Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i3
BMW i3
BMW i3
BMW i3
45 Fotogalerie

BMW i3 se nemusí dočkat nástupce. Pro značku je zajímavější elektrifikace jinde

Bavorská automobilka přiznala, že elektromobil BMW i3 by se nemusel dočkat přímého nástupce. K jeho vzniku není mnoho důvodů.

Elektromobil BMW i3 byl na automobilový trh uveden v roce 2013 a odstartoval elektrifikovanou éru mnichovské značky. O šest let později už ale vypadají elektrické plány BMW docela jinak a je tedy dost dobře možné, že se i3 vůbec nedočká nové generace.

O budoucnosti modelu se v rozhovoru pro britský Auto Express rozpovídal člen představenstva Pieter Nota: „i3 měla na samotném začátku našich elektrifikovaných plánů roli průkopníka. Ale v poslední době jsme svědky toho, že se elektrifikace přesouvá do hlavního proudu, tedy k modelům jako iX3,“ uvedl s tím, že stavět další elektromobily na samostatné platformě nemá pro značku příliš velký smysl.

Architektura modelů i3 a i8 už nejspíš žádnému modelu neposlouží. BMW má teď účinnější platformu CLAR, jež umožňuje zástavbu konvenčních pohonných jednotek, plug-in hybridu i čistě elektrického pohonu. „I nadále budeme pracovat s hliníkem a uhlíkovými vlákny, ale ne přesně tak, jako tomu bylo u současné i3,“ vysvětluje Nota.

Mnichovská značka se už dříve zavázala, že do roku 2023 uvede na trh 25 elektrifikovaných vozidel, přičemž polovina z nich bude plně elektrická. Zmiňovaný elektromobil BMW iX3 dorazí už příští rok a stane se součástí modelové řady X3. Ta tak bude první řadou BMW, jež nabídne pohon na benzin, naftu, plug-in hybrid i elektrickou verzi.

O rok později dorazí další elektrické BMW, a sice konkurent Tesly Modelu S s označením i4. Také tento produkt mnichovských bude posazen na platformě CLAR a nabídne se s různými velikostmi akumulátorů, přičemž nejvyspělejší verze přislibuje dojezd okolo 600 kilometrů na jedno nabití.