Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i3
BMW i3
BMW i3
BMW i3
46 Fotogalerie

BMW i3 REX se spalovacím motorem končí. Prý už není potřeba

BMW v souvislosti s osazením elektromobilu i3 novými bateriemi a prodloužením jeho dojezdu zastavilo výrobu provedení, u nějž byl nad zadní nápravou uložen zážehový dvouválec.

BMW nedávno odhalilo model i3 s novými bateriemi, které představilo i v rámci autosalonu v Paříži. Ty mají kapacitu 42,2 kWh a náboj článků zvýšený na 120 Ah. Kapacita je tak už dvojnásobná proti původní i3 z roku 2013, která využívala baterie s kapacitou 22,6 kWh a nábojem 60 Ah. V minulosti BMW vylepšovalo akumulátor i3 před dvěma lety, druhá generace akumulátorů vykazovala 94 Ah a 33 kWh.

Nové baterie přispívají hlavně dojezdu, který je o takřka 30 % delší než dosud. BMW tvrdí, že v běžných každodenních podmínkách auto ujede až 260 kilometrů, zatímco dosud to bylo nějakých 200 kilometrů. Podle nejnovějších normovaných pravidel WLTP činí dojezd i3 až 310 kilometrů, zatímco doposud to bylo až 255 kilometrů.

Právě díky těmto novým bateriím se BMW podle informací britského magazínu Autocar rozhodlo ukončit výrobu modelu i3 REX. Ten měl nad zadní nápravou uložen zážehový dvouválec o objemu 647 cm3 s výkonem 28 kW, který fungoval jako generátor a měl díky devítilitrové nádrži přispět k prodloužení dojezdu o 120 až 150 km, i když v reálném provozu se většinou toto prodloužení pohybovalo do 100 km.

BMW se po ukončení modelu i3 REX hodlá v případě modelové řady i3 soustředit pouze na verze bez prodlužovače dojezdu v podobě spalovacího motoru. Ty mají být nyní díky novým bateriím a dojezdu na jedno nabití schopny jej zcela nahradit. Mnichovská automobilka se navíc domnívá, že zájem zákazníků se díky tomu a stále dostupnější síti stanic pro rychlé dobíjení přesouvá k čistě elektrickému provedení.

Podle magazínu Autocar nicméně provedení i3 REX představovalo na britském trhu 60 procent prodejů modelové řady i3 a to i navzdory příplatku ve výši 3150 britských liber (zhruba 93.000 Kč).

BMW tedy bude od podzim letošního roku nabízet již jen čistě elektrické modely i3 a i3s. První jmenované provedení nabídne nejvyšší výkon 125 kW a točivý moment 250 N.m, zatímco druhé disponuje výkonem 135 kW a točivým momentem 270 N.m.