Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M5
2 Fotogalerie

Bude takto vypadat nové BMW M5?

Aleš Dragoun
BMW odhalilo 13. října sedmou generaci pětkového sedanu. X-Tomi rychle přispěchal se svou představou vzhledu špičkové M5. Agresivní a přesto pořád decentní.

Maďar X-Tomi se díky svým virtuálním počinům proslavil už dostatečně. Je jedním z mnoha grafiků, kteří vytvářejí svoje virtuální představy budoucích aut. Tentokrát se podíval na zoubek čerstvě odhalené mnichovské pětce. Na M verzi, tedy tu nejdůležitější s pouhým jediným číslem v názvu si však ještě počkáme, automobilka ji zatím oficiálně neodhalila.

Nepůjde o žádný velký odvaz, v reálu se od tohoto renderu asi moc lišit nebude. X-Tomi pouze zvýraznil boky i přední nárazník a použil obří černá kola s pěticí dvojitých paprsků, takže auto opticky sedí velmi nízko. Má karbonovou střechu a sílu ukazují snad pouze decentní vstupy vzduchu a bodykit. Jinak je dravý klasik decentní, jak to mají zákazníci BMW rádi. Tmavě modrá barva představuje tradici. Osobně mě mnichovský zástupce vyšší střední třídy ve své nejčerstvější reinkarnaci tvary hodně překvapil. Samozřejmě příjemně.

Už víme, že „em-pětce“ zůstane vidlicový osmiválec 4,4 l se dvěma turby a zhruba 600 koňmi (442 kW), nejčerstvější a nejpřesnější odhady výkonu hovoří dokonce o 467 kW (635 k). Na manuální převodovku můžeme rovnou zapomenout, už o ni není zájem. Bude také k dispozici vůbec poprvé v historii s pohonem obou náprav. Alternativně k zadokolce, nikoli výhradně. Uvidíme, zda většina zákazníků zvolí tuto jistě dražší variantu. Za větší sumu peněz dostane minimálně lepší trakci.

Praktický sporťák ale hlavně hodlá ukrutně upalovat. Vždyť obyčejnější M550i xDrive G30 je v akceleraci z klidu na stovku o dvě desetiny rychlejší než M5 F10 s balíčkem Competition, zvládne ji za rovné čtyři sekundy! Takže očekávejme hodnoty někde kolem 3,5 s. Nejnovější vydání série 5 je obecně zhruba o metrák lehčí než předchůdce, využívá přece platformu CLAR s vysokopevnostní ocelí, hliníkem a uhlíkovými kompozity.

BMW pokračuje ve svébytných kódech pro nadupané verze, takže nové „emko“ dostalo do vínku tovární označení G30 podle základních sedanů, nýbrž se vrátí s F90 trochu zpět. Nemůžeme jej očekávat už v Ženevě, spíše později v létě. Nejdříve je přece na řadě světová výstavní premiéra levnějších tříprostorových limuzín a pak kombi Touring. U Mercedesu a Audi každopádně nebudou mít zase klidné spaní, věčný boj německého triumvirátu zdaleka nekončí!