Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M5 E28 (1985-1987)
BMW M5 E28 (1985-1987)
BMW M5 E28 (1985-1987)
BMW M5 E28 (1985-1987)
176 Fotogalerie

BMW M5: Připomeňte si historii ikonického sportovního sedanu v obrovské fotogalerii

Do odhalení nového BMW M5 odpočítáváme poslední dny, oficiální premiéra je v plánu na blížící se autosalon ve Frankfurtu. Čekaní si můžete zkrátit prohlédnutím všech pěti předchozích generací. Pamatujete je všechny?

Počátkem letošního roku uvedla mnichovská automobilka na trh novou řadu 5, jejíž nabídka se postupně rozšiřuje. Zatímco světlo světa již spatřilo provedení kombi, vrcholný diesel i varianta s plug-in hybridním pohonem, na sportovně střižený sedan se stále čeká.

Informace z posledních dnů však naznačují, že oficiální odhalení „em-pětky“ se blíží. Světová premiéra je naplánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu, ale německý výrobce má první snímky BMW M5 uvolnit ještě tento měsíc. Zatímco design auta stále zůstává tajemstvím, díky šikovným grafikům již máme představu, jak asi bude sportovní sedan vypadat. Ochutnávku vybraných technologií si zase můžete prohlédnout v oficiální upoutávce...

Video placeholder
BMW M5: Připomeňte si historii ikonického sportovního sedanu v obrovské fotogalerii • bmw

Pokud je vám čekání na nejnovější provedení M5 dlouhé, zkraťte si čas prohlédnutím přiložené galerie. V ní je zmapována kompletní historie ostrého derivátu řady 5, tedy všech pět generací produkovaných od roku 1985 až do loňska.

Připomeňme, že první generace sjížděla z výrobních linek v letech 1985-1988 a celkem bylo vyprodukováno 2.191 kusů. Nástupce přivezlo BMW v roce 1989 a stavěl se až do roku 1995. Počet vytvořených kusů předchůdce mnohonásobně převýšil, vždyť druhé generace se prodalo více než 12 tisíc aut.

Přelom tisíciletí patřil třetí generaci s označením E39. Hranaté tvary nahradily oblé linky a produkce překonala 20 tisíc kusů. V letech 2005-2010 pak vznikala čtvrtá generace s obdobným prodejním objemem, která se jako první M5 v historii vyráběla s poloautomatickou převodovkou. Do té doby se pohonná jednotka párovala vždy jen a pouze s konvenčním manuálem.

A konečně vzpomeňme poslední generaci F10, jejíž výroba započala v roce 2011 a skončila vloni. Dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec spolupracoval se sedmistupňovou dvouspojkou, případně šestistupňovou manuální převodovkou. K třicetiletému výročí M5 vytvořilo BMW také limitovanou edici 300 kusů, od běžných provedení ji rozeznáte díky speciálnímu stříbrnému laku či výšivkách v interiéru.