Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bude příští BMW M5 čtyřkolka?

Bude příští BMW M5 čtyřkolka? Zdroj: acz

Bude příští BMW M5 čtyřkolka?

Aleš Dragoun
Německý Auto Bild odhaluje pozadí vývoje příští generace pětkové řady BMW. Zdá se, že ostrá M5 bude zabírat na všechna čtyři kola.

Zatímco BMW M3/M4 nabídlo poprvé v historii továrně montovaný přeplňovaný šestiválec, u nejvýkonnější pětky se chystá jiná revoluce. Pohon všech kol! Jako alternativa, ovšem. Spadl vám kámen ze srdce? Nejdříve pochopitelně musí přijít na řadu výchozí model, který se ukáže s největší pravděpodobností za rok na IAA 2015 ve Frankfurtu.

Podle Auto Bildu se tak M5 nedočkáme dříve než v sezóně 2017. Motor bude mít výkon kolem 460 kW. O změně konfigurace se nemluví, počítejme tedy s vidlicovým osmiválcem a turbem Twin-Scroll. „Falešné emko“, tedy M550d xDrive si čtyřkolku i přeplňovaný řadový šestiválec zachová. Cílem vývoje motorářů je však výkon alespoň 300 kW a točivý moment 750 N.m. Jak ho chtějí dosáhnout? Mimo jiné i instalací čtyř turbodmychadel místo stávající trojice! Sedmá generace BMW 5 jako takového (s interním kódem G30) bude asi o 100 kg lehčí než ta stávající díky štědřejšímu použití hliníku místo oceli. A s největší pravděpodobností i nějakých těch uhlíkových kompozitů. Na ceně přece tolik v Mnichově nesejde, že?

Pochopitelně se dále zlepší vnitřek aut, který doslova „nastaví nová měřítka z hlediska kvality povrchu a vzhledu materiálů“. Zřejmě má prestižní bavorský výrobce v tomto ohledu ještě rezervy. A technika? Můžeme očekávat vychytávky v podobě (příplatkového) autonomního systému a všechny modely se již teď určitě těší na revidovaný, lepší a uživatelsky příjemnější iDrive s menším ovládacím kolečkem a větším touchpadem. Jestli to bude znamenat pokrok, toť otázka. A rovněž hlasové ovládání některých funkcí dozná úpravy. Nová pětka zatím neumí řídit zcela sama, žádný autopilot se nekoná, ale s dálničním provozem včetně manévrování z pruhu do pruhu a předjížděním bez zásahu osoby za volantem si určitě poradí. O samočinném parkování kolmo k chodníku i do volných mezer před supermarketem nemluvě.

Zážehové šestiválce „obyčejných“ verzí se dostanou někam k hranici 260 kW a 500 N.m v případě třílitru, turbodiesely se stejným počtem válců a jejich zaokrouhleným objemem nabídnou sice menších 255 kW, ale zato pochopitelně masivních 660 N.m točivého momentu. S napětím očekávanému plug-in hybridu bude stačit dvoulitrový benzinový čtyřválec, ovšem se 177 kW a jeden osmdesátikilowattový elektromotor. Zvládne nejen dobíjení z běžné elektrické sítě, ale i indukční bez změti kabelů.