Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
77 Fotogalerie

BMW i8: Nové fotografie hybridního supersportu

Sportovní plug-in hybrid kombinuje elektromotor s 1,5litrovým přeplňovaným tříválcem.

BMW zveřejnilo nové fotografie konceptu i8, který je předobrazem chystaného sportovního plug-in hybridu s konfigurací interiéru 2+2. Sériový automobil se ve výrobě nejspíše objeví v roce 2014.

Koncept BMW i8 kombinuje vzadu uložený přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5litru, který poskytuje výkon 164 kW, s elektromotorem o výkonu 96 kW, umístěným u přední nápravy. Stejný elektromotor, avšak o výkonu 125 kW, používá i studie i3. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí je 260 kW, jeho maximální točivý moment činí 550 Nm.

Automobil má maximální hmotnost omezenou na 250 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,6 s. Spotřeba paliva v evropském kombinovaném cyklu je 2,7 litru na 100 km, BMW ale tvrdí, že reálná spotřeba paliva se bude pohybovat mezi 5 až 7 litry na 100 km. Jen na elektřinu i8 ujede 35 km. Jedním z prvků snižujících spotřebu paliva je i rekuperace brzdné energie.

Tvary karoserie byly navrženy tak, aby měly co nejmenší aerodynamický odpor. Boční dveře jsou definovány bohatým prosklením a nekonvenčním způsobem otvírání šikmo vzhůru, s panty u podlahy za předním kolem. Zajímavostí je i plovoucí zadní sloupek, který uvidíme i na produkčním autě. Světla sériového i8 mají být tvořeny laserovými diodami.

Automobil váží 1.480 kg, váha je mezi nápravy rozdělena v optimálním poměru 50:50. Konstrukce vozu se nazývá LifeDrive a zahrnuje dva celky: modul Drive zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Cesta k novému sportovnímu modelu začala v roce 2009, kdy BMW představilo studii Vision EfficientDynamics. Ten však byl poháněn přeplňovaným tříválcovým vznětovým motorem, který podporovaly dva elektromotory. Největší výkon celého systému byl 262 kW (356 k).