Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Chevrolet Impala
Chevrolet Impala
Chevrolet Impala
Chevrolet Impala
25 Fotogalerie

Chevrolet Impala: Über-Insignia jde do prodeje, zatím jen v USA

První exempláře nové generace tohoto full-size sedanu se v amerických showroomech objeví na jaře.

Desátá generace Chevroletu Impala již zná své ceny na americkém trhu. Zatím stále není zcela vyloučeno, že se nová Impala oficiálně podívá i do Evropy.

Paleta pohonných jednotek pro severoamerický trh v současnosti nabízí čtyřválec 2,5 L DOHC (145 kW a 253 Nm) a vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 226 kW a točivým momentem 358 Nm.

Později nabídku rozšíří základní čtyřválec 2,4 Ecotec (134 kW a 233 Nm) doplněný o systém eAssist. Ten tvoří kompaktní elektromotor plnící zároveň úlohu generátoru a startéru, elektřina se uchovává v lithium-iontovém akumulátoru.

Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovým automatem.

Základní verze s 2,5litrovým motorem v USA přijde na 27.535 dolarů (cca 540.000 korun) včetně poplatku za přepravu. Šestiválec je dostupný až s vyšší výbavou LT, v tomto případě stojí 30.760 dolarů (zhruba 603.000 korun).

V závislosti na stupni výbavy (celkem jsou v nabídce tři) bude Impala disponovat diodovými světly pro denní svícení, zábavním systémem Chevrolet MyLink s 4,2palcovou dotykovou obrazovkou, adaptivním tempomatem s funkcí stop & go, systémem automatického brzdění, varováním před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu či varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Automatické brzdění a adaptivní tempomat s funkcí stop & go byly u vozu značky Chevrolet použity vůbec poprvé.

Psali jsme: Chevrolet Impala řádně prokoukl, mohl by se prodávat i v Evropě

Impala patří mezi takzvané full-size sedany, v nabídce značky stojí nad Malibu, mezi konkurenty auta patří například Ford Taurus. Impala je dlouhá 5.113 mm, široká 1.854 mm a vysoká 1.496 mm, rozvor náprav je dlouhý 2.837 mm.

Automobil má poháněná přední kola, platformu sdílí s Cadillacem XTS nebo již nevyráběným Saabem 9-5. Je tedy vlastně prodlouženým Opelem Insignia. Podle původních plánů přitom měla být nová Impala zadokolkou a sdílet platformu s australským Holdenem VE Commodore.

O výrobu auta se postarají závody Oshawa v kanadském Ontariu a Detroit-Hamtramck v americkém Michiganu. První zákazníci se vozu dočkají na jaře příštího roku.

Desátá generace Impaly bude navazovat na úspěšného předchůdce. Ten byl loni ve Spojených státech nejprodávanějším full-size sedanem, s 171.434 prodanými exempláři byl dokonce devatenáctým nejprodávanějším vozem v USA vůbec.