BMW Z4 se údajně rozloučí po této generaci. Ohrozí budoucnost Toyoty Supra?
Budoucnost nevypadá zářně nejen pro roadster Z4, ale stejného osudu se má dočkat i velký kabriolet řady 8. V produkci nicméně oba vozy ještě nějaký ten rok zůstanou.
Podobně jako velkým rodinným MPV ani kabrioletům a roadsterům není současný automobilový trh příliš nakloněn. Zájem o otevřené modely očividně stále klesá a tomu odpovídá i dnešní nabídka, která je naprostým kontrastem například vůči 90. létům a přelomu tisíciletí. Naposledy svou nabídku otevřených modelů zásadně ořízl Mercedes a nyní to vypadá, že pokračovat bude i BMW.

Nejnovější zprávy od zdrojů amerického magazínu Car and Driver totiž uvádějí, že s příchodem velkých investic do nové generace elektrifikovaných modelů Neue Klasse bude u BMW následovat i nutné ořezání portfolia dosavadních modelů. A mezi vozy, které se nedočkají nové generace, bude údajně patřit i roadster BMW Z4.
Třetí generace BMW Z4 (G29) se představila v produkční formě v roce 2018 a v rámci partnerství s japonskou Toyotou byla vyvíjena po boku páté generace kupé Supra. Zprávy o možném ukončení Z4 tedy automaticky vytváří otázky rovněž o budoucnosti Supry, která se stala důležitým pilířem v oživení nabídky sportovních vozů u Toyoty (vedle GR86 a GR Yaris).
S cílením na velice úzkou skupinu zájemců, natož v dnešní době, není překvapením, že prodeje BMW Z4 (a také Toyoty Supra) nejsou kdovíjak rekordní. Ostatně nízký zájem v kombinaci s vysokými náklady nakonec zhatily i myšlenku výroby limitované edice takzvané „Klauní boty“, tedy kupé varianty Z4 na základě loňského konceptu BMW Touring Coupé z přehlídky Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Zprávu o konci BMW Z4 bez přímého nástupce přinesl nedávno i web BMWBlog, jež konkrétně zmiňuje ukončení produkce v březnu 2026. Shodně s informacemi magazínu Car and Driver má dle všeho opustit nabídku i kabriolet a kupé řady 8, ačkoliv zdroje z automobilky mluví o zachování její čtyřdveřové varianty Gran Coupé.