Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
53 Fotogalerie

BMW i8 mohlo mít motor V10

Co má nejsportovnější auto od BMW současnosti pod kapotou, všichni víme. Všechno ale mohlo být úplně jinak...

Některá auta sice působí dojmem, že o nich bylo rozhodnuto v brzkých ranních hodinách někde u piva, ale pochopitelně tomu tak není. Každý nový projekt je celé měsíce a někdy i roky připravován, jsou zvažovány různé možnosti a vybrána ta, o které je management přesvědčen, že je nejlepší možná. A tak má dnes nejsportovnější BMW i8 přeplňovaný tříválec. Jaké jiné varianty připadaly v úvahu a o kolik byly horší?

Někteří inženýři BMW při rozhovorech s automobilovou sekcí nizozemského portálu Telegraaf na rovinu přiznali, že na počátku vývoje mělo být sportovní kupé úplně jiné. V prvotních fázích se zvažovalo použití upraveného motoru V10 5,0 l z BMW M5 (E60), jenž měl v sedanu 500 koní a 520 N.m. Nepřímý nástupce M1 by se tak dostal do elitní skupinky superaut jako je Lambo Gallardo nebo Ferrari 458 Italia.

Tento nápad byl ale vbrzku zavrhnut (Honda HSV, která kvůli němu dokonce vůbec nevznikla, nechává pozdravovat) a do hry vstoupily motory V8 z M3 i tradiční R6. Situaci však poněkud zkomplikovalo rozhodnutí, že půjde o hybrid. Kvůli problémům s chlazením (zejména v případě řadového šestiválce) byly rázem ze hry i tyto vcelku slibně vypadající alternativy. Jak se nakonec produktoví plánovači a management dopracovali ke tříválci, už bohužel zdroje nezmiňují.

Ovšem ať se vám to líbí nebo ne, BMW je jedním z trendsetterů a to znamená jednoduše to, že se další automobilky budou této nové hybridní módě přizpůsobovat, tím spíš, že se do této oblasti s vervou vrhlo už i Porsche, Ferrari a McLaren. Ostatně o hybridních choutkách celé řady dalších značek se už všeobecně ví. Je ovšem otázkou, jestli je opravdu bezpodmínečně nutné mít ve sporťáku tříválec...