Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW X4
BMW X4
BMW X4
BMW X4
48 Fotogalerie

BMW X4: X-trojka pro extroverty má až 230 kW

Pokud vám přijde BMW X3 moc velké a moc praktické, můžete se už teď těšit na model X4, jenž před užitnými vlastnostmi preferuje vizuální atraktivitu.

BMW X6 byl pokus, který vyšel opravdu náramně. Sice zafungoval především v Evropě, ale vzhledem k tomu, že zde tvoří "kupé" verze modelu X5 přibližně polovinu prodejů mnichovských SUV této velikosti, není divu, že se tento trend posouvá o kategorii níž a stejný recept byl použitý na model X3. Výsledkem je model X4, jenž se po loňském debutu studie X4 Concept v Šanghaji představil v sériové verzi.

Produkční model se podle očekávání liší jen v detailech. Má jiný tvar předního nárazníku, nicméně X4 debutuje včetně paketu M Sport, takže není vyloučeno, že se s variací na ten "konceptový" setkáme u standardního provedení. Dalším rozdílem jsou nástavce prahů v barvě karoserie, odlišná optika zadních svítilen a zcela v souladu s očekáváním byl zcivilizován zadní nárazník.

K pohonu X4 bude určeno šest motorů, tři naftové a tři benzinové ve výkonové škále od 135 kW do 230 kW, všechny s technikou TwinPower Turbo a to včetně nového dvoulitrového turbodieselu s výkonem 140 kW. Samozřejmostí je na jedné straně pohon všech kol xDrive, na druhé pak prvky EfficientDynamics v čele se systémem Auto Start Stop a rekuperací kinetické energie nebo v případě verzí s osmistupňovým automatem jízda setrvačností.

V kabině sedí řidič a spolujezdec o 20 mm níž, než v X3 a také zadní sedadla jsou tvarována s důrazem na převoz dvou pasažérů, ačkoli oficiálně je X4 pětimístné s možností sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40. BMW slibuje nejnovější infotainment ConnectedDrive a širkou škálu asistenčních systémů. Ve standardní nabídce nebude chybět variabilní sportovní řízení nebo systém Performance Control.