Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M3 CS
BMW M3 CS
BMW M3
BMW M3 CS
18 Fotogalerie

BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS na Nürburgringu. Poslední ladění má auto úspěšně za sebou, nyní bylo mnichovskou automobilkou oficiálně odhaleno.

Modely M3 a M4 jsou již nějaký čas na trhu, ale sportovní divize BMW nezůstala jen u nich. Proto začátkem tohoto roku představila ještě okořeněnější M4 CS, které je v hierarchii značky umístěno nad M4 Competition Package. Tím ale smršť ostře střižených sedanů nekončí. Nyní z Mnichova přichází další oficiální odhalení, tentokrát jde o menšího sourozence M3 CS.

Ve srovnání s klasickou M3 je novinka lehčí, výkonnější a dle výrobce i schopnější verzí sportovního kompaktního sedanu. Auto bude samozřejmě posazeno nad sportovní trojkou a většina změn, které dostala M4 CS, je nyní aplikována i na menším projektu.

Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litry má výkon 460 koňských sil a točivý moment 600 Nm. Ve srovnání s M3 Competition to znamená výhodu v podobě 10 koní a 50 newtonmetrů. M3 CS zrychluje z klidu na stovku za 3,7 sekundy a pokračovat lze na maximální rychlost až 280 km/h. Samozřejmostí jsou sportovní výfuky M s koncovkami z nerezové oceli, jenž poskytne lepší zvuk a proudění vzduchu. Jednotka kooperuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Drivelogic, jež hnací sílu posílá na zadní kola.

K vyspělejší obratnosti pomůže nižší hmotnost, díky využití odlehčených materiálů je M3 CS o 50 kilogramů lehčí. Plasty vyztužené uhlíkovými vlákny jsou použity třeba na kapotě a střeše, což ve srovnání s ocelovými panely snižuje hmotnost o asi 25 %. Váhu šetří i karbonové díly a kovaná kola z lehkých slitin, v případě novinky jde o 19“ obutí vpředu a 20“ vzadu. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport (265/35 vpředu, 285/30 vzadu).

V základu nalezneme i M adaptivní podvozek s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, včetně individuálního nastavení tlumičů v každém z nich. Stiskem tlačítka lze volit také mezi třemi nastaveními elektromechanického řízení. O řádné zastavení se starají brzdy s plovoucími kotouči (čtyřpístkové třmeny vpředu, dvoupístkové vzadu).

Zbytek podvozku se výrazně neliší od M3 s paketem Competition, avšak díky novým prvkům poskytuje ještě sportovnější nastavení. I tady se zapracovalo na hmotnosti, což obstarává lehká hliníková konstrukce. Pokud jde o nápravy, vpředu je použito zavěšení s dvojitými spodními rameny a vzadu pětiprvková náprava. Ramena a těhlice jsou tvořeny z kovaného hliníku.

V interiéru novinky se sází zejména na kůži a alcantaru. Pro cestující vpředu jsou připraveny M sportovní sedačky, stejně jako u M3 Competition Package. Zadní sezení je čalouněno kůží Merino. Pro řidiče bude atraktivní hlavně sportovní volant, jenž je volitelně nabízen z exkluzivních materiálů a se stříbrnou značkou na 12 hodinách.

Výroba limitovaného počtu zhruba 1.200 kusů odstartuje v březnu roku 2018, auto však bude možné objednat již od ledna příštího roku.