Český trh v říjnu 2008: Ve vyšší střední BMW 5 na druhém místě, vede Audi, dařilo se i Volvu
Á-šestka zvítězila s 35 novými registracemi, náskok na druhé BMW činil sedm automobilů. Třetí XC70 má na kontě 26 registrací, s mírným odstupem následuje Audi Allroad quattro (19), páté skončilo Volvo V70 se 17 vozy. Mercedes-Benz E se tentokrát do první pětky nevešel, skončil šestý (16 kusů). Jedenáct zákazníků zvolilo Volvo S80, po českých silnicích jezdí i pět nových Jaguarů XF. Dva kusy stačily Hondě Legend na deváté místo, došlo tak k velmi zajímavé situaci – všechny nově zaregistrované automobily vyšší střední třídy se vešly do TOP10, i když jich je 14. Naprázdno vyšel Cadillac, Citroën, Kia, Renault a Saab, skladové zásoby Jaguaru S-Type už jsou vyčerpány, ale XF jej nahradil více než zdatně.
Český trh v říjnu 2008: Pořadí značek |
Loni se prodalo 51 vozů Audi řady A6, letošní říjen tedy přinesl pokles o 31,4 %. Registrace BMW řady 5 poklesly meziročně dokonce o 35 % (loni v říjnu 40 vozů). I Volvo XC70 zaznamenalo pokles z 28 na 17 aut, tedy 39,3 %. Jeho úhlavní konkurent z Ingolstadtu si pohoršil dokonce o 42,4 % (loni 33 terénních kombi Allroad). Druhý zástupce Volva v první pětce, V70, si jako jediný z Top 5 polepšil z 15 na 17 registrací (+ 13,3 %).
V celkovém pořadí od ledna vede Audi A6 se 425 vozy před BMW 5 s 311 a Allroadem quattro s 267 kusy. Čtvrté je Volvo XC70 s 233 vozy, první pětici uzavírá Mercedes-Benz třídy E, pro který se rozhodlo od začátku roku 171 zákazníků. Audi A6 si oproti loňsku pohoršilo o nezanedbatelných 26,3 % (z 577 vozů). Mnichovská konkurence zaznamenala také mírný ústup ze slávy z 349 nově zaregistrovaných loňských vozů (- 10,9 %). Stejná situace panuje i u Allroadu - loni 315 vozů, pokles o 15,2 procenta. XC70 si naopak polepšilo, a to dost razantně o 126,2 %, za prvních deset měsíců loňského roku se totiž prodalo jen 103 vozů. Éček bylo naopak více, plných 197, letos to tedy znamená pokles o 13,2 %. Audi sice stále této kategorii suverénně vládne s podílem 36,6 %, ale na meziročních výsledcích Volva je vidět velké zlepšení, ve značkách si od začátku roku drží s přehledem druhou pozici s podílem 24,1 %.
Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v říjnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 10/2008 | 1-10/2008 | 10/2008 | 1-10/2008 |
1. | Audi A6 | 35 | 425 | 21,3% | 22,5% |
2. | BMW 5 | 28 | 311 | 17,1% | 16,5% |
2. | Volvo XC70 | 26 | 233 | 15,9% | 12,3% |
4. | Audi ALLROAD QUATTRO | 19 | 267 | 11,6% | 14,1% |
5. | Volvo 70 | 17 | 125 | 10,4% | 6,6% |
6. | Mercedes-Benz E | 16 | 171 | 9,8% | 9,1% |
7. | Volvo 80 | 11 | 99 | 6,7% | 5,2% |
8. | Jaguar XF | 5 | 27 | 3,0% | 1,4% |
9. | Honda LEGEND | 2 | 28 | 1,2% | 1,5% |
10. | Hyundai GRANDEUR | 1 | 25 | 0,6% | 1,3% |
10. | Chrysler 300C | 1 | 28 | 0,6% | 1,5% |
10. | Lexus GS | 1 | 20 | 0,6% | 1,1% |
10. | Mercedes-Benz CLS | 1 | 56 | 0,6% | 3,0% |
10. | Peugeot 607 | 1 | 21 | 0,6% | 1,1% |
- | Cadillac CTS | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Cadillac STS | 0 | 1 | 0,0% | 0,1% |
- | Citroën C6 | 0 | 6 | 0,0% | 0,3% |
- | Jaguar S-TYPE | 0 | 31 | 0,0% | 1,6% |
- | Kia OPIRUS | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Renault VELSATIS | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | Saab 9-5 | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | CELKEM | 164 | 1888 | 100,0% | 100,0% |
Ve vyšší střední třídě hrají prim dodávky, tedy automobily kategorie N1 s přepážkou. V procentuální statistice zvítězil opět Chrysler 300C – jediným říjnovým kusem byl právě nákladní Touring. Padesátiprocentní podíl užitkových verzí přesahují z modelů, které se prodávají více, věční rivalové Volvo XC70 s 69,2 % (18 z 26) a Audi Allroad s 63,2 % (12 z 19 vozů). Volva XC70 si také koupilo ve verzi N1 v říjnu nejvíce zákazníků, Allroad byl v absolutních počtech předstižen osobním kombi A6 Avant s 15 novými registracemi.
Taktéž vznětové verze jsou v této kategorii českého trhu na výsluní zájmu zákazníků. 26 z 35 Audi A6 bylo v září poháněno dieselovými motory, jejich podíl tedy činí 74,3 %. Sesterský Allroad se prodává jen s motory TDI, žíznivější zážehové FSI nemají zákazníci příliš v oblibě. Švédských konkurentů se pak prodalo s úspornějšími pohonnými jednotkami 23, tedy 88,5 %. Jak je na tom v této statistice za říjen 2008 BMW řady 5? 22 vznětových bavorů znamená 78,6 %, což je tedy více než u ingolstadtského protivníka.