BMW i8 definitivně mizí z výroby, poslední kus je unikát
Výroba sportovního hybridu měla být ukončena již v polovině dubna, kvůli pandemii koronaviru však poslední kus opustil výrobní pás teprve minulý týden.
Čtvrtek 11. června byl posledním dnem, kdy brány závodu BMW v Lipsku opustil nový vůz BMW i8. Minulý týden totiž automobilka definitivně ukončila výrobu sportovního hybridu, jehož produkce měla být původně ukončena již v polovině dubna.
Během uplynulých šesti let opustilo brány závodu celkem 20.448 kusů tohoto netradičního sportovního stroje, posledních 18 však mělo podle informací BMW Blog dostat řadu rozsáhlých individuálních úprav, které vycházely z přání členů BMW i8 Klubu.
Vůbec poslední vyrobený stroj - BMW i8 Roadster, pak dostal lakování v odstínu Portomarino Blue, což by z něj mělo dělat světový unikát. Zkrátka rozloučení, jaké si tento přelomový vůz rozhodně zaslouží.
Model i8 totiž pro mnichovskou automobilku znamenal obrovský technologický krok kupředu. Výroba vůbec prvního plug-in hybridu v nabídce BMW sice začala teprve v roce 2014, jeho základy lze ovšem dohledat již v roce 2009, kdy BMW představilo koncept Vision EfficientDynamics.

Technologický pokrok však nesymbolizoval pouze hybridní pohon. Automobilka totiž u i8 aplikovala celou řadu zajímavých a poměrně nevšedních technických řešení i technologií, od pevné a lehké karbonové karoserie až po laserová světla. Peter Kemser, ředitel závodu BMW v Lipsku, o i8 dokonce řekl, že „symbolizovala vstup do elektrické mobility jako žádné jiné auto.“
Přehlídka nových technologií a inovativního přístupu samozřejmě vyšroubovala cenu dost vysoko, což z i8 udělalo vůz pro poměrně úzkou skupinu klientely. Její příchod však v BMW položil základy pro masivní elektrifikaci, která by měla vést až k 25 elektrifikovaným modelům do poloviny tohoto desetiletí.
Samotný model i8 skončil bez přímého nástupce, v továrně v Lipsku se však stále vyrábí čistě elektrické BMW i3, jehož denní produkce by díky uvolnění výrobních kapacit mohla vzrůst ze 116 aut za směnu až na 250 aut za den. Tedy pod podmínkou, že by vzrostla poptávka.
Pozici modelu i8 coby symbolu elektrifikace a nové doby by pak mělo převzít čistě elektrické BMW iX3, jehož představení se očekává již letos. V příštím roce by se pak hvězdným elektrifikovaným modelem BMW mělo stát produkční BMW iNext.