Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 2 Series Gran Tourer
BMW 2 Series Gran Tourer
BMW 2 Series Gran Tourer
BMW 2 Series Gran Tourer
50 Fotogalerie

BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer zřejmě skončí, automobilka sází na SUV

BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer to nikdy nemělo lehké. Už od jeho představení mu skalní příznivci značky nemohli přijít na jméno a navzdory slušným prodejním úspěchům v nedávných letech se zdá, že se nové generace nedočká.

V rozhovoru pro Autocar to naznačil Peter Henrich, viceprezident produktového managementu BMW, podle kterého BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer „odvedlo skvělou práci v přilákání nových zákazníků ke značce.“ Současně však dodal, že nyní už modely nejsou součástí toho, „čím chce značka být.“

Henrich sice přímo neuvedl, že řada 2 končí, dost tomu však nahrává jeho úvaha, podle které by se měli majitelé Gran Toureru v budoucnu přesunout do SUV. BMW řady 2 Active Tourer a Gran Tourer tak bude nejspíš následovat osud BMW řady 3 Gran Turismo, u kterého zástupci BMW již v březnu potvrdili, že se nedočká nové generace. 

Mnichovská automobilka představila řadu 2 Active Tourer v roce 2014 a prezentovala ji jako konkurenta pro Mercedes-Benz třídy B. Navzdory nepříliš pozitivním reakcím skalních příznivců, kteří se nemohli smířit s vozem typu MPV a ještě k tomu s pohonem předních kol, se však modelu nedařilo špatně a zanedlouho dorazila i sedmimístná varianta BMW řady 2 Gran Tourer.

Do zámoří se sice řada 2 nedostala, v Evropě si však nevadla špatně. V roce 2016 se BMW podle databáze Carsalesbase podařilo prodat dokonce přes 100.000 kusů a v roce 2018 dokonce kombinované prodeje řady 2 překonaly i konkurenční Mercedes třídy B o více než 7000 kusů.

Prodeje v tomto segmentu se však v posledních letech propadají, což dokazuje i skutečnost, že za minulý rok se v Evropě prodalo jen 68.367 kusů BMW řady 2. Do dubna letošního roku se pak prodeje vyšplhaly jen na 19.459 kusů. Se stále vzrůstající popularitou vozidel typu SUV a crossoverů se přitom nedá očekávat, že by se měl tento trend v následujících letech změnit.