Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M4
BMW M4
BMW M4
BMW M4
65 Fotogalerie

BMW M4 GTS: Hardcore emko má rovných 500 koní

BMW představilo limitovanou edici přiostřeného kupé M4 s výkonem 368 kW. Severní smyčku Nürburgringu zvládne za 7 minut a 28 sekund.

BMW M4 sice vypadá spíš jako korpulentní gétéčko než čistokrevný sporťák, hodný kultovního loga ///M, nicméně naše zkušenosti s ním ukázaly, že realita je trošku jiná a emčtyřka dokáže uspokojit i náročného řidiče. Ovšem jako vždy se najdou tací, kterým je 430 koní málo a auto je na ně příliš hodné. Ty BMW navnadilo už v létě studií M4 GTS, v jejímž případě asi nikdo nepochyboval, že spíše než o koncept šlo o prototyp. A skutečně - M4 GTS se nám nyní oficiálně představuje a studii je podobné jako BMW BMW.

GTS bude mít světovou premiéru koncem měsíce v Tokiu a BMW upozorňuje, že vznikne pouze sedmisetkusová série (z toho 300 pro USA). Dá se tedy předpokládat, že už dneska večer nebude co kupovat... Co se vizuální stránky věci týče, limitka má nastavitelný přední splitter, větší bouli na kapotě a speciální design kovaných kol 666 M Styling, obutých do semislicků Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu, upečených speciálně pro potřeby M4 GTS.

Na zádi se vyjímá stavitelné karbonové křídlo s držáky soustruženými z hliníku, upevněnými na víku kufru z CFRP. Nechybí ani karbonový difuzor nebo titanový výfuk, zadní svítilny používají jako první v autoprůmyslu techniku OLED. Sportovní volant je čalouněn alcantarou, přední sedadla jsou karbonová, potažená kombinací umělého semiše a kůže Merino. Odlehčena byla též palubní deska, stejně jako výplně dveří, kde madla střídají poutka. Ano, tušíte správně, váha šla dolů, a to o úctyhodných 90 kilo na 1510 kg (bez řidiče).

Už to by stačilo k dosažení výrazně lepších schopností, než má klasické M4, ovšem v BMW M nikdy neodolají pokušení nedostat z motoru ještě něco navíc. V tomto případě inženýři oprášili "vousaté" řešení v podobě vstřikování vody do sání a i díky němu zakulatili parametry třílitrového šestiválce TwinPower Turbo na 500 koní (368 kW) a 600 N.m, což znamená, že na koně připadají jen 3 kg hmotnosti. Nedošlo přitom ke zvýšení spotřeby, ale koho to zajímá. Důležitější je, že M4 GTS, vybavené sedmistupňovou dvouspojkou, dá stovku za 3,8 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na kacířských 305 km/h a Bavoři se také pochlubili, že auto zajede Nürburgring za 7 minut a 28 sekund. Že by to zvládli ještě před rychlostním "banem"?

BMW M4 GTS dostalo standardně keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek, za příplatek je ještě připraven Clubsport Package, zahrnující výztuhu za předními sedadly v laku Acid Orange, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Cena zatím nebyla stanovena, ale pro zájemce o tento vůz asi nebude úplně důležitá...