Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i5 Touring
BMW i5 Touring
BMW i5 Touring
BMW i5 Touring
141 Fotogalerie

BMW odhaluje řadu 5 Touring. Přijde jako silný elektromobil i s dieselovým šestiválcem

Marek Bednář

Několik měsíců po sedanu přichází i kombi-verze BMW řady 5 se stejnými motorizacemi, ale lepší praktičností. Druhá řada sedadel je uvnitř hezky prostorná, zmizela ovšem možnost otvírání pouze skla pátých dveří.

Mnichovská „pětka“ je na světě již řadu měsíců v podobě sedanu, ať už elektrického, nebo s konvenčním pohonným ústrojím. Nyní do nabídky přibývá kombík, tradičně označený Touring.

Oproti předchůdci narostl o 97 mm na délku na celkových 5.060 mm, o 32 mm na šířku na celkových 1.900 a o 17 mm na výšku na celkových 1.515 mm. Rozvor je podle automobilky nejdelší ve své třídě s hodnotou 2.995 mm. Vyjma o 10 mm vyšší výšky jsou všechny tyto hodnoty shodné se sedanem.

Vůz se po designové stránce vyznačuje tenkými D-sloupky, dlouhým spoilerem na pátých dveřích a široké boky v zadní části vozu. Od sedanu jsou odlišné také zadní lampy, které zasahují dál na boky vozu a jejich dolní linky tam mají výraznou „hokejku“.

Video placeholder
BMW i5 M60 • auto.cz/Marek Bednář

Do novinky už jsem měl příležitost se posadit, a to při zářijové jízdní premiéře verze i5 M60. Vepředu se oproti sedanu nic nemění, vzadu je spousta místa na hlavu díky protažené střeše a téměř třímetrový rozvor náprav znamená i spoustu místa na kolena.

Co oproti minulé generaci kombíku zmizelo, je možnost otevření pouze skla pátých dveří. Podle automobilky je důvodem kromě nízkého využití prvku zákazníky také sportovnější, aerodynamičtější design zádě a svažující se střecha. „Mechanismus otvírání okna zvlášť by byl na úkor prostornosti,“ nechal se slyšet mluvčí severoamerické divize BMW Alexander Schmuck.

Zavazadelník je u všech motorizací stejně prostorný; nabídne 570 litrů pod roletkou v základním uspořádání a až 1.700 litrů při sklopení zadních sedaček a naložení po strop. Pod jeho podlahou je místo k uložení dělicí sítě a roletky, podle toho, co zrovna použijete.

Vůz je k mání i s elektricky sklopným tažným zařízením, na kterém lze táhnout 1,5 tuny u i5 eDrive40 Touring, 1,8 tuny u 530e Touring a rovné 2 tuny u všech ostatních variant.

Motorizace BMW řady 5 Touring: Základní technická data
DieselSpalovací motor + 48V elektromotorSpotřebaZrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost
520d, 520d xDrive145 kW/400 Nm + 8 kW5,3-5,9/5,7-6,2 l/100 km7,5 s, 220/218 km/h
540d xDrive*220 kW/670 Nm + 13 kW5,8-6,6 l/100 km5,4 s, -
Plug-in hybridCelkový výkon (elektromotor)SpotřebaDojezd na elektřinu
530e*220 (135) kW0,7-0,9 l/100 km + 19,5-21,6 kWh/100 km84-96 km
530e xDrive*220 (135) kW0,8-1,1 l/100 km + 20,3-22,4 kWh/100 km79-89 km
ElektromobilElektromotorSpotřeba, dojezd na nabitíZrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost
i5 eDrive40250 kW/400 Nm16,5-19,3 kWh/100 km, 483-560 km6,1 s, 193 km/h
i5 M60 xDrive442 kW/795 Nm18,3-20,8 kWh/100 km, 445-506 km3,9 s, 230 km/h
* - dostupné od léta 2024  

Stejně jako sedan může mít spalovací motory s 48V mild hybridní technikou, plug-in hybridní systém i ryze elektrický pohon v podobě modelu i5. Ta má v obou dostupných provedeních baterii o využitelné kapacitě 81,2 kWh; rychlonabíjení je možné výkonem až 205 kW, stejně jako u sedanu.

Všechny verze kombíkové „pětky“ se vyrábí v německém Dingolfingu. Na evropské trhy přijde novinka v květnu letošního roku, ostatní trhy budou následovat v červnu. Zdaleka nejdůležitějším prodejním trhem nového BMW řady 5 Touring je domácí německý trh, následovaný Velkou Británií, Itálií, Švédskem, Belgií a Japonskem.

České ceny BMW řady 5 Touring (včetně DPH)
520d Touring1.574.300 Kč
520d xDrive Touring1.636.700 Kč
i5 eDrive40 Touring1.799.200 Kč
i5 M60 xDrive Touring2.572.700 Kč