BMW iX rozšiřuje nabídku o verzi M60. Nabídne až 1.100 N.m, ale jen někdy…
BMW iX M60 je první „M“ verze automobilu od základu navrženého jako elektromobil. Láká nejen na jízdní schopnosti, ale také na jedinečný zvukový doprovod.
Automobilka BMW loni představila SUV iX, které hraje roli její nové technologické vlajkové lodi. Velké SUV je od základu navrženo jako elektromobil, které navíc nabídlo tu nejmodernější techniku. Debutovalo ve dvou verzích, xDrive40, s výkonem 240 kW a bateriemi s kapacitou 70 kWh, a xDrive50 s výkonem 370 kW a 100kWh akumulátorem. Nyní k nim přibyl třetí derivát.
Jmenuje se M60 a jak z názvu vyplývá, jedná se o novou sportovně laděnou variantu tohoto modelu. Tomu odpovídají i parametry, BMW iX M60 je totiž naladěno na výkon 455 kW a točivý moment 1.015 N.m, které dodává dvojice synchronních elektromotorů s elektrickým buzením (jeden u každé nápravy). Při zapnuté funkci launch control pak vůz dosahuje dokonce 1.100 N.m.
Tyto hodnoty znamenají, že iX M60 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 250 km/h. Jedná se tak o nejrychlejší elektromobil z dílny BMW. Dojezd pak činí až 566 km podle metodiky WLTP. Využitelná kapacita baterií činí 105,2 kWh.
Nově představená verze ale není jen o silnějším pohonném ústrojí, samozřejmostí je také odladění další techniky. Nechybí M specificky naladěné vzduchové odpružení na obou nápravách s automatickou regulací světlé výšky, stejně jako integrální aktivní řízení nebo sportovní brzdový systém.
Specialitou je i pečlivě odladěná aerodynamika, která v režimu Sport dosahuje součinitele aerodynamického koeficientu hodnoty 0,26. BMW navíc slibuje jedinečný zvukový doprovod, který ladil kreativní ředitel pro zvuk v BMW Group Renzo Vitale se slavným skladatelem filmové hudby Hansem Zimmerem.
BMW iX M60 se světu poprvé představuje na právě probíhajícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Jde o druhý elektromobil BMW s verzí „M“, po i4 M50. Zároveň jde o první „eMko“ vzniklé výhradně jako elektromobil, i4 totiž sdílí techniku s řadou 4 dostupnou se spalovacími motory. Na světové trhy bude vůz uveden v červnu, o jeho výrobu se postará závod Dingolfing, stejně jako u ostatních derivátů tohoto modelu.