Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete skútr zkřížený s dronem? Můžete si ho objednat na čínském eshopu

Skydriver X1
Skydriver X1
Skydriver X1
Skydriver X1
11 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (1)

Skútr zní jako ideální řešení šílené pražské dopravy. Na čínském e-shopu se ale dá objednat model, který celý koncept posouvá ještě o úroveň dále. Během chvíle totiž dokáže roztáhnout vrtule a z kolony odletět.

O létajících autech se mluví už celé dekády, většinou s příslibem, že budou v prodeji „už za dva roky“. Podobných příběhů jsme slyšeli desítky, a to třeba i od sousedů ze Slovenska. Asi nejblíže se k sériové produkci dostali v Číně, kde už první sériový model prodává startup Xpeng. Jenže, v tomto případě je název létající auto dost vzdálený realitě; spíše jde o osobní dron, který používá auto jako přistávací platformu.

Teď se ale v Číně chystá zajímavá novinka, která si říká létající motorka. Přišla s ní firma Kuickwheel, která dnes vyrábí elektrické koloběžky, skútry a motorky, a to i pod značkou Rictor. Ve spolupráci obou značek vznikly dva stroje, nazvané Skyrider X1 a X6. Oba vypadají jako kapotované skútry; X1 si vystačí se dvěma koly a výsuvnými pomocnými kolečky po stranách, X6 je tříkolka se dvěma koly vepředu.

Na střeše však oba mají ramena s vrtulemi, přesně jako známe z běžných dronů, jen podstatně větší. I zde se mohou složit tak, že při jízdě po silnici příliš nepřekáží. Skyrider X1 má čtyři ramena, každé se dvěma vrtulemi; X6 má ramen šest, každé s jednou vrtulí. Oba jsou vyrobeny z kombinace hliníku a uhlíkových vláken a oba unesou jednoho člověka.

Varianty X1 jsou dvě. SL umí letět rychlostí až 100 km/h, ve vzduchu se udrží asi 25 minut, na zemi umí jet 70 km/h a ujede 70 kilometrů. Baterie má kapacitu 10,5 kWh, nabíjet se dá výkonem 24 kW a letět může s nákladem až 100 kilo. XS zvládne letět stejnou rychlostí, ale až 40 minut, na zemi ujede 180 kilometrů. Baterie má 21 kWh, nabíjet se může 50 kW a nosnost zůstává stejná.

Vozítko má tři systémy ovládání letu, tedy i při selhání dvou zůstane ovladatelné. Nevadí mu ani selhání jednoho elektromotoru, letět dokáže bezpečně i se třemi vrtulemi. A pokud by odešly i ty, pořád má na střeše padák, který jej dostane na zem bezpečně. Ovládá se podobně jako letadla joystickem, vzlet i přistání zvládá automaticky. Cena X1 má být kolem 1,2 milionu Kč.

Skyrider X6 má baterii o kapacitě 10,5 kWh, ve vzduchu dosáhne 72 km/h a letět umí jen 20 minut. Na zemi dosáhne 70 km/h a ujede 200 kilometrů. Jinak se velmi podobá X1 a stejně se i ovládá, i když Kuickwheel zmiňuje, že je schopen celou letovou trasu zvládnout autonomně bez zásahu „pilota“. Vozítko se dá už teď předobjednat na čínském e-shopu jd.com, za cenu v přepočtu 1.486.000 Kč.

Video placeholder
Skydriver X1 • Zdroj: Rictor

Zdroj: Kuickwheel, zdroj videa: Rictor

Vstoupit do diskuze (1)