Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
30 Fotogalerie

BMW M3 CRT: Více kompozitů, méně hmotnosti

Inženýři z divize BMW M GmbH připravili omezenou sérii vylepšených modelů M3, pyšnících se nižší hmotností.

Pod kapotou M3 CRT najdeme vidlicový atmosférický osmiválec se 330 kW (450 k) v 8300 min-1 a 440 Nm při 3750 min-1 o objemu 4,4 l, převzatý z limitované edice GTS. Agregát je zkombinován s dvouspojkovou převodovkou.

To hlavní se však ukrývá v technickém průkazu vozidla; díky rozsáhlé aplikaci lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, klesla hmotnost oproti klasické M3 o celých 70 kilogramů. Podle BMW má CFRP pevnost oceli ale jen čtvrtinovou hmotnost, což z něj dělá materiál s velikým potenciálem do budoucna.

Vůz nalakovaný v novém odstínu Frozen Polar Silver s doplňky v Melbourne Red a černooranžovým interiérem dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 sekundy (tedy stejně rychle jako GTS), maximální rychlost je omezena na 290 km/h. Hmotnost vozu (1580 kilogramů) je i s bohatou standardní výbavou stále o 45 kilogramů nižší, než v případě základně vybavené M3.

Materiál CFRP byl mimo kapoty či sedadel použit i na podvozku, jenž je upraven v duchu závodních aut. Má pevnější pomocné rámy, plně stavitelné sportovní tlumiče, šestipístkové brzdiče svírají 378 mm disky vpředu a 380 mm kotouče vzadu. Nechybí ani pancéřové hadice Stahlflex a speciální brzdové destičky. Přeprogramováno bylo s ohledem na nové možnosti M3 CRT i DSC, vůz stojí na kolech z programu Divize M, obutých do pneumatik 245/35 R 19 vpředu a 265/35 R 19 vzadu. Celkem je v plánu prodat zájemcům 67 kusů, neoficiálně se hovoří o částce 3,2 milionu Kč.