Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M4 Competition Coupé
BMW M4 Competition Coupé
BMW M4 Competition Coupé
BMW M4 Competition Coupé
190 Fotogalerie

BMW M3 Sedan a M4 Coupé už jsou na českém trhu. Zatím jen jako zadokolky

Sportovní verze BMW řady 3 a 4 dorazily na český trh. Zatím jsou k mání jen jako zadokolky, provedení s pohonem všech kol dorazí v polovině roku. Dobrou zprávou je, že nechybí manuální převodovka.

BMW M3 Sedan a M4 Coupé samozřejmě pohání stejný motor - řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo. Třílitrový agregát s dvěma jednokomorovými turbodmychadly je dostupný ve dvou výkonových stupních.

V základu je naladěn na 353 kW, zatímco ostřejší provedení Competition nabízí dokonce 375 kW. Točivý moment v případě slabší varianty činí 550 N.m, u Competition dosahuje 650 N.m.

Šestistupňový manuál je dostupný pro základní variantu, výkonnější Competition je standardně spárováno s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který v rámci mezigenerační proměny střídá sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

 

Nové BMW M3/M4 – technická data a české ceny nových generací
VerzeM3M3 CompetitionM4M4 Competition
Zdvihový objem [cm3]2993299329932993
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]353/6250375/6250353/6250375/6250
Točivý moment [N.m/min] 550/2650-6130650/2750-5500550/2650-6130650/2750-5500
Převodovka6M8A6M8A
Max. rychlost [km/h]250 (290*)250 (290*)250 (290*)250 (290*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,94,23,9
Komb. spotřeba [l/100 km]10,810,210,810,2
Pohotovostní h. [kg]1705173017001725
Základní cena [Kč]2.233.4002.340.0002.273.7002.380.300
*Při objednání M Driver's Paket

 

Sedan i kupé už v základu využívají M adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Obě nápravy jsou přitom specifické pro tyto modely, vpředu najdeme oddělená dvojitá spodní ramena z hliníku, zatímco vzadu je pětiprvková náprava. Součástí výbavy je také M sportovní diferenciál.

BMW dále vyzdvihuje nízké těžiště, tuhou karoserii se specifickými výztuhami nebo rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Auta standardně stojí na 18- a 19palcových kovaných kolech. Za zmínku stojí také brzdy s možností dvou různých nastavení citu pedálu.

A příplatky? Zajímavý je hlavně M Race Track paket za 444.418 Kč, respektive 420.030 Kč pro varianty Competition, který zahrnuje například kovaná kola s průměrem 19 a 20 palců, M karbon-keramické brzdy, M sportovní karbonová sedadla nebo BMW Head-Up Display. Součástí je také prvek pojmenovaný M Drive Professional, který verze Competition mají standardně.

M Drive Professional (lze objednat samostatně za 24.388 Kč) nabízí okruhový jízdní režim, 10stupňovou kontrolu trakce a M Drift Analyzer. Je to prostě balíček, který vám usnadní jízdu bokem, nebo při jiném nastavení jízdu čistou stopou. M Drift Analyzer pak zaznamenává dobu trvání, trasu a úhel posledního přetáčivého smyku, což systém dokonce hodnotí hvězdičkami. 

I další prvky z paketu M Race Track jsou k dispozici samostatně. Větší kola startují na částce 52.832 Kč, M karbon-keramické brzdy stojí 222.196 Kč, M sportovní karbonová sedadla 102.960 Kč.

Zmínit ale můžeme také například laserové světlomety za 40.638 Kč. A pokud budete chtít ještě víc, nemusíte se omezovat ceníkem, k mání budou také díly z katalogu M Performance. Třeba titanový výfuk...

M3 Sedan startuje na 2.233.400 Kč, zatímco ostřejší varianta M3 Competition přijde na 2.340.000 korun. Za kupé se v obou případech připlácí 40.300 korun.