Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW X1
BMW X1
BMW X1
BMW X1
29 Fotogalerie

BMW X1 prošlo modernizací. Má větší ledvinky a plug-in hybrid

Nejmenší SUV mnichovské automobilky neotálelo a v omlazeném provedení se představuje jen krátce po premiéře řady 1.

Model BMW X1 najdeme v paletě automobilky od roku 2009 a aktuálně se prodává jeho druhá generace s kódovým označením F48, jež poprvé přijela v roce 2015. O čtyři roky později byl tedy ideální čas na omlazovací proceduru, shodou okolností krátce po představení nové generace kompaktní řady 1.

Ve srovnání s předchůdcem poznáte modernizované BMW X1 hlavně díky větším ledvinkám. Nejprve jsme opravdu velké ledviny mohli vidět například na BMW X7 či omlazené vlajkové řadě 7, postupem se ale výrazné otvory propracovávají také do dalších modelů. V případě X1 sice nejsou tak obrovské (korespondují s řešením u řady 1), přesto je jejich nárůst patrný.

Všimnout si můžeme také přepracovaných diodových světlometů vpředu a vzadu, jakož i pozměněných nárazníků. O něco větší jsou také dvě koncovky výfuku. Ostřejší verze M Sport se mohou těšit na dodatečný aero balíček, osmnácti- či devatenáctipalcová kola či trojici nových barev karoserie.

Uvnitř je to staré známe BMW s 8,8“ obrazovkou multimediálního systému uprostřed a odděleným panelem pro nastavování teploty a rádia. V rámci modernizace je připraven kožený interiér s kontrastním prošíváním a nechybí ani uvítací „pozdrav“ promítaný na zem při otevření dveří.

BMW se chlubí, že po modernizaci plní veškeré motorizace X1 přísnější emisní normu EU6d-temp, přičemž verze sDrive16d a xDrive25d jsou již připraveny na normu EU6d. Ta přitom začne pro dieselové motory platit nejdříve za dva roky.

Základní motorizaci tvoří právě sDrive16d s výkonem 85 kW a neskromným točivým momentem 270 newtonmetrů dostupným již od 1750 otáček. Nabídka dieselů dále čítá sDrive18d s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 N.m, jíž lze pořídit coby xDrive18d s pohonem všech kol. To stejné platí také pro verzi 20d, tady už turbodiesel se čtyřmi válci disponuje silou 140 kW a 400 N.m.

BMW X1 2019 - technická data vznětových motorů
MotorsDrive16dsDrive18dxDrive18dsDrive20dxDrive20d
Zdvihový objem [cm3]14961995199519951995
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/4000110/4000110/4000140/4000140/4000
Točivý moment [N.m/min]270/1750-250350/1750-2500350/1750-2500400/1750-2500400/1750-2500
Převodovka6M (7A)6M (8A)6M (8A)8A8A
Max. rychlost [km/h]190205204222219
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,3 (9,4)9,3 (9,4)7,97,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,-4,1 (4,4-4,2)4,6-4,3 (4,7-4,4)5-4,8 (5-4,7)4,7-4,45-4,7

Základem benzinových jednotek je 18i s přeplňovaným tříválcem o síle 103 kW a točivém momentu 220 N.m. Výkonnější čtyřválec 20i už má 141 kW a 280 newtonmetrů. Kdyby vám ani to nestačilo, sáhnout můžete po 25i se silou 170 kW a 350 N.m.

V březnu roku 2020 zamíří do výroby také plug-in hybridní varianta s označením xDrive25e. Skládá se ze spalovacího motoru o výkonu 92 kW a točivém momentu 220 newtonmetrů, jemuž pomáhá elektromotor (70 kW a 165 N.m) na zadní nápravě. X1 do zásuvky dostane lithium-iontové akumulátory čtvrté generace. Mají kapacitu 9,7 kWh a slibují dojezd na elektřinu až 50 kilometrů. Do konce letošního roku chce mít BMW na trhu 12 elektrifikovaných modelů.

BMW X1 2019 - technická data zážehových motorů
MotorsDrive18isDrive20ixDrive20ixDrive25i
Zdvihový objem [cm3]1499199819981998
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/4600-6500141/5000-6000141/5000-6000170/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]220/1480-4200280/1350-4600280/1350-4600350/1450-4500
Převodovka6M (7A)7A8A8A
Max. rychlost [km/h]205 (203)226223235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,77,77,46,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9-5,5 (5,7-5,4)6,1-5,76,7-6,36,8-6,3