BMW i8 Roadster odhalil českou cenu. Za otevřené nebe nad hlavou nedáte málo
BMW i8 si i sedm let od představení konceptu blízkého sériové verzi uchovává futuristický vzhled působící, jakoby auto přijelo ze vzdálené budoucnosti. A přesto letos prošlo modernizací, která vedle techniky lehce upravila jeho vzhled, především v interiéru. A hlavně znamená příchod otevřeného i8 Roadster, poprvé představeného pomocí konceptu i8 Spyder v roce 2012.
A právě BMW i8 Roadster nyní prostřednictvím konfigurátoru odhalilo svoji českou cenovku. Za otevřený plug-in hybrid zaplatíte 4.230.200 korun, což je opravdu hodně, a to i ve srovnání s výchozím modelem. Modernizované i8 kupé zatím svoji cenu neprozradilo, dosud ale bylo nabízeno za 3.686.800 korun.

Výměnou za 4,23 milionu každopádně dostanete zajímavě vypadají automobil, který je poháněn kombinací 1,5litrového turbotříválce a elektromotoru se systémovým výkonem 275 kW, což je o devět kilowattů více než dosud. Nárůst je způsoben o devět kilowattů silnějším elektrickým motorem (celkem 105 kW), zážehový tříválec si uchoval 170 kW. Je však nově doplněn filtrem pevných částic.
Vysoké cenovce nicméně odpovídá bohatá výbava. Standardně dostanete 20palcová kola z lehkých slitin, klíček s displejem umožňující zobrazit informace o voze, komfortní přístup, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla, navigaci nebo head-up displej.
Příplatků vzhledem k bohaté standardní výbavě moc není. Připlatit si každopádně můžete za laserové světlomety (+166.556 Kč), bezdrátové dobíjení telefonu (+2.652,-), hudební systém Harman Kardon (+23.790 Kč) či digitální příjem rádia (+12.168 Kč).
Barvu karoserii lze vybírat z pěti odstínů, zaujme třeba nově dodávaný bronzový lak za 21.138 Kč. Nabídka kol nabízí výběr z šesti různých designů, zatímco podobu interiéru je možné vybrat ze tří designových provedení.
BMW i8 Roadster se proti kupé neliší jen otevřenou karoserií, ale také výhradně dvoumístnou kabinou. Elektricky ovládací natahovací střecha je textilní, za záda posádky se ukryje za pouhých 15 sekund. Celý proces přitom může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Natažení střechy pak vytvoří dodatečný prostor o objemu 100 litrů za sedadly, specialitou je i zadní okénko, které se po stažení střechy vytáhne asi o 30 mm, aby do kabiny tolik nefoukalo.