BMW odhaluje řadu 5 Touring. Přijde jako silný elektromobil i s dieselovým šestiválcem
Několik měsíců po sedanu přichází i kombi-verze BMW řady 5 se stejnými motorizacemi, ale lepší praktičností. Druhá řada sedadel je uvnitř hezky prostorná, zmizela ovšem možnost otvírání pouze skla pátých dveří.
Mnichovská „pětka“ je na světě již řadu měsíců v podobě sedanu, ať už elektrického, nebo s konvenčním pohonným ústrojím. Nyní do nabídky přibývá kombík, tradičně označený Touring.
Oproti předchůdci narostl o 97 mm na délku na celkových 5.060 mm, o 32 mm na šířku na celkových 1.900 a o 17 mm na výšku na celkových 1.515 mm. Rozvor je podle automobilky nejdelší ve své třídě s hodnotou 2.995 mm. Vyjma o 10 mm vyšší výšky jsou všechny tyto hodnoty shodné se sedanem.
Vůz se po designové stránce vyznačuje tenkými D-sloupky, dlouhým spoilerem na pátých dveřích a široké boky v zadní části vozu. Od sedanu jsou odlišné také zadní lampy, které zasahují dál na boky vozu a jejich dolní linky tam mají výraznou „hokejku“.

Do novinky už jsem měl příležitost se posadit, a to při zářijové jízdní premiéře verze i5 M60. Vepředu se oproti sedanu nic nemění, vzadu je spousta místa na hlavu díky protažené střeše a téměř třímetrový rozvor náprav znamená i spoustu místa na kolena.
Co oproti minulé generaci kombíku zmizelo, je možnost otevření pouze skla pátých dveří. Podle automobilky je důvodem kromě nízkého využití prvku zákazníky také sportovnější, aerodynamičtější design zádě a svažující se střecha. „Mechanismus otvírání okna zvlášť by byl na úkor prostornosti,“ nechal se slyšet mluvčí severoamerické divize BMW Alexander Schmuck.
Zavazadelník je u všech motorizací stejně prostorný; nabídne 570 litrů pod roletkou v základním uspořádání a až 1.700 litrů při sklopení zadních sedaček a naložení po strop. Pod jeho podlahou je místo k uložení dělicí sítě a roletky, podle toho, co zrovna použijete.
Vůz je k mání i s elektricky sklopným tažným zařízením, na kterém lze táhnout 1,5 tuny u i5 eDrive40 Touring, 1,8 tuny u 530e Touring a rovné 2 tuny u všech ostatních variant.
Motorizace BMW řady 5 Touring: Základní technická data | |||
Diesel | Spalovací motor + 48V elektromotor | Spotřeba | Zrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost |
520d, 520d xDrive | 145 kW/400 Nm + 8 kW | 5,3-5,9/5,7-6,2 l/100 km | 7,5 s, 220/218 km/h |
540d xDrive* | 220 kW/670 Nm + 13 kW | 5,8-6,6 l/100 km | 5,4 s, - |
Plug-in hybrid | Celkový výkon (elektromotor) | Spotřeba | Dojezd na elektřinu |
530e* | 220 (135) kW | 0,7-0,9 l/100 km + 19,5-21,6 kWh/100 km | 84-96 km |
530e xDrive* | 220 (135) kW | 0,8-1,1 l/100 km + 20,3-22,4 kWh/100 km | 79-89 km |
Elektromobil | Elektromotor | Spotřeba, dojezd na nabití | Zrychlení na 100 km/h, nejvyšší rychlost |
i5 eDrive40 | 250 kW/400 Nm | 16,5-19,3 kWh/100 km, 483-560 km | 6,1 s, 193 km/h |
i5 M60 xDrive | 442 kW/795 Nm | 18,3-20,8 kWh/100 km, 445-506 km | 3,9 s, 230 km/h |
* - dostupné od léta 2024 |
Stejně jako sedan může mít spalovací motory s 48V mild hybridní technikou, plug-in hybridní systém i ryze elektrický pohon v podobě modelu i5. Ta má v obou dostupných provedeních baterii o využitelné kapacitě 81,2 kWh; rychlonabíjení je možné výkonem až 205 kW, stejně jako u sedanu.
Všechny verze kombíkové „pětky“ se vyrábí v německém Dingolfingu. Na evropské trhy přijde novinka v květnu letošního roku, ostatní trhy budou následovat v červnu. Zdaleka nejdůležitějším prodejním trhem nového BMW řady 5 Touring je domácí německý trh, následovaný Velkou Británií, Itálií, Švédskem, Belgií a Japonskem.
České ceny BMW řady 5 Touring (včetně DPH) | |
520d Touring | 1.574.300 Kč |
520d xDrive Touring | 1.636.700 Kč |
i5 eDrive40 Touring | 1.799.200 Kč |
i5 M60 xDrive Touring | 2.572.700 Kč |