Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Brabus
Brabus
Brabus
Brabus
29 Fotogalerie

Brabus 800 Roadster: Náklaďák, nebo letadlo?

Aleš Dragoun
Honba za vysokými výkony v Bottropu pokračuje. Když může mít 800 koní třída G, proč by je nemohl dostat roadster SL?

Loni představil známý tuner Mercedesu z německého Bottropu vytuněný SL 500 s vidlicovým osmiválcem 4,7 l, dvěma turby a 527 koňmi. Eselko je ale i v generaci R231 docela těžká váha a na 1,8 tuny to bylo evidentně pořád málo :-). Takže se dopředu nastěhovalo dvanáctiválcové kladivo z SL 65 AMG.

Jenže, u série zdaleka nezůstalo. Z hliníkového bucharu o objemu přes 6,2 l se podařilo místo továrnách 629 koní dostat rovných 800, a to při 5500 otáčkách. Úpravou prošla turba a sací potrubí, díry v nafouklé kapotě také nejsou nijak samoúčelné, motor dostal navíc čtyři mezichladiče voda-vzduch. O přenos točivého momentu se stará sedmistupňový automat s řazením pádly, ale elektronika má určitě hodně práce. Proč? No protože maximálních 1420 N.m ve 2100 otáčkách by slušelo nejen v titulku zmíněnému Geländewagenu, ale určitě i náklaďáku. Navíc, v případě SL jde pouze dozadu. Chytrá krabička jej tak omezí na 1100 N.m, aby jej šlo vůbec na silnici přenést. Nerezové výfukové potrubí má klapku, která po otevření zprostředkovává ten správný zvuk a řidič jí ovládá tlačítkem.

Impozantní jsou i výkony. Roadster s pevnou skládací střechou opravdu není žádný drobeček, má dokonce dvě tuny, ale z klidu na stovku sprintuje za 3,7 s, na dvojnásobek pak za 9,8 s. Na německých dálnicích s ním bohužel majitel nepřekoná stále platný Caracciolův rekord 432,7 km/h, protože jej při dosažení čísílka 350 přibrzdí omezovač. No vážně! Při vyšší rychlosti už nejspíš hrozí, že se auto vznese a následná letecká katastrofa je nevyhnutelná.

Oproti SL s trojcípou hvězdou dostal nejsilnější Brabus karbonový bodykit a dvacetipalcová kola Monoblock R Platinum Edition. Jsou obuta do pneumatik 255/30 ZR20, respektive 305/25 ZR20, které mohou nést značky Continental, Pirelli a Yokohama. Elektronický podvozek má přeprogramovaný software a lze jej snížit o 25 mm. Kvůli trakci se hodí i samosvorný diferenciál, který také přijde vhod.

V Ženevě se objevil Brabus 800 Roadster, jak byl bolid nazván, v černém laku s kontrastním interiérem v béžové kůži, k mání však bude i Alcantara. A co dál? Tisíc koní a maximálka omezená na 400?