BMW X5 xDrive45e oficiálně: Plug-in hybrid má teď třikrát delší dojezd. Známe české ceny
S hybridními SUV se v posledních dnech roztrhl pytel. Netýká se to jen všedních značek, ale i těch prémiových. Nejnovějším přírůstkem do party je plug-in hybridní BMW X5.
Nové BMW X5 jsme testovali už závěrem loňského roku, na plug-in hybridní pohon jsme si ale museli počkat až do dnešních dní, kdy jej mnichovská automobilka oficiálně představuje světu. Zdaleka nejde o první plug-in hybridní SUV z poslední doby, namátkou připomeňme Seat Tarraco či Peugeot 3008.
Nyní se přidává i BMW X5 xDrive45e. Plug-in hybrid kombinuje třílitrový zážehový šestiválec (210 kW /286 k) s elektromotorem a lithium-iontovými akumulátory. Elektrický motor dodává výkon 83 kW (113 k), celá soustava se chlubí silou 290 kW (394 k) a 600 newtonmetry točivého momentu. Pohon se standardně páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou a čtyřkolkou.
Baterie v útrobách mají kapacitu 24 kWh a slibují dojezd až 97 kilometrů dle NEDC, případně 67 až 87 km podle střízlivější metodiky WLTP. X5 se tak chlubí třikrát delším dojezdem, než disponoval plug-in hybridní předchůdce. Na stovce je tohle SUV za 5,6 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 235 km/h. Cyklus WLTP hovoří o normované spotřebě 1,7 až 2 litry na sto kilometrů. Hlavně se ale BMW podařilo snížit tabulkové emise CO2, o což jde novým plug-in hybridním SUV především. Stejná norma spočítala hodnoty 27-44 g/km.
Akumulátory rozmístili mnichovští po podlaze, takže má vozidlo nižší těžiště než konvenčně poháněná X5. Alternativní pohon si ukrojil něco ze zavazadelníku. Do kufru teď naložíte 500 litrů, což je o 150 l méně než do klasického provedení. Při sklopení zadních sedaček se dostanete na hodnotu 1720 litrů. Potěší objemná palivová nádrž s kapacitou 69 litrů.
BMW přiznává, že význam plug-in hybridů je mnohdy zpochybňován, zejména na trzích, kde se tolik nepracuje se „zelenou“ energií. Automobilka si tedy nechala vypracovat analýzu, kolik CO2 za sebou plug-in hybridní X5 nechá ve srovnání s konvenční verzí. Od nákupu surovin, přes dodavatelský řetězec, až po výrobu, používání a následnou recyklaci. Zjistila, že u verze xDrive45e je to o 40 % méně než u benzinové xDrive40i. Při nabíjení „zelenou“ energií se stopa sníží dokonce o 70 %.
Hybrid v základní verzi pořídíte za částku 1.999.400 Kč, s příplatkem za sportovní samočinnou převodovku se dostáváme na 2.006.186 Kč. Ve standardu přijíždí vůz na devatenáctipalcových kolech, má adaptivní vzduchové odpružení, interiér čalouněný černou koženkou či elektricky nastavitelné sportovní sedačky. Z plejády nejrůznějších příplatků vypíchněme laserové světlomety (+54.184 Kč), noční vidění (+56.914 Kč) či aktivní řízení s natáčením kol zadní nápravy za 33.878 Kč.