Bugatti finišuje testy roadsteru W16 Mistral. Na překonání 420 km/h ale teprve dojde
Vysokorychlostní test bude pro model závěrečným bodem vývoje. O dosažení předpokládané maximální rychlosti nemá značka pochyb.
Francouzské Bugatti nedávno oznámilo, že ještě před startem produkce nejnovějšího hypersportu Tourbillon dohání resty. Výrobní linku v Molsheimu totiž musí ještě opustit starší speciální modely vycházející z Chironu, přesněji 40 kousků okruhové hračky Bolide a 99 kusů roadsteru W16 Mistral. A právě u otevřeného modelu nyní automobilka upřesňuje dokončování testovací fáze, ačkoliv základní techniku už má roky prověřenou.

Použitý motor W16 je sice známou strojovnou, roadster Mistral nicméně inženýři Bugatti ladili především po stránce aerodynamiky, rovněž se zaměřením na akustiku a komfort v otevřené kabině modelu, který má umět dosáhnout rychlosti přes 420 km/h. Proběhnout musely také nárazové testy prověřující upravený monokok vozu a zajišťující splnění mezinárodních bezpečnostních norem.
U jízdních testů v reálném prostředí vypichuje Bugatti prototyp č. 2, který sám o sobě na silnicích v nejrůznějších povětrnostních podmínkách, nadmořských výškách a dopravě najel dosud přes 32.000 kilometrů. Prototyp přitom čeká ještě minimálně dalších 5000 testovacích kilometrů na okruhu. Ve výsledku zhruba 40.000 najetých kilometrů u jediného kusu Bugatti je hodnota, na kterou zatím většina současných zákaznických vozů nedosáhla.
A co se týče zmíněné maximální rychlosti: „Závěrečný vysokorychlostní test plánujeme provést na jedné z mála tratí na světě, které to umožňují za bezpečných podmínek. Ve chvíli, kdy budeme mít na tuto trať přístup, nebude již dosažení maximální rychlosti problém,“ uvedl Emilio Scervo, hlavní technický ředitel automobilky. Předchozími místy pro vysokorychlostní testy Bugatti byly okruhy Ehra-Lessien v Německu a Nardò v Itálii.
Produkci W16 Mistral chce Bugatti započít později v letošním roce. Na vznik takřka stovky kusů roadsteru, navíc po boku okruhového Bolide, má nicméně automobilka stále dost času. Nejnovější Tourbillon teprve začíná svou prvotní testovací fázi, načež první dodávky zákaznických vozů se předpokládají během roku 2026.