Ostatně kulaté světlomety s horizontální linkou jako by americkému originálu z masky vypadly.

Bronco připomíná také hranatá karoserie. Ale také technika. Wey Tank 300 je sice pouhou čínskou kopií originálního nápadu z kapitalistických Spojených států, do vínku ovšem dostal stálý pohon všech kol, trojici diferenciálů s uzávěrkami a redukční převodovku.

Jestliže exteriér čínští designéři obšlehli od Fordu Bronco, kabina s kruhovými výdechy ventilace zase silně připomíná Mercedes-Benz G.

Na rozdíl od německé terénní legendy si však Wey Tank 300 musí vystačit s mnohem skromnějším pohonem. Pod kapotou totiž vrní přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru a sympatickém výkonu 169 kilowattů, který spolupracuje s osmistupňovým automatem.

Video placeholder
Ford Bronco v testu Světa motorů • auto.cz

Pominu-li čínský původ a neskrývanou inspiraci západními automobily, nevypadá Wey Tank 300 vlastně vůbec zle. Příjemná je dokonce i cena, která na domácím trhu startuje v přepočtu na částce 570 tisíc korun. Ford Bronco přitom v Česku vyjde minimálně na 1.756.900 Kč, Mercedes-Benz G stojí minimálně 3.558.610 korun.