Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i3
BMW i3
BMW i3
BMW i3
125 Fotogalerie

BMW i3 REX: Je prodlužovač dojezdu vůbec potřeba?

BMW i3 lze zakoupit i se systémem REX, který výrazně prodlouží dojezd vozu. BMW tvrdí, že většina zákazníků se pro něj rozhodne, leč jej vlastně vůbec nepotřebuje.

Elektromobil BMW i3 už dávno není tajemstvím. Ať se jedná o technická data, ceny, nebo jízdní dojmy, které jsme nedávno nabyli v ulicích Amsterdamu, vše jsme vám na Auto.cz již přinesli. Pokud se podíváte do technických specifikací, zjistíte, že automobilka vůz nabízí také se systémem REX (range extender), který pomocí malého spalovacího agregátu prodlouží dojezd až o 150 kilometrů. Vize BMW říká, že si většina budoucích majitelů (prodej startuje 16.listopadu) se rozhodne právě pro „posílenou“ verzi. Je to ale ve skutečnosti potřeba?

BMW i3 má přesně danou cílovou skupinu. Podle výzkumu Německého federálního statistického úřadu dojíždí skoro polovina Němců do práce na vzdálenost okolo 10 kilometrů, což vzhledem k reálnému základnímu dojezdu okolo 150 km na jedno nabití vystačí na celý týden. Vezmeme-li v potaz příplatek 117.500 Kč, který v Česku navíc zaplatíte oproti čistě elektrické verzi, vyvstává otázka, zda je REX skutečně potřeba. Samozřejmě, občas se musí vyrazit i mimo město, kde se stopadesátikilometrový dojezd navíc hodí, většina zájemců o BMW i3 však bude mít v garáži ještě jiný vůz. BMW tvrdí, že až se majitelé naučí s elektromobilem jezdit a maximálně využívat jeho potenciál, nebude systém REX vlastně vůbec potřeba.

Na druhou stranu je systém REX velmi promyšlený. Nefunguje tak, že by vozidlo po vyčerpání energie z akumulátorů přešlo na pohon spalovacím motorem, agregát akumulátory pouze dobíjí. Kompaktní dvouválec umístěný u zadní nápravy pochází ze skútru BMW C 650, má objem 647 cm3 a devítilitrovou nádrž na benzin. Pokud klesne kapacita akumulátorů pod 3%, systém se automaticky aktivuje a prodlouží dojezd až o zmíněných 150 kilometrů.