BMW M5 a M5 Competition mají po faceliftu. Prohlédněte si jemné retuše supersedanů
Po konvenčních variantách řady 5 se představují omlazená provedení také těch nejostřejších - M5 a ještě peprnější M5 Competition.
V květnu letošního roku se světu oficiálně odhalil facelift BMW řady 5 aktuální generace. Bylo tedy jen otázkou času, než na klasické verze oblíbeného mnichovského sedanu navážou jeho sportovní varianty M5 a M5 Competition. A stalo se tak právě dnes.
Vzhledové inovace kráčí ruku v ruce s konvenční pětkou. Můžeme si všimnout přepracovaných LED světlometů vpředu s prvky denního svícení ve tvaru písmene L. Volitelnou položkou jsou pak adaptivní LED světlomety a laserová světla BMW Laserlight, která můžete dostat v zatmaveném provedení. Vzadu pak pětka dostává nová trojrozměrně navržená LED světla.
Přepracování se dočkal rovněž přední nárazník s agresivnějším tvarem nasávacích otvorů, pozměněna je maska chladiče s jednodílným rámečkem, jenž do nárazníku zasahuje. Maska má pak specifické dvojité lamely a chybět nesmí logo M. Za šestiúhelníkovým centrálním otvorem v nárazníku se nachází chladič oleje, v němž je umístěn radar adaptivního tempomatu.
Omlazený exteriér můžete doplnit o volitelná 20” M kola v leštěném provedení Orbit Grey, která známe již z BMW M8. M brzdy mají modré třmeny, které lze objednat také v černé a červené. Volitelně je připravena také karbon-keramická soustava se zlatými třmeny. Dalším poznávacím znamením je třeba hliníková kapota motoru či přední blatníky s typickým žebrováním. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny zase zajišťuje snížení hmotnosti i těžiště.

Sáhlo se také na interiér, který dostává větší 12,3” obrazovku multimediálního systému. Čím dál větší displeje jsou v kurzu, BMW ale říká, že v ostrých sedanech má jejich nasazení obzvlášť svůj důvod. Řidič prý může podstatně snadněji číst data o činnosti systémů jízdní dynamiky v náročných podmínkách, třeba při jízdě na okruhu. Nová je rovněž logika jízdních režimů se dvěma tlačítky, kterou pětky převzaly z BMW M8. Tlačítko M Mode umožňuje přepínání mezi režimy Road a Sport. Tlačítko Setup pak aktivuje na displeji možnost konfigurace motoru a podvozku. M5 Competition dostává navíc ještě režim Track určený na závodní okruhy.
Technika pod kapotou zůstává i nadále stejná. M5 a M5 Competition pohání 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž disponuje výkonem 441 kW (600 k) pro M5, respektive 460 kW (625 k) pro variantu M5 Competition. Jednotka se standardně páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol xDrive, propojeným s aktivním M diferenciálem. Jde však o čtyřkolku, která preferuje zadní nápravu a v režimu 2WD roztáčí pouze zadní kola s vypnutým stabilizačním systémem. Zatímco M5 je na stovce za 3,4 sekundy a dvoustovky dosáhne za 11,1 s, M5 Competition potřebuje 3,3, respektive 10,8 sekundy.
M5 Competition se vyznačuje ještě novými tlumiči z BMW M8 Gran Coupé pro přesnější chování na limitu. Podvozek snížený o sedm milimetrů proti M5 je pak lépe připravený pro jízdu na závodních okruzích. Surovější varianta se chlubí i tužším uložením motoru a dvacetipalcovými koly ve standardu.