Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Elektrické BMW M2
Elektrické BMW M2
Elektrické BMW M2
BMW M2 Competition
76 Fotogalerie

BMW postavilo elektrické M2. Nepřezdívá se mu Bestie pro nic za nic

Ondřej Šámal

Prototyp elektrického sportovního kupé sice vznikl pouze pro testovací účely, poznatky ovšem BMW M použije při vývoji lokálně bezemisního M3, které se představí v roce 2027.

Ačkoliv elektromobilita zatím netáhne tolik, jak politici a lidé z automobilek doufali, zastavit rozjetý vlak úplně nejde. V následujících letech nás tam čeká záplava více či méně dostupných elektrických aut na každodenní jezdění i na závodní okruhy. Na ty zamíří také chystané BMW M3 s lokálně bezemisním pohonem, které bude pohánět dokonce čtveřice elektromotorů. Díky tomu mnichovská automobilka dosáhne jak velmi vysokého výkonu a točivého momentu, tak možnosti individuálního řízení všech čtyř kol.

S vývojem elektrických modelů M začalo BMW již před několika lety. V roce 2018 se malá skupinka inženýrů zaměřila na tehdejší BMW M2, jedno z nejlepších aut bavorské značky za posledních několik desítek let. Do kompaktního kupé s pohonem zadních kol vývojáři zabudovali čistě elektrický pohon. Technické detaily sice automobilka nezveřejnila, Michael Sailer, který se u BMW M stará o jízdní dynamiku, ovšem prohlásil, že elektrické M2 je super silné, což v kombinaci s pohonem zadních kol znamená, že je opravdu náročné na řízení. Navíc evidentně postrádá armádu asistentů, takže patří pouze do zkušených rukou. Také proto vůz získal přezdívku The Beast neboli Bestie.

Video placeholder
BMW M2 • auto.cz

Kvůli síle pohonu a vyšší hmotnosti má elektrické BMW M2 karbon-keramické brzdy. Nabíjecí port si našel místo v prostoru bývalého hrdla benzinové nádrže. Prototyp se také liší odlišným předním nárazníkem a kapotou s nasávacími otvory.

Vedle čistě elektrického M3, jež bude vycházet z nové rodiny Neue Klasse, BMW připravuje též konvenční provedení se spalovacím motorem. Otázka zůstává, jestli divize BMW M použije svůj motor S58, nebo upraví běžný šestiválec B58. Spekuluje se také, zda z nabídky nevypadne manuální převodovka (ta ostatně není nic moc) a pohon zadních kol (toho by naopak škoda byla). Pro zachování zadokolky mluví nižší hmotnost a spotřeba, což se v dnešní době hodí.