BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 • Zdroj: acz
BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016
První fotografie nového BMW X4 M40i unikly na internet už o uplynulém víkendu, nyní ale konečně máme všechny informace pohromadě. Středně velké SUV (automobilka jej nazývá SAC) si vzala do parády divize M Performace a dodala mu prvky známé například z modelů M3 a M4. Ale hezky popořadě…
Dosavadním benzinovým vrcholem pod kapotou BMW X4 byl přeplňovaný řadový šestiválec označovaný xDrive35i. Z třílitrového objemu dává relativně běžných 225 kW (306 koní), což byl ale pouze zlomek opravdového potenciálu. Agregát nového M40i z dosud používaného šestiválce vychází, dostal však kovaný klikový hřídel, písty s nově řešenými horními kroužky a lepší zapalovací svíčky. K tomu si přidejte přepracované sání a výfukovou soustavu a dostanete 265 kW (360 koní) a 465 N.m, které 1915 kilogramů hmotnému SUV stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 4,9 sekundy.
Motor standardně spolupracuje s osmistupňovou měničovou převodovkou Steptronic s páčkami pro řazení pod volantem a jeho sílu na silnici přenáší pohon všech kol xDrive s preferencí zadní nápravy. Ruku v ruce se zvýšením výkonu jde také přepracovaný podvozek – zvětšil se odklon předních kol a průměr předních kotoučů, a na obou nápravách najdete zesílené stabilizátory a tužší pružiny.
I přes zajímavé výkonové parametry slibuje BMW X4 M40i kombinovanou spotřebu 8,6 l/100 km, což je o tři desetiny litru více než u výchozí xDrive35i. K větší účinnosti a nižším emisím (199 gramů CO2/km) si BMW pomohlo integrací turbodmychadla do výfukových svodů, díky čemuž se zkrátila fáze zahřívání studeného motoru.
BMW X4 M40i vstoupí na české trh 1. února 2016. Předpokládaný příplatek proti verzi xDrive35i zatím neznáme.
BMW X4 M40i - technická data | |
Zdvihový objem [cm3] | 2979 |
Válce/ventily | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 265/5800-6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 465/1350-5250 |
Převodovka | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4.9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8.6 |