Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M8 Gran Coupé
BMW M8 Gran Coupé
BMW M8 Gran Coupé
BMW M8 Gran Coupé
100 Fotogalerie

BMW M8 Gran Coupé oficiálně. Nejpraktičtější karosářská verze ostrého modelu je tady

Po M8 kupé a kabriolet debutuje také již dříve avizovaná čtyřdveřová verze M8 Gran Coupé. I v jejím případě je vedle výchozího modelu dostupná také ještě ostřejší varianta M8 Competition.

BMW postupně rozšířilo řadu 8 na tři karosářské varianty, když po kupé následovaly kabriolet a čtyřdveřový model Gran Coupé. Všech tří karosářských variant se posléze dočkal i ostrý model M8. I v jeho případě po kupé a kabriu následuje Gran Coupé, a tak je tato rodina kompletní.

M8 Gran Coupé je přímo odvozeno od kupé, což znamená i totožnou techniku v útrobách. O pohon se tudíž stará vysokootáčkový vidlicový osmiválec M TwinPower Turbo s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a proměnným zdvihem sacích ventilů a přímého vstřikování pracujícího s tlakem až 350 bar. Přeplňován je dvěma dvoukomorovými turbodmychadly umístěnými mezi řadami válců, která jsou s motorem spojena prostřednictvím křížových výfukových svodů navržených tak, že se v každém kanálu turbodmychadla spojují výfukové plyny od válců zapalujících proti sobě. Tím se výfukové plyny vzájemně takřka neomezují a účinněji lopatky turbíny roztáčejí.

Motor o objemu 4,4 litru je naladěn na 441 kW. To však mluvíme o variantě M8 Gran Coupé. Ostřejší provedení M8 Competition Gran Coupé dosahuje dokonce 460 kW, tedy stejně jako u variant Competition kupé a kabrio. M8 Gran Coupé taková síla umožní zrychlit z 0-100 km/h za 3,3 sekundy, verze Competition je ještě o desetinu sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h, volbou paketu M Driverʼs ji však lze posunout na 305 km/h. 

Osmiválec je standardně spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je přímo naladěna pro kombinaci s tímto agregátem. K dispozici jsou hned tři režimy řazení, upravující rychlost změny převodu.

Standardem je také pohon všech kol s aktivním M diferenciálem na zadní nápravě, který M8 přebírá z M5. Ve výchozím nastavení 4WD systém upřednostňuje kola zadní nápravy , v režimu  4WD Sport pak posílá na zadní kola ještě více síly. Po deaktivaci stabilizačního systému DSC je navíc možné aktivovat režim 2WD, v němž jsou poháněna výhradně zadní kola.

Součástí standardní výbavy jsou dále aktivní elektronicky řízené tlumiče a elektromechanické řízení. Nový integrovaný brzdový systém ve své M specifické konfiguraci pak umožňuje dvě různá nastavení brzdového pedálu.

BMW M8 Gran Coupé se světu oficiálně představí v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Na trh bude novinka uvedena v dubnu 2020, přičemž uvedení do prodeje oslaví úvodní edice M8 Gran Coupé First Edition. Ta vznikne jen v 400 exemplářích, přičemž ji poznáte podle zeleného laku BMW Individual Aurora Diamond Green s bronzově zlatými akcenty, aplikovanými na lištách kolem bočních oken, ozdobných prvcích na bocích a znacích M8. Specialitou je též provedení masky chladiče s leskle černým rámečkem či kovaná M kola z lehké slitiny. Uvnitř zase zaujme celokožené čalounění Merino v hnědé barvě Taruma Brown.

BMW M8 – technická data a české ceny nabízených verzí
VerzeM8 kupéM8 Competition kupéM8 kabrioM8 Competition kabrioM8 Gran CoupéM8 Competition Gran Coupé
Zdvihový objem [cm3]439543954395439543954395
Válce/ventily8/48/48/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]441/6000460/6000441/6000460/6000441/6000460/6000
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600750/1800-5800750/1800-5600750/1800-5800750/1800-5600750/1800-5800
Převodovka8A8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,33,23,43,33,33,2
Zrychlení 0-200 km/h [s]10,810,611,311,111,211,0
Komb. spotřeba [l/100 km]10,510,510,610,610,510,5
Pohotovostní h. [kg]188518852010201019801980
Základní cena [Kč]4.078.1004.506.2424.290.0004.750.668??