BMW M3 CS generace E46: Britský Clubsport za 782 tisíc korun...
Letí to, M3 série E46 se začala prodávat v říjnu 2000, existovala pouze jako uzavřené dvoudveřové kupé a kabriolet s plátěnou střechou. Touring nepřekročil stádium prototypu. Životopis ostré série E46 čítal zajímavé verze. Třeba dnes hodně vyhledávané odlehčené kupé CSL s řadovým šestiválcem 3246 cm3 o výkonu 265 kW, nebo extrémně vzácný homologační speciál GTR, který poháněl jako jediný místo něj čtyřlitrový vidlicový osmiválec.
M3 CS je ale neméně zajímavá. Jedná se vlastně o běžnou emtrojku doplněnou o balíček Competition, který se dal v letech 2004-2006 normálně pod kódem S7MAA přikoupit, alespoň v Evropě i USA. Jenže pouze v Albionu nesl označení CS (Clubsport, oficiálně bez mezery), zde mimochodem přišel na 2,4 tisíce liber. Některé prvky převzal právě z extrémního CSL, třeba devatenáctipalcová kovaná kola BBS. Jen ta přední byla užší, zadní pak zcela shodná. Brzdové třmeny pokrýval černý lak, větší kotouče na přední nápravě disponovaly průměrem 345 mm, zadní si zachovaly standardních 328 mm.
Dále paket zahrnoval tvrdší podvozek, který ovšem v prosinci 2004. dostaly všechny verze. Strmější hřebenové řízení s převodem 14,5:1 místo 15,4:1 pocházelo také z odlehčené limitky. Na volantu pokrytém Alcantarou chybělo ovládání telefonu, rádia a tempomatu, místo nich zde našlo místo tlačítko režimu M-Track, který povolil uzdu elektronické stabilizaci. Také páka ruční brzdy byla oděna do umělého semiše. Dalo se připlatit za modrou barvu Interlagos a více hliníku v kokpitu.
Pod kapotou se však skrýval standardní šestiválec S54 3,25 l s výkonem 252 kW (343 k) a točivým momentem 365 N.m. Silverstone Auctions nabídnou jeden takový vůz k prodeji 30. července. Dražený stříbrošedý exemplář čísla motoru 60613731 s VINem WBSBL92060PP88395 má jen dva pedály a šestistupňovou převodovku SMG s elektrohydraulickou spojkou místo manuálu. Řadí se voličem nebo páčkami pod volantem. Pochází z konce produkce, byl vyroben v roce 2006. Vystřídal trojici majitelů a je v perfektním stavu. Původní jsou kožené sedačky, xenonové přední reflektory, parkovací čidla, navigace, samočinná klimatizace a přehrávač cédéček. První vlastník evidentně zaškrtával v seznamu možností, co mu libry na kontě stačily. Nový vůz jich stál tehdy v základu 43.555.
Do současnosti auto najelo pouze 21.082 mil, tedy 33.928 km a síň za něj požaduje 24-28 tisíc liber ( 782,1-912,5 tisíce korun). Nechybí mu ani pečlivě zaznamenávaná servisní historie. Variant CS pro britský trh vzniklo mimochodem nakonec jen 275 kusů. Elko na konci sice nemá, ale i tak jde o sběratelskou raritku jak se patří. Také přijde zhruba na čtvrtinu...