BMW X1 xDrive23d vs. VW Tiguan 2.0 TDI – Změna poměrů
Kompaktní SUV patří k nejžádanějším modelům na trhu. Moc dobře to ví i BMW, které do této třídy vyslalo ambiciózní novinku X1. U ní si slibuje výrazně větší podíl než u předchozí generace. Jenže proti stojí zavedené modely, mezi něž patří i tiguan, nejprodávanější volkswagen posledních let.
Obliba SUV na evropském i českém trhu stále roste a za prvních jedenáct měsíců letošního roku u nás dosáhla podílu 45 %, tedy téměř poloviny všech prodaných aut. Nejvýznamnější skupinou jsou kompaktní SUV, v nichž výraznou roli již delší dobu hraje Volkswagen Tiguan. Jenže nyní se zaběhnuté pořádky pokusí změnit novinka BMW X1. Mnichovský crossover přichází s širokou škálou pohonů, zahrnující tradiční benzinové a naftové agregáty, ale i plug-in hybrid nebo čistě elektrické provedení. Navíc sází na až podbízivou cenovou politiku, takže je dokonce levnější než modely méně prémiových značek. Zřejmé je to zejména u zvolených motorizací, které jsou snem asi všech motoristů: tedy s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a silnými, zároveň úspornými vznětovými dvoulitry.
Rozdílný přístup
Pokud by platilo pravidlo o lásce na první pohled, zřejmě by více ctitelů mělo SUV od BMW. Působí dynamicky, sebevědomě a bytelně. Je zajímavé, že základní koncepce karoserie se od první generace z roku 2009 příliš nezměnila. I novinka tak má dlouhou kapotu a díky obrovským ledvinkám, vysoké přídi, výrazným kapsám po bocích nárazníku nebo úzkým diodovým světlometům působí mohutně. Tento dojem umocňují i vysoké boky, úzké prosklení se stoupající spodní linií či dynamicky navržená zadní část s velkým křídlem navazujícím na boční stínítka a prostorově modelovanými zadními světly. Zmínit musíme také ostré rysy detailů a lomů nebo prolisy na kapotě. To volkswagen působí usedlejším dojmem. Aktuální, druhá generace tiguanu totiž přišla na svět již v roce 2016 a musí si vystačit s uspořádanějším a uhlazenějším profi lem karoserie. Linky oken, boků a střechy jsou zarovnané tak, jak u německého výrobce letělo před deseti roky.

Výrazu vozu prospěla dva roky stará modernizace, kdy se vpředu objevila nižší maska a užší světlomety, zasahující více do boků. Výraznějším prvkem je pouze agresivně tvarovaný nárazník testovaného provedení R Line s nasávacími kapsami po stranách. Na druhou stranu musíme uznat, že i tiguan má přes svůj věk kouzlo. Znovu se nám potvrdilo, že Volkswagen umí dělat design, který časem příliš nestárne. Věkový rozdíl se ukazuje uvnitř, kde je BMW uspořádané podle nejnovějších trendů.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!