Chevrolet Equinox EV oficiálně: Menší brácha Blazeru EV bude stát do 750 tisíc
Automobilka Chevrolet šlape do modelové ofenzivy. Po nedávné premiéře elektromobilu Blazer EV představuje menšího sourozence Equinox EV. Cena základní verze se vejde do tři čtvrtě milionu.
Chevrolet představil zcela nový elektromobil nazvaný Equinox EV. Podobně jako nedávno představený Blazer EV, auto přebírá název modelu se spalovacím motorem, který však i nadále zůstane v nabídce značky. Equinox a Equinox EV pak kromě názvu nemají moc společného – jiný je nejen pohon, ale také design a velikost.
Výrobce novinku popisuje jako dostupné, plně elektrické SUV navržené tak, aby moderním rodinám usnadnilo přechod k elektromobilům. Cena je v tiskové zprávě vyzdvihována opakovaně a Chevrolet do auta vkládá velké naděje – má vést vstup značky do vod mainstreamových elektromobilů. Equinox EV stojí na nové platformě Ultium koncernu General Motors, která podle Chevroletu vozu propůjčuje sportovní proporce.

Zákazníci budou moci volit mezi provedením LT a RS, přičemž obě budou dostupná v několika verzích lišících se detaily, výbavou a pohonem. Standardem pro základní výbavu Equinoxu EV budou 19palcová kola, přičemž v nabídce budou také 20- a 21palcové disky. V závislosti na zvoleném provedení bude k dispozici dvoubarevné lakování karoserie – buďto s bílou nebo s černou střechou.
Interiér je podle Chevroletu moderní a prostorný, včetně dostatku odkládacích prostorů. Přestože značka k autu neuvádí příliš technických informací a rozměrů, zavazadlový prostor má po sklopení opěradel zadních sedadel nabídnout až 1.614 litrů. V interiéru pak najdeme také vyhřívané sedačky vepředu i vzadu (pouze krajní), vyhřívaný volant, head-up displej, infotainment se 17,7palcovou dotykovou obrazovkou a 11palcový digitální přístrojový štít. Chybět nebudou ani moderní asistenční a bezpečnostní systémy, a to včetně asistenta Super Cruise schopného částečně autonomní jízdy.
Všechny verze modelu budou standardně dodávány s pohonem předních kol, čtyřkolka bude za příplatek. Minimální dojezd na jedno nabití bude u základního provedení Equinoxu EV (výbava 1LT, pohon předních kol, zřejmě s menší baterií) přes 400 kilometrů. S pravděpodobně větší baterií auto ujede přes 480 kilometrů na jedno nabití, přičemž čtyřkolky mají vždy dojezd o několik desítek kilometrů kratší.
Do větších detailů bohužel tisková zpráva nezabíhá. Podle všeho by ale měl být Equinox EV výrazně větší než spalovací Equinox. Ceny pak mají startovat v okolí 30.000 dolarů (cca 726 tisíc korun), zatímco Equinox se spalovacím motorem vyjde nejméně na 25.800 dolarů (cca 625 tisíc korun). Prodeje modelu na severoamerickém trhu odstartují na podzim 2023 limitovanou edicí 2RS. Výroba bude probíhat v mexické továrně koncernu.