
Bude příští BMW M5 čtyřkolka?
Zatímco BMW M3/M4 nabídlo poprvé v historii továrně montovaný přeplňovaný šestiválec, u nejvýkonnější pětky se chystá jiná revoluce. Pohon všech kol! Jako alternativa, ovšem. Spadl vám kámen ze srdce? Nejdříve pochopitelně musí přijít na řadu výchozí model, který se ukáže s největší pravděpodobností za rok na IAA 2015 ve Frankfurtu.
Podle Auto Bildu se tak M5 nedočkáme dříve než v sezóně 2017. Motor bude mít výkon kolem 460 kW. O změně konfigurace se nemluví, počítejme tedy s vidlicovým osmiválcem a turbem Twin-Scroll. „Falešné emko“, tedy M550d xDrive si čtyřkolku i přeplňovaný řadový šestiválec zachová. Cílem vývoje motorářů je však výkon alespoň 300 kW a točivý moment 750 N.m. Jak ho chtějí dosáhnout? Mimo jiné i instalací čtyř turbodmychadel místo stávající trojice! Sedmá generace BMW 5 jako takového (s interním kódem G30) bude asi o 100 kg lehčí než ta stávající díky štědřejšímu použití hliníku místo oceli. A s největší pravděpodobností i nějakých těch uhlíkových kompozitů. Na ceně přece tolik v Mnichově nesejde, že?
Pochopitelně se dále zlepší vnitřek aut, který doslova „nastaví nová měřítka z hlediska kvality povrchu a vzhledu materiálů“. Zřejmě má prestižní bavorský výrobce v tomto ohledu ještě rezervy. A technika? Můžeme očekávat vychytávky v podobě (příplatkového) autonomního systému a všechny modely se již teď určitě těší na revidovaný, lepší a uživatelsky příjemnější iDrive s menším ovládacím kolečkem a větším touchpadem. Jestli to bude znamenat pokrok, toť otázka. A rovněž hlasové ovládání některých funkcí dozná úpravy. Nová pětka zatím neumí řídit zcela sama, žádný autopilot se nekoná, ale s dálničním provozem včetně manévrování z pruhu do pruhu a předjížděním bez zásahu osoby za volantem si určitě poradí. O samočinném parkování kolmo k chodníku i do volných mezer před supermarketem nemluvě.
Zážehové šestiválce „obyčejných“ verzí se dostanou někam k hranici 260 kW a 500 N.m v případě třílitru, turbodiesely se stejným počtem válců a jejich zaokrouhleným objemem nabídnou sice menších 255 kW, ale zato pochopitelně masivních 660 N.m točivého momentu. S napětím očekávanému plug-in hybridu bude stačit dvoulitrový benzinový čtyřválec, ovšem se 177 kW a jeden osmdesátikilowattový elektromotor. Zvládne nejen dobíjení z běžné elektrické sítě, ale i indukční bez změti kabelů.