BMW M8 Gran Coupé oficiálně. Nejpraktičtější karosářská verze ostrého modelu je tady
Po M8 kupé a kabriolet debutuje také již dříve avizovaná čtyřdveřová verze M8 Gran Coupé. I v jejím případě je vedle výchozího modelu dostupná také ještě ostřejší varianta M8 Competition.
BMW postupně rozšířilo řadu 8 na tři karosářské varianty, když po kupé následovaly kabriolet a čtyřdveřový model Gran Coupé. Všech tří karosářských variant se posléze dočkal i ostrý model M8. I v jeho případě po kupé a kabriu následuje Gran Coupé, a tak je tato rodina kompletní.
M8 Gran Coupé je přímo odvozeno od kupé, což znamená i totožnou techniku v útrobách. O pohon se tudíž stará vysokootáčkový vidlicový osmiválec M TwinPower Turbo s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a proměnným zdvihem sacích ventilů a přímého vstřikování pracujícího s tlakem až 350 bar. Přeplňován je dvěma dvoukomorovými turbodmychadly umístěnými mezi řadami válců, která jsou s motorem spojena prostřednictvím křížových výfukových svodů navržených tak, že se v každém kanálu turbodmychadla spojují výfukové plyny od válců zapalujících proti sobě. Tím se výfukové plyny vzájemně takřka neomezují a účinněji lopatky turbíny roztáčejí.
Motor o objemu 4,4 litru je naladěn na 441 kW. To však mluvíme o variantě M8 Gran Coupé. Ostřejší provedení M8 Competition Gran Coupé dosahuje dokonce 460 kW, tedy stejně jako u variant Competition kupé a kabrio. M8 Gran Coupé taková síla umožní zrychlit z 0-100 km/h za 3,3 sekundy, verze Competition je ještě o desetinu sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h, volbou paketu M Driverʼs ji však lze posunout na 305 km/h.
Osmiválec je standardně spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je přímo naladěna pro kombinaci s tímto agregátem. K dispozici jsou hned tři režimy řazení, upravující rychlost změny převodu.
Standardem je také pohon všech kol s aktivním M diferenciálem na zadní nápravě, který M8 přebírá z M5. Ve výchozím nastavení 4WD systém upřednostňuje kola zadní nápravy , v režimu 4WD Sport pak posílá na zadní kola ještě více síly. Po deaktivaci stabilizačního systému DSC je navíc možné aktivovat režim 2WD, v němž jsou poháněna výhradně zadní kola.
Součástí standardní výbavy jsou dále aktivní elektronicky řízené tlumiče a elektromechanické řízení. Nový integrovaný brzdový systém ve své M specifické konfiguraci pak umožňuje dvě různá nastavení brzdového pedálu.
BMW M8 Gran Coupé se světu oficiálně představí v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Na trh bude novinka uvedena v dubnu 2020, přičemž uvedení do prodeje oslaví úvodní edice M8 Gran Coupé First Edition. Ta vznikne jen v 400 exemplářích, přičemž ji poznáte podle zeleného laku BMW Individual Aurora Diamond Green s bronzově zlatými akcenty, aplikovanými na lištách kolem bočních oken, ozdobných prvcích na bocích a znacích M8. Specialitou je též provedení masky chladiče s leskle černým rámečkem či kovaná M kola z lehké slitiny. Uvnitř zase zaujme celokožené čalounění Merino v hnědé barvě Taruma Brown.
BMW M8 – technická data a české ceny nabízených verzí | ||||||
Verze | M8 kupé | M8 Competition kupé | M8 kabrio | M8 Competition kabrio | M8 Gran Coupé | M8 Competition Gran Coupé |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 4395 | 4395 | 4395 | 4395 | 4395 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 441/6000 | 460/6000 | 441/6000 | 460/6000 | 441/6000 | 460/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 750/1800-5600 | 750/1800-5800 | 750/1800-5600 | 750/1800-5800 | 750/1800-5600 | 750/1800-5800 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,3 | 3,2 | 3,4 | 3,3 | 3,3 | 3,2 |
Zrychlení 0-200 km/h [s] | 10,8 | 10,6 | 11,3 | 11,1 | 11,2 | 11,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,5 | 10,5 | 10,6 | 10,6 | 10,5 | 10,5 |
Pohotovostní h. [kg] | 1885 | 1885 | 2010 | 2010 | 1980 | 1980 |
Základní cena [Kč] | 4.078.100 | 4.506.242 | 4.290.000 | 4.750.668 | ? | ? |