BMW iX3 prošlo modernizací, má sportovnější vzhled a lepší výbavu
Čistě elektrické SUV dostává ve standardu M Sportovní paket, uvnitř pak najdeme větší obrazovky.
O modernizaci BMW iX3 se mluvilo již delší dobu, ostatně před pár měsíci se na veřejnost dostaly i první uniklé fotografie elektrického SUV. V noci na dnešek se však automobilka konečně rozhodla vyložit karty na stůl a konečně vůz oficiálně představila. A co je tedy nového?
Začít můžeme například od upravených ledvinek, které povyrostly a dostaly jednodílný rámeček. Nové jsou také světlomety, které jsou o cca 10 milimetrů nižší a standardně nabízejí LED adaptivní technologii. Za příplatek je však možné získat i BMW Laserlight. Celkově by se však příď vozu měla více podobat elektrickému BMW i4.
Zajímavou novinkou je pak zahrnutí paketu M Sport do standardní výbavy, díky čemuž vůz získává například sportovní přední nárazník s aktivními klapkami ve spodním otvoru, které regulují průchod vzduchu. V podbězích jsou standardně 19“ litá kola s aerodynamickým designem, která se chlubí nízkým odporem vzduchu. Na přání jsou však dostupná i nově navržená aerodynamická 20“ M kola s hliníkovými vložkami.
V interiéru jsou nově standardem sportovní sedadla nebo digitální přístrojový šít BMW Live Cockpit Professional s úhlopříčkou 12,3 palce. Stejnou úhlopříčku pak nabídne i obrazovka infotainmentu. Kromě toho dostalo BMW iX3 i lehce upravené rozvržení ovládacích tlačítek – například Start/Stop tlačítko je nově na ovládacím panelu ve středovém tunelu.
Inovace se navíc dotkly i technologické výbavy BMW iX3. Nově jsou k dispozici například BMW Maps nové generace, využívající k výpočtu trasy cloud, vůz lze otevřít pomocí chytrého telefonu Apple a funkce Digital Key, nechybí vzdálený přístup přes My BMW, prakticky všechny asistenční systémy jsou součástí standardní výbavy, funkce Driving Assistant Professional dostala doplňkové funkce a Parkovací asistent nyní zahrnuje i couvací asistent.
BMW iX3 je k dispozici s dvojicí výbavových linií: Inspiring a Impressive. Ty se od sebe liší nejen obsahem výbavy, ale také stylem. Zajímavou vlastností je také znělka po stisknutí tlačítka Stop/Start, na jejímž vzniku se podílel Hans Zimmer.
Co se techniky týče – BMW iX3 je osazeno pohonnou jednotkou, která poprvé spojuje elektromotor, výkonovou elektroniku a převodovku do jednoho obalu. Tento celek je pak umístěn v pomocném rámu zadní nápravy, což mělo výrazně omezit jeho prostorovou náročnost i hmotnost. Hustota výkonu se navíc měla zvýšit až o 30 procent oproti předchozí technologii BMW eDrive.
Synchronní elektromotor nového BMW iX3 má elektricky buzený rotor, což ho výrazně odlišuje od konkurence. Buzení rotoru elektřinou, namísto permanentních magnetů, pomohlo automobilce zbavit se vzácných kovů v motoru. Jeho účinnost by se pak měla pohybovat až okolo 93 procent.
Elektromotor je přitom schopen točit až 17.000 otáček za minutu a nabízí maximální výkon 210 kW (286 k). Jeho nejvyšší točivý moment, dostupný prakticky již od nulových otáček, je pak 400 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h vůz slibuje za 6,8 sekundy a maximální rychlost je až 180 km/h.

Vysokonapěťová baterie využívá nejnovější technologii niklových bateriových článků. Lithium-iontová baterie se skládá z celkem 188 samostatně regulovatelných prizmatických článků, každý s hliníkovým obalem, které jsou seskupeny do 10 modulů. Hrubý energetický výkon je 80 kWh, řidič má pak k dispozici 74 kWh. Maximální dojezd by se přitom podle WLTP měl pohybovat až kolem 460 kilometrů.
Vůz je osazen kombinovanou nabíječkou, která podporuje nabíjení výkonem 7,4 kW při jednofázovém nabízení střídavým proudem a až 11 kW při třífázovém nabíjení střídavým proudem. U výkonných nabíječek se stejnosměrným proudem pak baterie podporuje nabíjení výkonem až 150 kW.
U wallboxu tak lze BMW iX3 nabít na 100 % za zhruba 7,5 hodiny. U rychlonabíjecí stanice se stejnosměrným proudem pak nabití z 10 na 80 % při maximálním podporovaném výkonu zabere jen 32 minut. Desetiminutové rychlonabíjení pak prodlouží dojezd údajně až o 100 km (dle WLTP).
