Božská Kia Stinger dostane nástupce! Bude mít přes 600 koní
Korejci chystají pokračovatele nedoceněného gran turisma. Ten však místo šestiválce dostane dva elektromotory a obrovský akumulátor, který zajistí dojezd až 800 kilometrů.
Stinger v roce 2017 působil jako zjevení. U Kie jsme totiž v té době ještě nebyli zvyklí na výkonná a jízdně zajímavá auta, která se nebojí srovnání s prémiovou konkurencí. O to zajímavější však korejské gran turismo bylo. Zákazníci sice mohli sáhnout po benzinovém a vznětovém čtyřválci, který jste navíc mohli mít pouze s pohonem zadních kol, většina ovšem sáhla po zážehovém šestiválci 3.3 T-GDI s dvěma turbodmychadly, výkonem až 272 kilowattů a standardní čtyřkolkou.
Tahle verze sice nebyla tak ostrá jako třeba BMW M340i, dokázal v sobě ovšem spojit cestovní komfort s jízdními zážitky a suverénní dynamikou. To vše přitom za cenu, za kterou prémioví soupeři nabídli menší modely s výrazně slabšími čtyřválcovými motory.
Jenže ani lákavá cena, jež u šestiválce v roce 2017 startovala na 1,4 milionu korun, z Kie Stinger celosvětovou star neudělala. Prodeje byly příliš nízké na to, aby vůz dostal přímého nástupce. Navíc Korejci hojně investují do elektromobility, v níž patří mezi hlavní tahouny. Proto není divu, že místo šestiválcového motoru bude duchovního nástupce stingeru pohánět elektřina.

Za dva roky z továrny v jihokorejském Hwasongu budou vyjíždět první exempláře Kie EV8, lokálně bezemisního gran turisma, které bude stát na nové platformě pro elektromobily. Architekturu s označením eM bude chystaná novinka sdílet s velkým SUV Genesis GV90, vlajkovou lodí luxusní značky spadající pod Hyundai.
Modulární platforma s 800V dobíjecí sítí se bude moci pochlubit schopností pojmout velký akumulátor s kapacitou 113,2 kWh, s nímž má Kia EV8 na jedno nabití zvládnout 700 až 805 kilometrů. Zatímco základní varianta s pohonem zadních kol dostane jeden elektromotor s výkonem okolo 160 kW, čtyřkolka bude mít tuto jednotku i vpředu. Na vrcholu pak stane špičková varianta se systémovým výkonem přes 600 koní, což je o něco více než u doposud nejvýkonnějšího modelu Kia v podobě EV6 GT (585 koní).