Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Ilustrační foto • Zdroj: auto.cz
Budoucnost dlouho vyráběných modelů: Nejistý osud dinosaurů
Běžný životní cyklus modelů bývá kolem sedmi let, mnohé nejistoty v automobilovém průmyslu však nutí řadu automobilek to flexibilně přehodnocovat, a na trhu tak najdeme i více než desetileté vozy. Stane se podobné prodlužování trendem?
Evropa je pro automobilky složitým prostředím na podnikání. Na jedné straně jsou zde nároční zákazníci, u kterých není jednoduché se prosadit s globálními modely nepřizpůsobenými místním zvyklostem. Na straně druhé se pozdě schvaluje legislativa pro emisní normy škodlivin, vrtkavý (ne)zájem o elektromobily komplikuje možnost předpovídat flotilové emise CO2, a do toho se stupňují i bezpečnostní požadavky, které nutí instalovat stále více asistenčních systémů.
Logicky tedy řada výrobců zvažuje, zda se jim před nedávno znovu potvrzeným zákazem prodeje spalovacích aut v EU po roce 2035 vyplatí zde uvést ještě další generaci tradičních modelů.
Nejprve se strašákem stala norma Euro 7, která se nakonec prosadila v mírnější formě a s posunutým odkladem. Její původní podobu jsme důkladně rozebírali ve SM Speciálu 1/2023, její mírnější, loni schválenou verzi jsme vysvětlovali v SM 15/2024.
Čtěte zdarma až do konce
Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.- Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
- Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket